Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

roco 1823

Gestart door Daan! zondag 10 augustus 2008, 13:46:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
roco 1823
Daan!
gast

roco 1823
Hallo,

Ik ben erover aan het nadenken om de 1823 wisselstroom bij MTE te kopen.
Alleen nou is mij verteld dat de sleper te weinig ruimte zou hebben op de wisselstraten.
Zijn er mensen die daar last van hebben?

Daan!
Re: roco 1823
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: roco 1823
Daan,

Naar mijn weten is de 1823 als wisselstroom nog niet lang te koop. Of eigenlijk,.. pas sinds de actie wel te koop al wisselstroomloc. Het is nou eenmaal een omgebouwde 2-rail dus je loopt de kans dat er problemen ontstaan. Overigens verwacht ik bij een grote loc zoals de 1823 geen problemen wanneer je de wissels met een normale snelheid neemt. Indien je probeert te kruipen, kan ik mij voorstellen dat er problemen ontstaan. Dat laatste wil dus niet zeggen dat ze er zijn,.. ik kan het me voorstellen.  :)

Groeten,
Herman
Re: roco 1823
Daan!
gast

Re: roco 1823
Herman: Het is een omgebouwde 1823 van MTE.

Ik ben hierover aan het nadenken omdat de marklin zoveel duurder is. En ik wil wel sluitseinen.

Daan
Re: roco 1823
chris
gast

Re: roco 1823
Het lijkt me sterk dat MTE modellen gaat aanbieden die voor problemen gaan zorgen.
En in andere draadjes hebben we al verwezen dat je even navraag moet doen bij MTE.

Die kunnen je meer vertellen, omdat ze tenslotte de boel gaan ombouwen.
Re: roco 1823
Daan!
gast

Re: roco 1823
Citaat van: chris op zondag 10 augustus 2008, 20:18:25
Het lijkt me sterk dat MTE modellen gaat aanbieden die voor problemen gaan zorgen.
En in andere draadjes hebben we al verwezen dat je even navraag moet doen bij MTE.

Die kunnen je meer vertellen, omdat ze tenslotte de boel gaan ombouwen.


doe ik dinsdag chris, maar ik dacht misschien zijn er mensen die hem al hebben en er ervaring mee hebben. MTE zal niet zeggen dat ie slecht rijdt over de wissels.

Daan
Re: roco 1823
Lid sinds: 2023

offline
Re: roco 1823
Daan,

Ik heb hem hier zelf omgebouwd met een Roco fluistersleper, en een ESU lokpilot 3. De loc loopt perfect over de wissels en door krappe bochten. Geen enkel probleem dus.

Ik weet natuurlijk niet hoe MTE het doet, maar voor mij was het zeker ( financieel ) de moeite waard.

Gr Peter
Re: roco 1823
Daan!
gast

Re: roco 1823
Ik heb intussen besloten niet de roco te nemen maar marklin, omdat ik aan de roco moest doen:
-omnummeren
-airco units
-rooster
-dak spuiten
-lichtsetje
-de kans dat ie niet lekker loopt

en bij de roco had ik een plastic kap

aan de marklin:
-airco units
-sluitseinen
hier heb ik een metalen kap

Daan!
Re: roco 1823
Blausee-Mitholz
gast

Re: roco 1823
Citaat van: Daan! op dinsdag 12 augustus 2008, 19:55:05
aan de marklin:
-sluitseinen

Daan!

Ik betwijfel zeer sterk of je sluitseinen hebt.
Een iedergeval zitten de rooster op de juiste plaats.

Mvg, Johan
Re: roco 1823
chris
gast

Re: roco 1823
Ik denk dat Daan dat juist wil gaan doen, of dat ze die missen (net als de airco units)
Re: roco 1823
Daan!
gast

Re: roco 1823
idd Chris:
zie voor dit draadje.
Mijn vader is best handig dus door metaal heen boren komt wel goed!

Daan