Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Roco Br 1141

Gestart door Casper dinsdag 12 augustus 2008, 16:22:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Br 1141
Casper
gast

Roco Br 1141
Ik heb een oranje loc van roco, met ik denk het teken van de Zwitserse spoorwegen. Ik denk tenminste dat het van roco is. Toen ik dit in google intypte kwam ik op een e-bay advertentie terecht waarin werd gesteld dat dit model alleen in 1985 door marklin is gemaakt.

Dit model heeft alleen een probleem, de bak hangt naar de rechterkant omdat de wielstellen iets teveel naar links staan. heeft iemand enige suggesties wat ik hier mee moet?

foto van het model:



ebay advertentie: klik hier


Edit Gerard: link ingekort
Re: Roco Br 1141
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Roco Br 1141
Deze Oranje loc is een Oostenrijkse loc.
Het logo is van de OBB.
De lok is uit de Baureihe 1141.

Ik ken hem niet van Marklin, maar Roco zou best eens een WS-versie kunnen hebben gemaakt.

John
Re: Roco Br 1141
Casper
gast

Re: Roco Br 1141
Klopt volgens mij perfect, als ik dat samen met Roco invoer op google krijg in een afbeelding van precies dezelfde loc te zien!

Bij mij zitten ook allemaal puntjes op de voorkant, kan het zo zijn dat dit ooit een bouwpakket was?
Re: Roco Br 1141
joostboudewijns
gast

Re: Roco Br 1141
Nee,
Dat is voor de extra onderdelen die Roco erbij levert.


Ik heb een soortgelijke locomotief van Roco uit de 1044 serie.



Gr Joost
Re: Roco Br 1141
Casper
gast

Re: Roco Br 1141
Ah oke, ik heb deze loc namelijk 2e hands gekregen/gekocht. Ik had eerst een V200, maar nadat die na ongeveer een week al kapot was kreeg ik van de winkel deze loc.
Re: Roco Br 1141
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Roco Br 1141
De z.g. "zelf te monteren" onderdelen zitten normaal in de verpakking in een klein zakje.
Bij het type verpakking dat ik van deze lok verwacht, zit hier mogelijk een dekseltje in de piepschuimen doos.

Heb je geen verpakking of zakje onderdelen meer, dan zul je via de importeur een nieuw setje moeten bestellen.
Let wel, sommige onderdelen zijn lastig te monteren of beperken de koppel-mogelijkheden.
Als je ze niet vastlijmt zul je ze later op of onder de baan terug vinden (of niet  :?)

suc6

John
Re: Roco Br 1141
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Br 1141


Dit is de BR 1141 nr. 3154 van Marklin uitgebracht in 1979  8), v/d OBB oranjerood.

Mvg Gert
Re: Roco Br 1141
Casper
gast

Re: Roco Br 1141
Dank heren! Enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?



Ik denk dat de afbeelding voorzich spreekt :(
Re: Roco Br 1141
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Roco Br 1141
Casper,

heb je als eens "in de loc" gekeken. Kap eraf en zo.
Op die manier kun je wellicht achterhalen, waarom de loc zo scheef staat.

Ik krijg de indruk dat er iets afgebroken is van de draagconstructie van de draaistellen,
maar er zou ook iets in de weg kunnen zitten.
Kunnen de draaistellen vrij bewegen, zowel draaien als kantelen?

John
Re: Roco Br 1141
chris
gast

Re: Roco Br 1141
De pantograaf heeft ook een klap gekregen, die ligt schuin op het dak.
Kap eraf halen en eerst eens binnen kijken inderdaad.
Re: Roco Br 1141
Casper
gast

Re: Roco Br 1141
Binnenin lijkt alles in orde en op de plek te zitten waar het moet zijn. Ik herinner me wel dat het voorste voorstel soms 'vast' kwam te zitten. Best vreemd eigenlijk.
Re: Roco Br 1141
joostboudewijns
gast

Re: Roco Br 1141
Casper,

Heeft je dealer jou de loc zo meegegeven?

Gr Joost
Re: Roco Br 1141
Casper
gast

Re: Roco Br 1141
Ik durf dat niet te zeggen, het is al jaren geleden, en toendertijd lette ik niet op dergelijke dingen. Ik had een V200 2ehands, die kapot ging, en toen zijn mijn ouders en mijn broer hem wezen omruilen. Ik weet wel dat het draaistel altijd al raar deed, maar dat hij zo schuin stond is mij nooit opgevallen.
Re: Roco Br 1141
joostboudewijns
gast

Re: Roco Br 1141
Oke Casper,

Zonder naar de loc te kijken is het moeilijk te zeggen wat ermee aan de hand is.

Ik weet niet waar je woont als je hier in de buurt woont ben ik bereid om je te helpen.

Gr Joost
Re: Roco Br 1141
Casper
gast

Re: Roco Br 1141
Ik woon in Voorhout +- 10 KM van leiden af, dus niet echt in de buurt.
Re: Roco Br 1141
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Roco Br 1141
Kwam jij ook naar de beurs in Houten?
Neem hem dan eens mee. Zo te zien zijn daar meer dan genoeg "deskundigen". :lol: :P

John
Re: Roco Br 1141
Casper
gast

Re: Roco Br 1141
jammer genoeg kan ik niet naar de beurs in houten, hopelijk wel naar de rail in utrecht dit jaar.