Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

DCC Command Station

Gestart door Freak woensdag 13 augustus 2008, 22:54:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DCC Command Station
Freak
gast

DCC Command Station
Alsof er nog niet genoeg centrales uitgekomen zijn dan wel uitkomen is dat ook op het zelfbouwgebied.

Elektor (Elektuur) komt in September uit met de DCC Command Station een zelfbouw centrale voor de modelspoorders.

http://www.elektor.nl/products/kits-modules/kits/dcc-command-station-(070989-71).639184.lynkx



Dit systeem is ontwikkeld op basis van de CPU-kaart van het ARMee-project. De schakeling is compatibel met verschillende treinbesturingsprogramma’s waarmee men dan ook een complete modelbaan via de computer kan besturen.

Mvg,
Peter
Re: DCC Command Station
Lid sinds: 2007

offline
Re: DCC Command Station
Dat is mooi en niets te vroeg. Ik had eigenlijk al veel eerder zoiets verwacht.
Het zou mooi zijn als het ding compatible was met de Edits booster en terugmelders. Daar lijkt het op het eerste gezicht wel op. Geen versterker op de print en ik zie een zespolige header die zomaar een S88 aansluiting zou kunnen zijn. Dan wordt het voor mij EditsPro print eruit en deze erin. Vooropgesteld dat de prijs van de bij Elektor te bestellen onderdelen een beetje redelijk blijft. De tijd dat zelfbouw om financiƫle redenen interessant was, is echt wel voorbij.
Re: DCC Command Station
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: DCC Command Station
Peter,

Kan dit printje dus alleen maar DCC aan? En wat kost ie denk je?
Re: DCC Command Station
Lid sinds: 2008

offline
Re: DCC Command Station
Ik kreeg vandaag ook de Elektuur/Elektor binnen, maar het nieuwtje is al bekend zie ik.

Wat ik er over wil zeggen: Ik denk dat het een overbodig apparaat is.

De dingen die het doet staan beschreven in het artikel maar het apparaat voegt m.i. niets nieuws toe.

Een oude, gratis of goedkope PC met gratis MRDirect doet hetzelfde en kan meer. MRDirect kan naast DCC ook Motorola aansturen en sinds kort gaat de ontwikkeling in richting MFX.
En alles werkt tegelijk, je kan de soorten door elkaar heen gebruiken. Je hebt trouwens een monitor aan je computer en kan hier van alles op zien, terwijl het elektuur apparaat een poort heeft om: juist, diezelfde computer op aan te sluiten om e.e.a. te visualiseren.

Maar misschien heeft het ook voordelen ? Heb ze nog niet ontdekt.

Dan de prijs, die is nog niet bekend, maar dat zal zeker geen schijntje zijn.
De tijd dat zelfbouwprojecten geld konden besparen zijn inderdaad al lang voorbij.

Als voorbeeld haal ik de oude edits lokdecoders aan, een geprog. PIC-controller kost meer dan 30 Euro, tewijl het IC hooguit 3 a 4 euro kost, en dan heb je de rest nog niet.
Een fabrieks-decoder met de nieuwste snufjes kost kant en klaar rond de 25 euro !

Graag commentaar als je het er niet mee eens bent,
Een andere invalshoek kan heel interessant zijn.

Grv Huub
Re: DCC Command Station
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: DCC Command Station
Peter,

Misschien dit apparaat eens tegenover de digisys2 zetten, die kan met de juiste aansturing volgens mij motorola en dcc doorgeven, wel moet er dan een PC op voor DDW aansturing op. Koploper kan als volgende stap dan volgen.
Re: DCC Command Station
Lid sinds: 2008

offline
Re: DCC Command Station
Citaat van: Buzz_4stroke op donderdag 14 augustus 2008, 14:19:47
Peter,

Kan dit printje dus alleen maar DCC aan? En wat kost ie denk je?

op de elektuursite wordt een compleet bouwpakket aangeboden voor 120 Euro
Re:DCC Command Station
Ik weet dat dit draadje al een tijd rustig is maar weet iemand of de nieuwe software al ergens beschikbaar is.
Heb het pakket al een tijdje in huis maar door allerlei omstandigheden er nog niet aan toe gekomen het te bouwen.
Heeft iemand binnen het forum dit station ook al gebouwd en welk kastje daarvoor gebruikt.
Re:DCC Command Station
Citaat van: Freak op maandag 04 januari 2010, 17:25:49
Onder voorbehoud, er zit ook iets voor LN in het vat

Wat bedoel je met LN