Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Containerset Luftfracht 47682

Gestart door Baardo woensdag 13 september 2006, 19:21:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Containerset Luftfracht 47682
Lid sinds: 2006

offline
Containerset Luftfracht 47682
Hallo,
Ik heb onlangs een leuk containersetje op de kop getikt: 47682. Omdat ik ook de luchtvaart (vliegen) als hobby heb, vond ik het setje met de Northwest, Sabena, Air canada en Happag Lloyd air containers erg leuk.

Kan iemand mij iets meer over dit setje zeggen? Ik heb het niet gevonden in de Koll.
Ik begreep wel dat hij erg kleinschalig werd gemaakt.

Ik zal binnenkort nog even een foto plaatsen.
Re: Containerset Luftfracht 47682
Helemaal niemand die iets over deze set weet???????????????
Re: Containerset Luftfracht 47682
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Containerset Luftfracht 47682
Re: Containerset Luftfracht 47682
Misschien in de koll special ? En neen die heb ik niet.
Re: Containerset Luftfracht 47682
Er zijn nog andere setjes gemaakt op dit front.
In het Marklin boek Wertanlage Marklin op bladzijde 139 staat ook een setje met containerwagens,ditmaal voor American Airlines,JAL,Lufthansa Cargo en Swissair Cargo.
Artikelnummer 84422 (en dat voor HO!),oplage 500 stuks,uitgave 1991.
Op de foto van het doosje staat ook nog dat dit set 1 is,misschien heb jij dan set 2?
Wellicht vindt je jouw setje als je met Google zoekt naar bijvoorbeeld
84421 of zo.
Overigens denk ik dat dit pure fantasie containers zijn,ik werk meer dan dertig jaar in de containervaart (Nedlloyd/P&O Nedlloyd/Maersk) en ben ze nog nooit tegengekomen,deze 20ft containers passen sowieso niet in vliegtuigen,daar zijn andere containers voor.
Eigenlijk hetzelde verhaal als voor koelwagen 4415,waarvan er intussen ontelbare varianten zijn uitgebracht (ik heb er ook een tiental),het is meer een reclamestunt dan een echt bestaand model.
Toch leuk om te verzamelen,zeker als de oplage zo beperkt was.
Re: Containerset Luftfracht 47682
Wat is Google toch een geweldig zoekprogramma!
Set 47682 staat beschreven in Koll Spezial 1997,was een oplage van 3500 stuks,huidige waarde ongeveer Euro 35.-.
Op een beurs (Eurospoor) kom je wel meer van deze liefhebber setjes tegen,je moet er maar net belangstelling voor hebben.
Nogmaals,een rederij (Hapag Lloyd is een Duitse rederij) heeft er geen belang bij om lading per luchtvracht te vervoeren,die containers zetten ze liever op een schip!
Hapag Lloyd heeft wel vliegtuigen maar daar passen deze containers niet in!
Ik heb koelwagens 4415 met opschriften van Douwe Egberts,slaat nergens op maar ze zijn wel leuk!