Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Dat kon al!!! Maar nu ook speciaal voor het 15-jarig bestaan van het 3railforum!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken
| | |-+  Garantie of niet?
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Garantie of niet?  (gelezen 8349 keer)

Yeoman

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Garantie of niet?
« Gepost op: zaterdag 16 augustus 2008, 16:44:51 »

Kom ik net terug van Houten, wil uiteraard m'n nieuwe aankopen uitproberen... werkt het niet. :x

Ik heb net nieuw gekocht de bovenleidinginspectiewagen (nr. 39970).
Alle functies doen het goed behalve het omhoog/omlaag gaan van het plateau. Hij ging nog wel omhoog, maar wil niet meer omlaag.
Ook resetten van de functies helpt niet.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe of hoe dit is op te lossen?

Ik heb geen aankoopbewijs, kassabonnetje o.i.d. en zou ook niet weten bij wie ik dat op de beurs gekocht heb.
Kan ik dit dan toch nog onder garantie laten repareren bij Keuterman of Märklin zelf?

Groeten,
Ton
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

marklinfan

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 16 augustus 2008, 20:12:40 »

neem contact op bij wie je het gekocht hebt
zal wel moeilijk worden omdat je geen naam en telefoon nummer van diegene hebt maar dat weet ik niet of je dat hebt
Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Garantie of niet?
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 16 augustus 2008, 21:39:50 »

Informeer anders bij de beurs in Houten, mits je nog weet welke stand het was, welke handelaar daar stond.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

baureihe 103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Potrebbe ripetere per favore ?
Re: Garantie of niet?
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 16 augustus 2008, 22:58:14 »

Beste Ton,

Volgens mij is Märklin gewoon verplicht om aan de fabrieksgarantie van 2 jaar te voldoen.
Het is niet de leverancier maar de fabrikant Märklin dus die garantie geeft en verplicht is dit na te komen.
Er kan ook geen enkele discussie zijn of het model wel-niet nog in de garantie periode zit.
Het model is splinter nieuw en zeker nog geen 2 jaar oud.
Ook is er nog zo iets als consumenten recht / bescherming
Ik zou gewoon contact opnemen met Keutermann als ik jou was, veel succes.

Gr. Bert
Gelogd


Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

marklinfan

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #4 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 00:51:11 »

dat is marklin niet verplicht je hebt immers geen bon
Gelogd

Davy

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #5 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 03:46:17 »

Kom ik net terug van Houten, wil uiteraard m'n nieuwe aankopen uitproberen... werkt het niet. :x

Ik heb net nieuw gekocht de bovenleidinginspectiewagen (nr. 39970).
Alle functies doen het goed behalve het omhoog/omlaag gaan van het plateau. Hij ging nog wel omhoog, maar wil niet meer omlaag.
Ook resetten van de functies helpt niet.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe of hoe dit is op te lossen?

Ik heb geen aankoopbewijs, kassabonnetje o.i.d. en zou ook niet weten bij wie ik dat op de beurs gekocht heb.
Kan ik dit dan toch nog onder garantie laten repareren bij Keuterman of Märklin zelf?

Groeten,
Ton

Heb je een kaartje van de handelaar, bel of mail hem dan op.
Duitse handelaren geven vaak een goede service.
Gelogd

Herman05

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Railplaza.nl
Re: Garantie of niet?
« Reactie #6 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 10:19:49 »

Gewoon Keuterman opbellen en doorgeven wat het probleem is. Mocht deze niet willen repareren, dan kun je altijd nog rechtstreeks naar Märklin verzenden. In principe is het inderdaad zo dat Märklin 2 jaar garantie geeft, volgens mij is die inspectiewagen nog geen 2 jaar in de verkoop dus je hebt altijd je garantie. Het zou dan wel heel vreemd zijn als Märklin moeilijk gaat lopen doen. Overigens heeft Bert volgens mij gelijk want het consumentenrecht geeft je meer mogelijkheden als consument om garantie te claimen.

Groeten,
Herman

Gelogd
Met vriendelijke groet,
Herman /

Bezoek ook mijn eigen website: www.railplaza.nl

JB

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #7 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 13:32:17 »

Na twee foute opmerkingen dan toch maar even ingrijpen. Volgens het huidige consumentenrecht sluit een consument een overeenkomst met de VERKOPER (dus niet de fabrikant). Derhalve is het de VERKOPER die garantie moet geven op het product wat hij/zij heeft verkocht. Juridisch gezien heeft de fabrieksgarantie dus geen waarde, een cosument moet klachten namelijk met de verkoper afhandelen. Uiteraard is het wel zo dat het voor een verkoper dus geen probleem mag zijn een defect product binnen de garantietermijn van de fabrikant om te ruilen, het zal hem of haar namelijk niets (los van wat inspanning) kosten. Overigens zijn veel fabrikanten weldegelijk genegen om binnen hun eigen garantieperiode rechtstreeks met de cosument "zaken" te doen in het geval een product defect raakt en/of is, maar dit laatste is duidelijk geen RECHT van de consument en sommige fabrikanten verwijzen een klagende consument dan ook maar al te graag terug naar de verkoper.

Jan
Gelogd

Herman05

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Railplaza.nl
Re: Garantie of niet?
« Reactie #8 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 14:25:37 »

Hoi Jan,

Ik weet dat een overeenkomst geldt tussen koper en verkoper en dat in feite de fabrikant weinig te maken heeft met zijn producten.
Of de fabrieksgarantie juridisch geen waarde heeft durf ik niet te zeggen, ik ben immers geen jurist. Echter Märklin heeft het zelf over:

Citaat
Behalve de bestaande wettelijke nationale garantie voor de Märklin-dealer als contractpartner (dealergarantie) biedt de firma Gebr. Märklin & Cie. GmbH u bij aankoop van een Märklin product tevens een fabrieksgarantie met een geldigheid van 24 maanden vanaf de koopdatum tegen de hierna beschreven voorwaarden.
Neem aan dat tekst die ze zelf afgeven toch ook enige juridische waarde heeft.

Overigens dient er wel een bon/ingevuld garantiebewijs meegezonden te worden. Tenminste dat zijn de voorwaarde welke Märklin schrijft.

Wellicht had ik mijn 'altijd' anders moeten formuleren, want ik doelde uiteraard op de fabrieksgarantie. In dat optiek blijft het raar wanneer een product nog geen 2 jaar op de markt is dat Märklin moeilijk zal lopen doen.

Overigens zijn er ook voorbeelden van de MS'sen welke kapot gingen zonder dat personen een bon hadden. Echter omdat het product nog geen 2 jaar op de markt was, konden de betreffende MS'sen zonder grote problemen geruild worden bij Märklin.
Vandaar dat ik denk dat het in dit geval zo ook kan lopen.

Groeten,
Herman
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Herman /

Bezoek ook mijn eigen website: www.railplaza.nl

JB

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #9 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 14:54:45 »

Herman,

Wat betreft die fabrieksgarantie heb je een punt.

Overigens hoor je mij niet klagen omtrent de service van Märklin, of dat nou via Keutermans gaat of via mijn eigen "dealer". In die gevallen dat er problemen met een trein waren (door mijn schuld of niet) zijn die altijd snel en kundig verholpen, in de meeste gevallen geheel kostenloos of tegen een belachelijk lage prijs.

Jan
Gelogd

wakkie

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • HET forum voor en door märklin liefhebbers
Re: Garantie of niet?
« Reactie #10 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 15:09:51 »

Hoi,


Ik weet dat een overeenkomst geldt tussen koper en verkoper en dat in feite de fabrikant weinig te maken heeft met zijn producten.
Of de fabrieksgarantie juridisch geen waarde heeft durf ik niet te zeggen, ik ben immers geen jurist. Echter Märklin heeft het zelf over:

Citaat
Behalve de bestaande wettelijke nationale garantie voor de Märklin-dealer als contractpartner (dealergarantie) biedt de firma Gebr. Märklin & Cie. GmbH u bij aankoop van een Märklin product tevens een fabrieksgarantie met een geldigheid van 24 maanden vanaf de koopdatum tegen de hierna beschreven voorwaarden.


Overigens dient er wel een bon/ingevuld garantiebewijs meegezonden te worden. Tenminste dat zijn de voorwaarde welke Märklin schrijft.


Neem aan dat tekst die ze zelf afgeven toch ook enige juridische waarde heeft.
Die juridische waarde wordt beperkt door voorwaarden, waar je in je citaat al naar verwijst.

Op de nederlandse Märklinsite staat het volgende te lezen:

Citaat
Behalve de bestaande wettelijke nationale garantie voor de Märklin-dealer als contractpartner (dealergarantie) biedt de firma Gebr. Märklin & Cie. GmbH u bij aankoop van een Märklin product tevens een fabrieksgarantie met een geldigheid van 24 maanden vanaf de koopdatum tegen de hierna beschreven voorwaarden. Daarmee heeft u - ongeacht de plaats van aankoop - de mogelijkheid, opgetreden gebreken of storingen rechtstreeks bij de firma Märklin als fabrikant van het product te reclameren.

Garantievoorwaarden
Deze garantie geldt uitsluitend voor Märklin-assortimentsproducten en -onderdelen, die bij een geautoriseerde Märklin-dealer ergens ter wereld werden gekocht. Als koopbewijs dient ofwel het door de Märklin-dealer volledig ingevulde originele garantiebewijs dat bij het product is bijgevoegd of, indien dit niet het geval is, de aankoopkwitantie (kassabon). Wij adviseren met klem, garantiebewijs en aankoopkwitantie samen te bewaren. Als een consument een product koopt van een particulier vervalt de garantieplicht van de fabrikant.


Ik heb een bepaalde passage vetgedrukt gemaakt. Een normaal Nederlands rechtsbeginsel is dat wie stelt, moet bewijzen. Kortom: wil je aanspraak maken op de extra service die Marklin hier biedt(garantie buiten de verkopende dealer om dus) dan dien je dus minimaal een aankoopbewijs te hebben van een geautoriseerde marklindealer.

Zonder dit ben je aan de goede wil van Marklin overgeleverd.
In het geval van het mobile station was duidelijk sprake van een inferieur onderdeel wat gebruikt was. Het mankement aan de bovenleidingsinspectiewagon lijkt meer op een incidenteel probleem.

Groetjes

willie

:wink: Quote gerepareerd  :)
« Laatst bewerkt op: zondag 17 augustus 2008, 15:21:11 door Herman05 »
Gelogd
Als ik niets meer weet te vertellen, verzin ik gewoon iets.

Willie

Herman05

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Railplaza.nl
Re: Garantie of niet?
« Reactie #11 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 15:19:01 »

Klopt Willie. Vandaar ook die kassabon of garantiebewijs.  of het een geautoriseerde dealer was weten we natuurlijk ook niet maar ik ging er eigenlijk wel vanuit aangezien in de eerste post staat dat het om een 'nieuw' product gaat.

Maar goed,.. de eindconclusie klopt,.. je bent overgeleverd aan Märklin  :) en ze doen meestal niet heel moeilijk  :)  :P

Groeten,
Herman
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Herman /

Bezoek ook mijn eigen website: www.railplaza.nl

Yeoman

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #12 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 16:55:16 »

Bedankt allemaal voor het meedenken en adviseren.

Ik heb geen naam bij wie ik het heb gekocht en weet eerlijk gezegd ook niet meer de precieze lokatie waar hij stond (wel ongeveer)...

Ik denk dat ik eerst maar een mailtje stuur naar Keuterman en het probleem uitleg. Dan kijk ik wel verder.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groeten,
Ton
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

marklinfan

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #13 Gepost op: zondag 17 augustus 2008, 16:59:45 »

de enige die moeilijk doet is kneuterman.
want duitse dealers is marklin soepel
Gelogd

Yeoman

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #14 Gepost op: maandag 18 augustus 2008, 20:07:13 »

Mailtje verstuurd naar Märklin Nederland en de volgende reactie teruggekregen:

"Geachte ,
U kunt het model, met een kopie van deze mail, ter controle / herstelling naar ons opsturen.
Echter op artikelen gekocht op een beurs wordt geen fabrieksgarantie verleend. Misschien kunt u beter eerst contact opnemen met de verkoper.
Erop vertrouwend uw vragen hiermee te hebben beantwoord,
 
m.v.gr...."

Net ook maar even rechtstreeks met Duitsland gemaild (valt niet mee in het Duits schrijven  :? ) en eerst maar even hun reactie afwachten.

Toch een beetje vreemd dat je fabrieksgarantie vervalt als je het op een beurs koopt. De 2e hands auto's die ik tot nu toe heb gekocht (niet via de officiële dealer) had ik ook altijd fabrieksgarantie.
Ben toch wel benieuwd of dit juridisch klopt. Is er misschien ook een jurist op dit formum actief?  8)

Groeten,
Ton
« Laatst bewerkt op: donderdag 21 augustus 2008, 15:04:01 door Yeoman »
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

Mister1736

  • 3rail Events team
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Garantie of niet?
« Reactie #15 Gepost op: maandag 18 augustus 2008, 20:30:45 »

Hmmm,

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt.
De mijne heb ik ook op moeten laten sturen omdat deze het niet deed, omdat die panto niet omhoog wou. En nu heb ik hem terug, gaat die wel omhoog alleen niet meer naar benenden dus hij mag weer terug :cry:......
Gelogd
Groetjes,

Marcel 8)

Yeoman

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #16 Gepost op: maandag 18 augustus 2008, 20:48:25 »

dus goedkoop is toch duurkoop?

Tja, achteraf kijk je een koe.... :lol:

Voor mij was het de eerste keer dat ik wat duurs op een beurs heb gekocht.
Zal volgende keer wel voorzichtiger zijn of alleen bij bekende standhouders kopen (zag wel een paar bekende gezichten, maar die hadden niet wat ik zocht)

Groeten,
Ton
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

Mister1736

  • 3rail Events team
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Garantie of niet?
« Reactie #17 Gepost op: maandag 18 augustus 2008, 21:03:08 »

dus goedkoop is toch duurkoop?
:?,

Denk niet dat ze dat zouden doen ;).
Hert model is bij de pantograaf gewoon heel gevoelig.. Daar doe je verder als consument niets aan.. Maar ja dan maar net zo lang terug totdat die het wle doet ;).
Gelogd
Groetjes,

Marcel 8)

Peertje

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #18 Gepost op: maandag 18 augustus 2008, 21:12:16 »

Misschien mosterd na de maaltijd, maar dan toch als leergeld voor een volgende Houtense beurs: Je kunt je aankopen altijd op werking testen (vlakbij de ingang)
Indien je aankoop gebreken vertoont, kan je er zo mee terug.
Peer

(wel heel vervelend voor je)
Gelogd

Yeoman

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #19 Gepost op: maandag 18 augustus 2008, 21:18:46 »

Misschien mosterd na de maaltijd, maar dan toch als leergeld voor een volgende Houtense beurs: Je kunt je aankopen altijd op werking testen (vlakbij de ingang)
Indien je aankoop gebreken vertoont, kan je er zo mee terug.
Peer

Dat wist ik niet, bedankt in ieder geval...
Tip voor de volgende keer dan.

Groeten,
Ton
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

mDDM

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #20 Gepost op: maandag 18 augustus 2008, 23:56:57 »

Heel veel (vaak Duitse) handelaren op de beurs in Houten die nieuwe spullen verkopen, hebben gewoon een eigen winkel en zijn meestal officieel Märklin dealer.
Vraag altijd om een (geschreven) aankoopbon t.b.v. de garantie.
Als ze dat niet willen, kan je altijd nog van de aankoop afzien.
En zet je toch door vanwege die aantrekkelijk lage prijs, dan weet je dat je een risico neemt.
Overigens zullen ze meestal netjes service en garantie verlenen.
Maar je moet daarvoor dus wel terug naar de beurs of opsturen.
Vraag in ieder geval ook altijd naar adresgegevens/kaartje/internetadres.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 19 augustus 2008, 21:13:02 door mDDM »
Gelogd
Groeten,
mDDM

Johnnytrein

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Johnny's treinpagina
Re: Garantie of niet?
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 19 augustus 2008, 07:56:09 »

Yeoman, Naar Märklin Duitsland kan je gewoon in het Nederlands schrijven. Je krijgt dan wel antwoord in het Duits.
Gelogd
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

KlaasZ

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 19 augustus 2008, 10:10:46 »

Toch een beetje vreemd dat je fabrieksgarantie vervalt als je het op een beurs koopt.
Zo vreemd is dat niet. In de voorwaarden voor de fabrieksgarantie staat duideljik dat je moet laten zien waar en wanneer je gekocht hebt. En dat de fabrieksgarantie alleen geldt als je via het reguliere circuit hebt gekocht.
Bedenk dat de fabrieksgarantie een extraatje is. De eerstverantwoordelijke voor de garantie is altijd de verkoper. Het principe daarachter is heel simpel: degene die jouw geld heeft aangepakt is verantwoordelijk voor de garantie. Dus als je iets koopt moet je minstens voor jezelf opschrijven wanneer en bij wie je hebt gekocht, maar beter is het om een bonnetje te vragen. Als de verkoper door Märklin erkend is zal hij dat niet weigeren.
Gelogd

marklinfan

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 19 augustus 2008, 19:42:18 »

zoals ik al zei zonder bon geen garantie
Gelogd

Yeoman

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 20 augustus 2008, 21:06:32 »

Hmmm,

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt.
De mijne heb ik ook op moeten laten sturen omdat deze het niet deed, omdat die panto niet omhoog wou. En nu heb ik hem terug, gaat die wel omhoog alleen niet meer naar benenden dus hij mag weer terug :cry:......

Nu ik hem heb en van dichtbij heb gezien, vind ik hem toch wel een beetje eruit zien als een 'storingsgevoelig' model... erg tere onderdelen.

Groeten,
Ton
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

Davy

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 20 augustus 2008, 21:37:43 »

Het is een zeer fijn model, die loopbrug die omhoog kan en draaien, de pantograaf die omhoog en naar beneden kan en dan natuurlijk de vele geluid functies.

Allemaal dingen die kapot kunnen gaan.

Zo'n model moet je gewoon bij de handelaar kopen, dan kan je hem meteen uitgebreid testen en ben je verzekerd van een goede garantie, doe je dat niet en neem je toch risico's dan moet je dit zeker niet doen met dit soort modellen.



Gelogd

mDDM

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #26 Gepost op: woensdag 20 augustus 2008, 22:53:28 »

Märklin stelt kennelijk in zijn voorwaarden: "Als een consument een product koopt van een particulier vervalt de garantieplicht van de fabrikant."
Vandaag op kantoor maar eens even onze bedrijfsjurist geraadpleegd. Hij wist het ook niet helemaal zeker (want het is juridisch een complex vakgebied), maar waarschijnlijk wordt het recht op (fabrieks)garantie gewoon overgedragen.
Dus als je van een particulier koopt, dus tweedehands, vraag dan altijd ook om de oorspronkelijke aankoopbon en/of garantiebewijs.
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 augustus 2008, 22:55:32 door mDDM »
Gelogd
Groeten,
mDDM

Yeoman

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 26 september 2008, 18:10:33 »

Ik zou jullie de vorderingen vertellen.
Deze week de bovenleidingsinspectiewagen terug ontvangen.
En.....

Hij werkt nu perfect en het is gewoon onder garantie gerepareerd.
Het enige dat het me gekost heeft, zijn de (aangetekende) verzendkosten.
Dus al met al prima service van Märklin Duitsland. :)

Groeten,
Ton.
Gelogd
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

Spoorman

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 26 september 2008, 18:53:43 »

Mooie service toch. Succes met de inspectie.

Gr, Ben.
Gelogd

digi-jacques

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 26 september 2008, 21:43:19 »

zoals ik al zei zonder bon geen garantie

ben blij dat ik je hier ongelijk kan geven...... :lol:
Gelogd

marklinfan

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #30 Gepost op: vrijdag 26 september 2008, 23:27:06 »

dan heb je geluk gehad
Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Garantie of niet?
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 27 september 2008, 22:16:13 »

dan heb je geluk gehad
Waarom geluk gehad?
Dat model is nog geen jaar leverbaar en Marklin geeft twee jaar garantie en bij dit model is het dan makkelijk te bewijzen dat de gantie nog niet is verlopen, simpelweg omdat de termijn nog niet verstreken KAN zijn.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

marklinfan

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 27 september 2008, 23:41:51 »

omdat je geen bon had dat zeg ik al voor de derde keer
Gelogd

digi-jacques

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #33 Gepost op: zondag 28 september 2008, 00:01:40 »

omdat je geen bon had dat zeg ik al voor de derde keer

bon is het bewijs van aankoopdatum, zodat ze kunnen bepalen of je binnen de termijn van 2 jaar zit.....

een model wat niet eens een jaar uit is zal dat niet zo gauw zijn....., vandaar

normaal gesproken zou je gelijk kunnen hebben, maar lijkt mij in dit geval heel stug als M* zich zo zou opstellen...........
Gelogd

mDDM

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Garantie of niet?
« Reactie #34 Gepost op: woensdag 01 oktober 2008, 10:35:02 »

Dit weekend met een officiële Märklin dealer leuk gediscussieerd over garantiekwesties in het algemeen. Volgens hem zal Märklin Nederland geen garantie geven als het product bij een geautoriseerde Märklin dealer in het buitenland is gekocht, ook al heb je er een offiële aankoopbon en een ingevuld garantiebewijs bij. Je zou volgens hem dan zelf het product (voor eigen rekening en bij voorkeur aangetekend) naar Märklin in Göppingen moeten opsturen.

Volgens deze zelfde dealer geeft Roco (Modelleisenbahn) in principe geen garantie op producten die vóór het faillissement door het oude Roco zijn geproduceerd.
Gelogd
Groeten,
mDDM

Spoorman

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 01 oktober 2008, 11:58:46 »

Geautoriseerde Marklin dealers, dus kortom bij internet of beursaanbiedingen kan marklin er altijd onderuit indien marklin er niet rechtstreeks aan geleverd heeft.
Lokje, dat is jouw uitleg.

Het echte verhaal is wat mDDM schrijft en zo staat het ook op de site bij garantievoorwaarden. Niet in Nederland gekocht: Marklin NL verwijst je door naar Goppingen. Aankoopbon en garantiebewijs aldaar overleggen en er is niets aan de hand. Als je dat niet hebt heb je pech.

Gr, Ben.
Gelogd

Eric-Paul

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Re: Garantie of niet?
« Reactie #36 Gepost op: woensdag 01 oktober 2008, 12:14:17 »

En hoe zit het dan met ketenaansprakelijkheid (tot de fabriek terug te volgen van de verantwoordelijkheid)?

Moet je waarschijnlijk wel het originele garantiebewijs hebben van de particulier waar jij het weer van gekocht hebt. De datum daarop zal als ingangsdatum voor de garantie gelden, niet het moment waarop jij het van een particulier koopt/overneemt.

Let op, dit is wat ik mij meen te herinneren van informatie lang, lang geleden.
Je kunt het ook schalen onder het kopje de klok hebben horen luiden maar niet weten ... enzocetera

Dus pin mij niet vast op deze bijdrage 8)
Gelogd




Filmpjes op YouTube     

AlbertJan

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Garantie of niet?
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 01 oktober 2008, 20:07:55 »

Volgens hem zal Märklin Nederland geen garantie geven als het product bij een geautoriseerde Märklin dealer in het buitenland is gekocht, ook al heb je er een offiële aankoopbon en een ingevuld garantiebewijs bij.

Twee garantie gevallen meegemaakt, waarvan 1 met Duits aankoopbewijs en 1 met alleen maar Duits ingevuld garantiebewijs, die beide door de Fa Keuterman onder garantie afgehandeld zijn.
In een zelfde soort geval dit zelf met Göppingen afgehandeld en ook geen probleem.

Dus gewoon even contact opnemen met Fa. Keuterman en/of Märklin Duitsland en dan zelf de keuze maken wat je het beste past.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Gelogd
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

cardonel

  • Gast
Re: Garantie of niet?
« Reactie #38 Gepost op: woensdag 01 oktober 2008, 20:30:57 »

Nieuwe 29151 gekocht bij Meggi ebay de,aangeschreven dat lok niet functioneerde,geen gehoor.
lok met rekening naar Keuterman gestuurdt,Keuterman heeft hem naar goppingen gestuurdt,komt een dezer dagen volgens de rep-status terug.

Vaak stuur ik de lok(gekocht in Duitsland)uiteraard met rekening ,meteen rechtstreeks naar reperatur service in goppingen.

Komt altijd netjes zonder kosten terug.

Idem nu met Faller car system-bestelling RASTEDE-BIMMELBAHN,bras gekregen.
Email naar Faller duitsland-mail terug,opsturen wordt ie omgeruild,maar wel met rekening.

de duitse verkopers zijn meestal ook de ebay-verkopers en kunnen  naar mijn idee wel een rekening schrijven,marklin vergoedt de kosten dan wel.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.119 seconden met 25 queries.