Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Piko Hondekop

Gestart door Fonzo donderdag 14 september 2006, 15:19:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko Hondekop
Fonzo
gast

Piko Hondekop
IK weet niet wie er allemaal op de Piko hondekop wacht, maar ik zag gisteren op de TV ons aller Eric de Zwart er vervaarlijk mee rondzwaaien.
Tenminste ik neem aan dat dit de PIKO is, want welk merk introduceert er verder nog zo iets ? Dat betekent dus hoop voor de wachtenden en waarschijnlijk leuke verslagen en foto's op het forum
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Op Beneluxspoor las ik in het betreffende draadje dat het inderdaad zou gaan over de Piko-Hondekop.
Eric de Zwart schijnt voorzitter te zijn van de Stichting Hondekop 4 en daarom werd aan hem het eerste productiemodel uitgereikt. Het schijnt ook op TV geweest te zijn. Alles volgens Beneluxspoor-leden.
Re: Piko Hondekop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Weten jullie misschien iets van een zender of programma waar dit op was? Misschien dat het nog wel ergens in een online archief is te vinden.

Groeten,
Herman
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Heb al reactie op gehad. Het was bij SBS Shownieuws en er is nix van archief materiaal te vinden  :evil:

Je kunt wel wat kleine foto's op www.scaletrading.nl bekijken. Jammer genoeg niet echt heel duidelijk.

Nou ja het aftellen is nu echt begonnen  8)
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
er staat een vette schrijffout in het artikel : Pico moet zijn piko
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
Ik ben erg benieuwd .
Is er al een verschijnings datum bekend??
Bij TT staat er september maar wanneer???
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Uitlevering is iets vertraagd. Maar staat nu vast voor 1e of 2e week oktober.
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
oke dank je brigitte
Re: Piko Hondekop
Dag Marklincollega's,

Ik weet dat ik ietwat voorbarig ben met m'n vraag omdat het model nog niet uitgeleverd is, maar toch.
Kunnen er (D)-wagons achter de Piko Hondekop?

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Sorry Tom, maar de Hondekop is een treinstel en geen locomotief. Hier kunnen dus geen rijtuigen achter gehangen worden.
Om je probleempje op te lossen kun je nu 2 dingen doen: je D-wagens in de verkoop gooien óf een extra loc kopen  :mrgreen:.
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Ook een 2 vraagjes hier!

1. welke versies komen er allemaal?

2. kun je ook tussen rijtuigen kopen?

Groetjes,

Robbert
Re: Piko Hondekop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Tot nu toe alleen de groene met gele bies. De rest is allemaal nog speculaas al zijn er natuurlijk wel verwachtingen dat het uitkomt. (Groen met blauwe baan, geel met horizontale blauwe baan etc etc.
en Nee er komen geen losse rijtuigen tussen die los te koop zijn (voor zover nu bekend)

Groeten,
Herman
Re: Piko Hondekop
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Piko Hondekop
Tussenrijtuigen bij een Twee-baks-Hondekop.

Dat werkt dus niet.
Een tweedelig treinstel heeft twee verschillende rijtuigen, en wel een Bk-rijtuig (2e klas + kabine) en een ABDk (1e en 2e klas + Bagage + kabine)

De indeling van het 4-tje is Bk + A + BR + BDk.
Van een tweetje kun je officieel alleen dus de Bk benutten.

Misschien dat Piko nog een echte 4 uitbrengt. Tot die tijd zul je je moeten behelpen met de tweetjes of de omgebouwde Lima versie. (Deze betond overigens uit 2 Bk's en 2 A's, waarvan er een als B was geschilderd)

John

Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
had artitec ook niet plannen om de hondekop uit te brengen?
en hebben ze deze in de "ijskast gezet omdat piko er al mee kwam?
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Klopt helemaal :D.
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Lees net op de website van MTE dat de Hondekop gefaseerd uitgeleverd gaat worden. Ze starten met 25%, waarna de rest in oktober volgt met uitloop naar november.

Tjee ze maken het steeds spannender zou ik bij de 1e levering zitten  :roll:

Is eigenlijk niet zo raar als werkelijk alles besteld is en eigenlijk in een keer de fabriek uit moet. Het is logisch dat ze, wat inmiddels klaar staat, niet  laten wachten tot de hele productie klaar is.
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Dan ben ik benieuwd wanneer ik aan de beurt ben :o. Ik was bij mijn treinenmeneer niet één van de eersten die er een besteld had.
Zal ik dan maar rekenen op november :cry: voordat ik een berichtje krijg  :?  :?:
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Tja relatie he... Gerard  8) Ik ben vast de 1e  :D
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
  :twisted: GRRRRR :evil:
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Regel wel fotootje voor je  8)
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Alvast bedankt  :wink:
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
oke het is dus afwachten wanneer je m krijgt, dan misschien wel met sinterklaas :lol:
Re: Piko Hondekop
Davy
gast

Re: Piko Hondekop
Vind ik heel vreemd al dat gedoe voor een model dat een oplage heeft van 2500 stuks.
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Nou zo vreemd vindt ik het niet dat heb ik bovenstaand al geschreven.

Doe nou niet of Marklin zo vlot met alles is. Daar is het ook een drama. Niet alleen veroorzaakt door verhuisperikelen.
Plenty nieuwe modellen te noemen waar ze maar mondjes maat mee van de pot komen. Dat weet jij ook wel.
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
ja das waar, naja dan maar hopen op een leuk kerst kado   

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Yippie de eerste lichting ligt a.s. donderdag 5/10 in de winkels  :D Zie uitleg van Scaletrading.

Bron Scaletrading
Uitlevering

Het model van de Hondekop van PIKO is inmiddels een hot item. We worden als importeur momenteel suf gebeld en ge-emaild met de vraag wanneer het model in de winkels gaat komen.

We hebben hierover goed nieuws en slecht nieuws. Om met het goede nieuws te beginnen: U kunt uiterlijk volgende week donderdag, 5 oktober 2006, de eerste lichting Hondekoppen in de winkels verwachten. Zowel de gelijkstroomversie als de wisselstroomversie zullen gelijktijdig worden geleverd.

Het slechte nieuws is, dat we niet in staat zullen zijn om de complete bestellingen van de winkels in één keer uit te leveren. We hebben van PIKO ongeveer 23% van het totale produktie-aantal ontvangen. Dat betekent, dat er in de eerste instantie ook ca. 23% van de bestelde aantallen zullen worden uitgeleverd aan alle winkels.

PIKO heeft toegezegd dat er eind oktober weer een aantal geleverd zal worden, maar heeft zich nog niet vastgelegd op aantallen. We kunnen daarover later dus pas meer vetellen.

Zodra wij concreet nieuws hebben over het vervolg, zullen wij dat omgaand op deze pagina vermelden.

Einde citaat




Re: Piko Hondekop
SNEAK
gast

Re: Piko Hondekop
Ik heb gister precies hetzelfde gehoord van mijn modelboer :)

ik heb er 1 op zicht laten zetten want, ik maak me toch ietwat zorgen over de opvallendheid van de naad op neus .

Re: Piko Hondekop
marklinfan
gast

Re: Piko Hondekop
gerard misschien krijg je hondekop wel met eurospoor haha
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Gerard, YES mijn hondekoppie ligt met smart op mijn komst te wachten hoor  :mrgreen:

Ik hoop dat het lukt om te wachten tot vrijdagmiddag. Morgen moet ik werken. Kijk moet ook nog ff tijd hebben om met de mannen bij te praten natuurlijk  8)
Re: Piko Hondekop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Ik neem aan dat er dan een uitgebreide fotoreportage komt in het fotoalbum en hier een beschrijving van het model  :) ?

Groeten,
Herman
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Jij bent me veel te nieuwsgierig  :mrgreen:

Maybe  :)
Re: Piko Hondekop
marklinfan
gast

Re: Piko Hondekop
ik w8 nog effe met dat ding ik moet eerst de br 01 krijgen maar zoals gewoonlijk duurt dat weer eeuwen
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
er kan haast wel een wedstrijd uitgeschreven worden :

Wie heeft de eerste hondekop????

Hoofdprijs: je eigen hondekop, en de eer... 8)
Re: Piko Hondekop
Arkadas
gast

Re: Piko Hondekop
net bij mte bevestigd dat hij afgestuurd mag worden....... :x spannnend

Arkadas
Re: Piko Hondekop
SNEAK
gast

Re: Piko Hondekop
Ik heb het stel net bekeken bij mijn lokale boer en ja, ik neem er 1 bij de volgende zending.

de naad op de neus valt 100% mee in mijn ogen dus met een beetje geluk heb ik er 1 over 2 weken  8)
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Mijn eerste reactie. Ik kon NIET wachten en heb 'm snel gehaald.
Het gezannik over de beruchte naad is allemaal gel.l

Hij is super!
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Piko Hondekop
Hey Brigitte,

En wat zijn de rij eigenschappen?
Ik hoop nog even foto's ervan te zien :P :P

Groetjes Antal,
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
ja ik ben ook nieuwsgierig
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
De beelden van de amateurfotogravin staan online in het marklinforum fotoboek  :D Kijk in de map met nieuwe modelen HOT HOT HOT.

Er zit zelf een machinist in de cabine. En op 1 foto kun je ook de rode sluitlichtjes zien branden boven de machinist.

Niet allemaal te gelijk  :wink:
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Piko Hondekop
Wat een prachtig exemplaar zeg!!!
De beelden zijn ook goed!
Ik hoop hem op de beurs te zien rijden.

Groetjes Antal
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Hé amateurfotografin :D: een BEAUTY :D  :!: Gefeliciteerd!
Totdat ik mijn Hondekop heb: zie mijn aangepaste onderschrift.
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Piko Hondekop
ja super model, ik wacht in spanning op de postbode....
Re: Piko Hondekop
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Piko Hondekop
Ik heb gisteren een "handmonster" bij M&B in Rotterdam gezien.
De kleur viel me wat tegen (niet zo helder groen als wat ik verwacht had),
maar dat kan ook aan het "handmonster" liggen.

Verder vond ik hem erg lang, maar dat zal wel aan de referentie t.o.v. de oude Lima liggen.
Ik hoop dat ie door de 36 en 41cm bochten kan.

Als het lukt wil ik er eigenlijk twee.

John


Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Zeg John,
Nu is het geen verrassing meer dat ik er een van je krijg of is die tweede niet voor mij bedoeld? :P

groetjes Gerard
Re: Piko Hondekop
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Piko Hondekop
Magna:
Wat moet jij nou met twee hondekoppen ? Bij jou verwacht ik eerder metrostellen  :lol:

Overigens wie heeft hem al?
Mijn "huisdealer" gaf aan de 3-rail-versie liever niet te willen verkopen i.v.m. de slechte ervaringen met de fabrikant van de ingebouwde decoder.
Hoe is bij jullie de lange-duur-test uitgevallen?

Of gaat dit bij Eurospoor gebeuren?

John



Re: Piko Hondekop
Davy
gast

Re: Piko Hondekop
Piko heeft nieuwe decoders. Deze zijn nu net als bij Marklin lastgeregeld.
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Ik heb de AC versie en heb 'm wat rondjes laten rijden en hij loopt netjes.

Volgens mijn handelaar zit er een erg eenvoudige Uhlenbrock decoder in zonder opsmuk zeg maar. Wil je wat meer, zoals geregelde op- en afremvertraging, moet je er een andere decoder in zetten.

Nu heb ik dat zelf niet nodig maar zou, kijkend naar de aankoopprijs het niet erg vinden om nog wat in een andere decoder te moeten investeren.

Mijn man wil later nog wel eens binnenverlichting er in maken.

Re: Piko Hondekop
Davy
gast

Re: Piko Hondekop
Heb er gisteren 1 zien rijden analoge gelijkstroomversie op de club bij ons. Rijdt goed. Alleen bij 1 draaistel lliep 1 as niet mee. Openmaken gaat met behulp van 4 schroeven.
Makkelijk gaat het niet.

Motor is een motor met een vliegwiel. Door een R2 bocht kan het model rijden maar het is geen mooi gezicht.

Koppeling is kwetsbaar, wees daar voorzichtig mee.
Voor de rest een goed gelukt model.
Re: Piko Hondekop
Arkadas
gast

Re: Piko Hondekop
naad mijn n..d

met ander woorden ik heb hem binnnen en wat ziet hij er mooi uit!!!
Precies de goede verhouding van prijs en kwaliteit!!!

wacht met spanning op de varianten die komen gaan....hoop ik:

- Benelux versie
- geel met blauwe banen

Groet,

Arkadas
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Arkadas, de Beneluxversie zie ik niet zo gauw komen, omdat deze trein een andere indeling heeft dan de "normale" Hondekop. Achter één cabine zitten bij de Hondekop 2 coupés, bij het Benelux-stel zit daar één coupé, dus ook maar één raampje. In de Beneluxtrein was dit de ruimte voor de toen nog meereizende Marechaussee en Douane. Later is deze ruimte omgebouwd tot een normale passagierscoupé.
Een 2e opvallend uiterlijk verschil is de plaatsing van de stroomafnemers: bij een Hondekop stonden ze beide op één bak, bij de Beneluxtrein boven elke cabine één. Eén was voor het NS-net (1500 V), de andere voor het NMBS-spoor (3000 V). Deze verschillen betekent dat er nieuwe mallen gebouwd zouden moeten worden en dat kost Euris.
Misschien komt er nog wel een Hondekop met een 3e pit. De gele met de blauwe banen. Daarom zit waarschijnlijk die veelbesproken "naad" in de neus van het huidige model. Maar dat is een persoonlijke "gok".
Ik hoop dat je niet te erg teleurgesteld bent.