Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De tunnel voor de trein van Julien

Gestart door Kaplaus maandag 18 augustus 2008, 23:08:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De tunnel voor de trein van Julien
Dag allemaal,

Deze keer wil ik met jullie de foto?s van een tunnel delen. Ik heb het, samen met mijn zoon van 5, gemaakt  voor zijn houten treinbaan (Eichhorn). Het is wat anders dat geef ik toe maar de technieken voor het bouwen van de decor zijn wel dezelfde.

Dat gaf me de mogelijkheid om te experimenteren en om samen met mijn zoon wat te doen. Het was erg leuk ! Samen hebben we ook een berg gebouwd volgens dezelfde principe.





Een uitleg van de werkwijze dat we hebben gevolgd in enkele woorden :

- De rail, de tunnelportalen (Busch) zijn gelijmd op een dikke karton
- Julien (mijn zoon) heeft de binnenkant van de tunnel geschilderd. Deze is ook gemaakt van dikke karton. Daarop heb ik de stenen getekend.
- De hellingen zijn van piepschuim gemaakt  en daarna gips erop gedaan.
- De rots imitatie is gemaakt door schors (samen met Julien uitgezocht in het bos).
- De verf is aangebracht met de airbrush, daarna verschillende verouderd technieken (zeer verdund, dry brush ?)
- En wat groen hier en daar gestrooid.

Julien is erg blij mee ! Toen het klaar was en na enkele uren gespeeld vroeg hij me of ik wou voor hem een tunnel maken waar de trein boven rijdt en de auto?s onder ...  :lol: :lol: :lol:
Re: De tunnel voor de trein van Julien
wijs!!!!!!!!

zal hem even niet aan mijn zoontje laten zien...... :mrgreen:
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Ziet er geweldig uit :!:
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Ziet er gaaf uit, alleen vond ik de rotsen wel wat vreemd, de boomstronk verklaart al waarom! Alhoewel ik denk meer dat het aan de kleur ligt, iemand anders had ook zoiets gedaan en dat zag er bijzonder realistisch uit!

Re: De tunnel voor de trein van Julien
Kijk, dat is nou met de paplepel meegeven, dat zouden meer ouders moeten doen!!
Ook gezond voor het kind dat het zo leert spelen, vooral voor de motoriek van het kind en bovenal, de fantasie van het kind.
Grote klasse Papa!!!
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Zo dan,

Een kind van 5 die dat beter kan dan mij ;).
Maar ziet er heel mooi uit, al heb ik meedelijden met de fietser die die berg moet beklimmen ;). Het zal nog net geen 45% zijn denk :lol:.

Maar de schors is heel mooi gevonden en maakt het na de paintbrush beurd helemaal af :shock:. Ik ben versteld :!:.
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Ik weet al waarom ik het er niet realistisch uit vond zien, dat ligt aan de schors die verticaal is gelijmd, voor de rest ziet het er bijzonder strak uit!!
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Heey Laurent,

Prachtig gedaan zeg en lekker origineel!!
Niet uit de winkel maar lekker zelf doen en geeft een grotere kick! :D
Bedankt voor het tonen erg leuk gemaakt.

Groetjes,

Antal
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Leuk om te zien hoe jullie met verschillende middelen zo'n bouwwerk hebben gemaakt.

Citaat van: Kaplaus op maandag 18 augustus 2008, 23:08:01
Julien is erg blij mee ! Toen het klaar was en na enkele uren gespeeld vroeg hij me of ik wou voor hem een tunnel maken waar de trein boven rijdt en de auto?s onder ...  :lol: :lol: :lol:
Ondersteboven plaatsen??  :mrgreen:
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Hallo Kaplaus,

Dat ziet er mooi uit alleen vindt ik de stippellijn in het midden van de weg niet zo veilig want ik zie ook geen inhaal verbods bord staan. :)
Het is een beetje erg stijl weggetje.
Nee even eerlijk zijn het is een mooi stukje werk wat je hebt gemaakt.

Groet Wim
Re: De tunnel voor de trein van Julien
ik vind het geweldig mooi gedaan!

onze Marco (3j) is nog wat te klein maar als ik dit zie kan ik nauwelijks wachten om samen met hem ook zoiets te beginnen.

heel knap!

grts
Bart
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Ja deze kleine jongen is nog maar 5 jaar en dan zoiets gemaakt.
Ik heb ook geen comentaar hoor ik vindt het zo als ik al eerder aangaf heel netjes en mooi. :)
Maar een beetje verkeersles hierbij geven kan zeker geen kwaad.
Het is tenslotte een hobby voor jong en oud en jong geleerd is oud gedaan toch.

Groet Wim
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Moi Laurent,

Met een paar eenvoudige middelen heb je samen met je zoon met knap
stukje werk neergezet. Had ik vroeger maar zo´n tunnel gehad! :P

                                                                             Groet Bernard
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Dag allemaal,

Bedankt voor jullie opmerkingen en complimenten.

Jullie hebben het goed begrepen. Dit experiment was bedacht om mijn zoon nog meer  te betrekken bij de treinbaan, gemakkelijker te uitvoeren, goedkoop en het meeste van allemaal leuk om samen bezig te zijn.

We hebben hier en daar wat vrijheid genomen in vergelijking met de realiteit?
Mister1736 had over een helling  van 45% ? we zijn er bijna ? Het moest wel anders wat het een helling van enkele meters geworden ? dan was de kamer van Julien te klein  :lol: :lol:
Wim N heeft zojuist opgemerkt de stippenlijn ? inderdaad het is ontzettend gevaarlijk en ook niet werkelijk maar wel erkenbaar als weg voor een kind van 5. De verkeerles worden gauw in praktijk genomen. :wink:

Groetjes

Laurent

Re: De tunnel voor de trein van Julien
Ja ja Verkeersles daar moet je van kinds af aan en spelende wijs mee beginnen.
Daar kan deze hobby ook een bijdrage aan leveren zo zie maar.
Jong geleerd oud gedaan.

Groet Wim.
Re: De tunnel voor de trein van Julien
Super leuk idee voor je zoontje!!
Erg slim bedacht om het zo te gaan doen.. denk dat hij er wel erg blij mee is :D
Re: De tunnel voor de trein van Julien
De tunnel ziet er erg goed uit complimenten voor jullie beiden