Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Verzamelsoftware

Gestart door Jacco1973 woensdag 13 augustus 2008, 11:33:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verzamelsoftware
Jacco1973
gast

Verzamelsoftware
Hallo,

Ik kwam een 2-tal programma's tegen met verzamelsoftware, te weten:

Icollecttrains
http://www.icollecttrains.nl

Digitale ModelspoorVerzamel Catalogus
http://www.sbg-it.nl/TvcPage.htm

Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor de moderators is dit misschien een hoofdstukje waard?

Groet,

Jacco
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

offline
Re: Verzamelsoftware
icollect trains is een goede, maar op de demo kun je slechts 25 stukken invoeren.

de andere ga ik eens proberen...

Dennis
edit: ook betaald zie ik :(
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Verzamelsoftware
ik werk zelf met icollectrains.
ben erg tevreden over het programma.
alles duidelijk en makkelijk in te voeren.
ook prijzen kun je invoeren zodat je verzekeringen kan berekenen e.d.
zelf even foto's maken en je ziet om welk model het gaat.
het andere programma ken ik niet dus kan er niets over zeggen.
Re: Verzamelsoftware
Spoorman
gast

Re: Verzamelsoftware
Dezelfde ervaring als Hendrik met Icollecttrains. Werk er 3 jaar mee, goede support. Ik vind het handig en overzichtelijk en ik stop alles erin zodat ik exact de waarde weet.

Mvrgr.,Ben.
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

offline
Re: Verzamelsoftware
Ik ben al enige jaren "trouwe" gebruiker van Icollecttrainz ...

en net als alle andere hier een tevreden gebruiker.

support = ++++
werking programma = ++++
stabiliteit = +++
backup mogelijkheden = ++  ( alleen restore is nog niet goed geregeld -))) )

enigste nadeel tot nu toe vind ik dat je niet echt veel kan doen aan hoe je zelf het beeld wilt hebben. dus zeg maar de Look ...

ander nadeel is dat een licentie altijd gebonden is aan je PC
dus als je nieuwe pc koopt ( wat ik elke 6 maanden doe) moet je weer nieuwe kode aanvragen ....

als het bedrijf dus ooit zou stoppen .... heb je niets meer .....

Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

offline
Re: Verzamelsoftware
elke 6mnd een nieuwe pc ??

Ik heb de demo-versie bekeken en dat ziet er inderdaad netjes uit, draait stabiel, makkelijk in gebruik, maar dat vind ik een persoonlijk iets. Met de support en backup heb ik geen ervaring, maar ik lees hier en op andere plaatsen over de support veel positieve berichten :)
Re: Verzamelsoftware
ErikSpierenburg
gast

Re: Verzamelsoftware
Hallo allen-

Leuk om te horen dit allemaal! We doen er ook erg ons best voor. Overigens ben ik bezig met de nieuwe iCollectTrains 2009 versie. Als er mensen zijn die in de loop van het jaar mee willen doen met testen kun je me mailen op support@icollecttrains.nl.

Niet de bedoeling om reclame te maken - niet meer dan er al stond ;) - maar gewoon vriendelijk bedankt voor de lovende woorden!

Met vriendelijke groeten,
Erik Spierenburg
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

offline
Re: Verzamelsoftware
Ook hier een tevreden icollecttrains gebruiker.
Ik heb jaren liggen vechten met allerhande zelfgemaakte databases maar nooit tot echte tevredenheid.
Misschien een idee dat elk lid van het 3 Rail forum een korting kan bekomen bij aankoop van het programma.
Ik dacht  die mogelijkheid ergens al eens gezien te hebben  :lol:
Groeten
Ludwig
Re: Verzamelsoftware
Ik zie (tot mijn blije verbazing) dat je met icollecttrains ook met een verlangstlijstje kunt werken! Ik vraag me alleen af of ik die (en de andere data in de database) ook kan exporteren, zodat ik het ook in excel oid kan gebruiken (om totalen en spaar-termijnen e.d. te berekenen :))
Re: Verzamelsoftware
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Verzamelsoftware
Hallo EgMaf,

In principe kan je Excel bestanden importeren en exporteren vanuit iCollectware,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Verzamelsoftware
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Verzamelsoftware
Ik ga de software eens uit proberen, hoor er veel positieve reacties over.

Bedankt voor de tip.

Fred Vonk
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Verzamelsoftware
Kwam toevallig deze tegen:

Mobaver: Modellbahnverwaltung, zie hier.

Na registreren, ook na 40 dagen volledig werkzaam.
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

offline
Re: Verzamelsoftware
ben ook ff naar het zoeken...
kwam dit al tegen...
http://www.brothersoft.com/rrtrains-2000-84897.html

Dennis
Re: Verzamelsoftware

Al 3 jaar werk ik met I Collect Trains niets mis mee en werkt top.

Enkele nadelen zijn wel als je meerdere wagons hebt van het zelfde type dat je steeds een nieuw blad moet aanmaken. Dit heeft te maken met het verschil waarvoor ik het gekocht heb.

Groeten, Hans
Re:Verzamelsoftware
ErikSpierenburg
gast

Re:Verzamelsoftware
Hallo Hans-

Je weet dat je een veld hebt dat heet 'Aantal'? Dat zou je kunnen gebruiken om 1 wagen in te voeren en dan het aantal keren dat je het hebt in te voeren. Of is dat niet wat je bedoelt misschien?

Groeten,
Erik
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re:Verzamelsoftware
Ik zie en hoor alleen maar lovende woorden over iCollectrains, maar
heb tot nu toe nog geen enkel antwoord op mijn vragen van hun gekregen  :thumbdown:
Re:Verzamelsoftware
dikken
gast

Re:Verzamelsoftware
waarom een te betalen software als er ook een gratische bestaat? ik ben heel tevreden van Trainbase Pro

http://www.wdevaal.nl/trainbase/
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re:Verzamelsoftware
Deze had ik al geprobeerd, maar mis het totaal overzicht van het ingevoerde
materieel (zoals bij ICollectrain de digitale vitrine)  ;)
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Verzamelsoftware
denk dat Icollectrains verdwenen is bij E Spierenburg.Hij antwoord gewoonweg niet meer op de vraag om een nieuwe licentiecode te krijgen.Die heb je nodig als je van HDD veranderd.
Reden dat ik dit zet is om anderen te behoeden er nog 40 euro aan uit te geven.
Re:Verzamelsoftware
Spoorman
gast

Re:Verzamelsoftware
Citaat van: bellejt op zaterdag 21 april 2012, 15:36:34

denk dat Icollectrains verdwenen is bij E Spierenburg.


Klopt maar dat is helaas al langer. Zit met hetzelfde "probleem".

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15455.msg526215#msg526215

Gr, Ben.
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Verzamelsoftware
GOED NIEUWS :

Erik heeft mij deze nacht een nieuwe licentiecode toegestuurd.Kan nu het programma terug volledig gebruiken.

Had helaas in een vroegere mail gedreigt door het geen reply krijgen dat ik naar de criminele fraudecel zou stappen wegens oplichting.Heb dit nog niet gedaan en achteraf eigenlijk wel gelukkig.Spijtig dat het zolang moest aanslepen maar ik weet natuurlijk niet de dagindeling van Erik.Een sneller antwoord of ergens een mogelijkheid om niet steeds die vervelende licentie te moeten vragen zou wel beter zijn.Maar all is well that ends well. :P

PS: vind het wel nog steeds het beste programma in zijn soort.
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:Verzamelsoftware
Inderdaad GOED NIEUWS met hoofdletters. Kennelijk zit Erik nog niet op de Bahama's (of is hij terug)
Hoe lang heb je moeten wachten op die nieuwe code?
Ik heb die ook al maanden geleden een nieuwe code aangevraagd en kwam toen via dit forum er achter dat ik waarschijnlijk niet meer hoefde te rekenen op een reactie.
Heeft het zin om er nog eens een mailtje achteraan te sturen denk je?
Winus
Re:Verzamelsoftware
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Verzamelsoftware
Hallo Winus,

nogmaals een mail sturen is zinvol, hou ons op de hoogte,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:Verzamelsoftware
Hoi Walter,
Morgen zal ik opnieuw mailen en via dit forum zal ik het resultaat (hopenlijk) melden.
Winus
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:Verzamelsoftware
Heb net een nieuwe mail gestuurd naar Erik Spierenburg voor een nieuwe code.
Je krijgt keurig een bevestiging dat het verzoek in behandeling is maar .......
mijn  vorige verzoek stamde van 25-11-2011 en daar is ook (nog) niet op gereageerd.
Het zou me verbazen als het nu wel gebeurde.
Winus
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Verzamelsoftware
je moet wel dat bericht opvolgen op die site.Daar staat dan de nieuwe code.Ik heb die ook daar gevonden maar heb er geen mailtje van gehad van Erik zelf.Anders via zijn facebook.
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:Verzamelsoftware
Ik neem aan dat je bedoelt via de link die je krijgt in de mail en dan kom je op een "Fogbugz" site.
Mijn verzoek van vorig jaar november staat daar nog steeds open.
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:Verzamelsoftware
Heb zaterdag ook na een maandje wachten een nieuwe code gekregen van Eric dus hij is nog steeds actief met zijn prograama hoop nu maar dat hij het ook eens gaat aanpassen aan windows 7 want hier zitten dus toch nog wel diverse foutjes in  b.v. bepaalde letters zijn niet of moeielijk te lezen.
En het omzetten van bestanden gaat ook nog steeds moeizaam ik heb er veel items instaan en moet er niet aandenken dat ik dit opnieuw zou moeten invoeren over het programma ben ik tevreden geweest tot heden.

Dus beste Eric als je dit leest graag een nieuwe versie voor windows 7 uitbrengen ik heb eerder gelezen dat je hier mee bezig bent (was) !!!

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool: :
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:Verzamelsoftware
Citaat van: lokje 23 op maandag 14 mei 2012, 13:28:26
alle maal mooi zou ik zeggen.
enkel 40? betalen en dan zo lang moeten wachten vind dit dan toch niks.
lokje 23  ( lucien )
Beste Lucien,
Ik heb het programma al meer dan 10 jaar en het ging steeds goed. In die tijd heb ik twee keer een nieuwe code nodig gehad en dat ging steeds vlot.
Het is ook een heel plezierig programma, meer heb ik in ieder geval niet nodig.
Het is alleen heel vervelend dat de laatste twee jaar de support kennelijk niet meer reageert, of in een paar gevallen na lang wachten en veel aandringen.
Overstappen naar een ander programma en alles opnieuw in een database invoeren is een keus die ik liefst zo lang mogelijk uitstel.
Winus
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Verzamelsoftware
QUOTE :

Ik neem aan dat je bedoelt via de link die je krijgt in de mail en dan kom je op een "Fogbugz" site.
Mijn verzoek van vorig jaar november staat daar nog steeds open
.

Is juist.Daar vind je hem in.
Re:Verzamelsoftware
RRvdBeek
gast

Re:Verzamelsoftware
Heren,

Waarom lees ik hier niets over dat nieuwe programma, uit een ander draadje, www.traindb.nl
Het wordt nog wel getest maar het ziet er goed uit en, niet onbelangrijk, het is gratis.
Voldoende ruimte om alles zelf in te voeren en Märklin afbeeldingen worden in de meeste gevallen automatisch toegevoegd.

René
Re:Verzamelsoftware
RRvdBeek
gast

Re:Verzamelsoftware
Lucien,

Je kunt een inlognaam en een wachtwoord aanvragen. Het gaat inderdaad op een server maar je kunt zelf ook een backup in excel maken. Dat waren mijn eerste vragen uiteraard ook.
Het is geen commercieel product maar voor de hobbyist zoals wij :)

René
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Verzamelsoftware
we spreken over offline programma's.Vind dat online gedoe veeeeeel te gevaarlijk.Zelfs met een degelijke beveiliging ben je op 1-2-3 alles kwijt of weet een ander wat de andere bezit.En als de man de server offline zet sta je daar ook en kan je alsnog alles opnieuw in een ander programma invoeren.Of mss wordt er daarna wel ook een bedrag gevraagd zoals reeds meermaals is gebeurd op internet.Idereen warm maken gratis en daarna centjes vragen.Als dat nieuwe programma offline zou kunnen gebruikt worden dan was dat de max.Heb ik ook al in dat draadje vermeld.
PS: als ik meer tijd had dan paste ik gewoon een bestaande EXell-access database aan en gaf die gratis door aan iedereen.Heb dat met een ledenprogramma van een treinenclub ook gedaan maar heb nu de tijd er niet meer voor.
Re:Verzamelsoftware
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:Verzamelsoftware
Het programma traindb kende ik nog niet. De link die er staat gaat bij mij naar een inlogscherm en het lukt me niet om ergens meer info er over te krijgen. Was eigenlijk wel benieuwd hoe het er uit ziet.
Aan de andere kant, de bezwaren die door anderen gemaakt worden kan ik begrijpen. Alles op je eigen pc heeft gewoon voordelen.
Een programma hoeft voor mij niet beslist gratis te zijn. Ik wil er gewoon goed mee kunnen werken en dat kan ik met iCollecttrains. Alleen helaas nu even niet.
Winus
Re:Verzamelsoftware
Spoorman
gast

Re:Verzamelsoftware
Citaat van: Annemia op maandag 14 mei 2012, 19:44:12

Het programma traindb kende ik nog niet. De link die er staat gaat bij mij naar een inlogscherm en het lukt me niet om ergens meer info er over te krijgen. Was eigenlijk wel benieuwd hoe het er uit ziet.


http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36817.0

Gr, Ben.
Re: Verzamelsoftware
Der Rheingold
gast

Re: Verzamelsoftware
Citaat van: lokje 23 op maandag 14 mei 2012, 18:34:15
winus.

bedoel niks mis met het programma.
maar dan moet er ergens iets anders zijn daar men zo lang moet wachten.
geen interesse meer van het beheer ??? teveel rompslomp ???? teveel werk voor dit en het brengt niet op ???? kunnen veel zaken zijn die een rol spelen.
maar zoals ik lees reeds van 2011 wachten op een code stel me dan wel vragen.
en begrijp het maar al te goed dat je zolang mogelijk tracht te wachten om over te stappen naar iets anders.
dit is dan ook de reden waarom ik voor collection heb gekozen. reden als ik hier een 450 lok's en laat ons zeggen een 800 wagens moet inbrengen zou ik ook lang wachten om over te schakelen naar iets anders. net na de beurs Neurenberg is de nieuwe uitgave ter beschikking met alle nieuwigheden reeds in verwerkt. is trouwens een bedrijf die ook is gevestigd in göppingen dus nauw verwant met märklin . was  net rechtover het oude märklin museum.
het enige nadeel het kost telkens 39€ .
maar verder een prima verzamelsoftware.

lokje 23  ( lucien )

Lucien,

ALLE respect! Ik dacht dat ik al een aardige verzameling had maar 450 locs en ruim 800 wagons!* :O :O :O Ik weet bv. dat Ed Nijpels (ja, die bekende ex-politus) een 300 locs had en een baantje van 7 bij 3m. Maar dat bericht dateert van ongeveer twee-drie jaar geleden. Dus zelfs dat kan nog overtroffen worden. Wordt er ook mee gereden of is het puur vitrinewerk?
Vraag: hoe kom ik aan zo'n schijfje met die software a la ? 39,00? En kan ik ergens alvast wat info over dit programma zien?

Alvast bedankt!

mvg  Henk
Re: Verzamelsoftware
Henk, die 39,00 euro is voor de jaarlijkse update, het volledige programma kost meer.
http://www.modellplan.de/sammeln/collection/maerklinh0/colleMH0de.htm
Re: Verzamelsoftware
Beste allemaal,

Ondanks dit een oude topic is wil ik toch mijn vraag hierin stellen. In 2010 is mijn verzamelpakket icollecttrains gecrasht. Pogingen om er nieuw leven in te krijgen is helaas niet gelukt, omdat de eigenaar van het software programma niet reageerde.

Nu ik langzaam mijn hobby weer probeer op te pakken zoek ik er gelijk ook een degelijk softwarepakket die mijn verzameling weergeeft. Wie van jullie heeft er de afgelopen jaren ervaring op gedaan met de reeds vermelden software pakketten, zoals vermeld in de topic. Of heeft andere pakketten gevonden.

Groeten,
Hans
Re: Verzamelsoftware
BR98-10
gast

Re: Verzamelsoftware
Hans,

Ik gebruik dit programma:
http://wdevaal.nl/trainbase/
Wordt jammer genoeg niet meer ondersteund of geactualiseerd maar het voldoet voor mij prima (meer dan 100 loks)
En niet onbelangrijk voor de "gierigen" onder ons: het kost nada

Cees
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2008

offline
Re: Verzamelsoftware
Marklin collection is tweedehands betaalbaar en een geweldig programma, Alle details staan vermeld en makkelijk in te voeren. Heb mijn exemplaar tot 2012 via Ebay.de gekocht voor een fijne prijs, nieuw 200 euro, 2e hands minder dan 50 euro. Is het geld dubbel en dwars waard, zeker als je niet zoveel vrije tijd hebt en vooral de oudere locs en wagons.
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Verzamelsoftware
Beste ,ik heb het zelfde probleem gehad echter kort geleden geprobeerd contact op te nemen met Erik spierenburg en dat is gelukt hij heeft mij geholpen en beloofde dat hij het programma nieuw leven zou inblazen dus zeker de moeite nemen om contact met hem op te nemen hij heeft zelfs bij mij ingebeld om de zaak op te lossen  hierbij zijn email adres  Erik punt Spierenburg ad kaasbv punt nl
hopelijk ben je hiermee geholpen ik was (ben)dat in ieder geval wel .

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:

e-mailadres even aangepast ivm span.
Re: Verzamelsoftware
BR98-10
gast

Re: Verzamelsoftware
CiteerMarklin collection is tweedehands betaalbaar en een geweldig programma
Maar dan alleen voor M-modellen.
Ik heb meer dan 30 loks van andere merken, de wagons nog buiten beschouwing gelaten.
Met een verzameling met meer dan allen M-modellen heb je niks aan dat programma.

Cees
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2015

offline
Re: Verzamelsoftware
Even een bijdrage aan de discussie.
Ik wil me ook oriënteren op iCollecttrains. Heb positieve berichten gelezen. Maar ......
Na aanvraag kreeg ik een link toegestuurd via e-mail.
Deze link uitgevoerd en vervolgens de bijgaande melding via Chrome gekregen.
Ben daar alllergisch voor, dus wat is wijsheid? Toch downloaden? >:-D >:-D

Weet iemand hier meer van??

Gr. Theo
Re: Verzamelsoftware
stafmarklin
gast

Re: Verzamelsoftware
Citaat van: fnieste op dinsdag 23 juni 2015, 01:57:13
Marklin collection is tweedehands betaalbaar en een geweldig programma, Alle details staan vermeld en makkelijk in te voeren. Heb mijn exemplaar tot 2012 via Ebay.de gekocht voor een fijne prijs, nieuw 200 euro, 2e hands minder dan 50 euro. Is het geld dubbel en dwars waard, zeker als je niet zoveel vrije tijd hebt en vooral de oudere locs en wagons.

Hoi fnietse,

Kan je daar ook data van Märklin magazine in kwijt?
Ik ben al een tijdje bezig geweest in een Database programma om iets te maken zodanig dat je de inhoud van de artikels gemakkelijk kunt terug vinden. Tot hiertoe nog geen bevredigend resultaat, mede je altijd gekoppeld bent aan bv Office, etc.. Dus zou ik het eigenlijk moeten kunnen programmeren in bv Visual Basic om een autonoom programma te maken.
Maar voor ik hieraan begin, bestaat er al zo'n database??
Re: Verzamelsoftware
Lid sinds: 2008

offline
Re: Verzamelsoftware
Hoi Theo,

Chrome geeft een waarschuwing, omdat het bestand dat je download eindigt met .exe.
In dit geval gewoon negeren en het bestand downloaden.

Groeten,
Ton.