Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welk digitale systeem is voor mij het meest geschikt?

Gestart door Knarf woensdag 06 augustus 2008, 13:46:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Welk digitale systeem is voor mij het meest geschikt?
Thx Peter, mooi overzicht.

Mvg, Johan
Re: Welk digitale systeem is voor mij het meest geschikt?
Johan,

Had je die dan nog niet ?.

Mvg,
Peter
Re: Welk digitale systeem is voor mij het meest geschikt?
Nu wel  :wink: :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: Welk digitale systeem is voor mij het meest geschikt?
Citaat van: Knarf op donderdag 07 augustus 2008, 23:31:47
Ik denk dat ik toch maar eerst een Mobile Station ga proberen, aangezien bijna iedereen mij dat aanraadt en de prijs mee blijkt te vallen.

je ziet die dingen vaak voor een zacht prijsje aangeboden worden, komen dan uit startsets. let wel op dat je de 1,9A versie neemt. en de bijbehorende trafo. zeker omgebouwde, oude loks lusten meer power dan nieuwe.

misschien handig om multiprotocol-decoders te nemen, zit je niet zo vast aan een enkel systeem ?


Huub
Re: Welk digitale systeem is voor mij het meest geschikt?
Het is de moeite waard om even 'mobile station' in de zoekfunctie van ebay.de in te vullen. Krijg je een paar pagina's met alle mogelijk mobile varianten. Geeft een idee wat het moet kosten. Goed opletten dat er versies van 1,2 en 1,9 A bestaan, dat het soms alleen om het regelkastje gaat zonder trafo en aansluitrail, en dat er soms een 1,9A mobile wordt aangeboden met een lichte 18VA trafo. Zo op het eerste gezicht heb je een complete 1,9 A set met 60 VA trafo voor 70 euro gelijk kopen, maar bij veilingen kan dat goedkoper. Hoeft op de beurs van Houten niet duurder te zijn.