Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

rookgenerator

Gestart door cardonel woensdag 25 juli 2007, 11:56:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rookgenerator
cardonel
gast

rookgenerator
Geachte forum leden.

Weet een van jullie misschien waarom er op Het CENTRAL-STATION geen rookgenerator symbool komt te staan,als ik een lok installeer bijv de 37991 BIG-BOY komt er alles te staan behalve dat icoontje.
plaats ik de rookgenerator in de lok gaat ie meteen branden,mijn inziens dan ook niet uit te zetten.

ook de 37953 geeft geen icoontje op de CS-wel op de MS

Weet iemand hier iets van,en zo ja moet ik iets anders hier omtrent in veranderen???

groet,

Leo
Re: rookgenerator
Davy
gast

Re: rookgenerator
Klopt de rookgenerator is volgens mij niet uit te zetten. 1 van de weinige tekortkomingen van de Big Boy.
Re: rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: rookgenerator
Hallo Leo.
Het is jammer maar waar! :(
De rookgenerator is op de 37991 niet aan/uit te zetten! :(
Je zou een andere functie moeten opofferen om dit evt. wel te kunnen doen, maar ja, welke dan en bij zo'n dure en mooie loc ga je ook niet zomaar eventjes wat veranderen.

Volgens mij, moet dit nog wel controleren, kun je op de 37990 en op de BigBoy uit de startset deze wel aan/uit zetten.
Ik zal dit nog wel controleren maar ik heb deze goed ingepakt en opgeborgen(je weet wel, vastgeschroefd op dat rottige plankje! :evil: )

Ik laat dit nog wel weten en anders zijn er vast wel forumleden die dit kunnen bevestigen.(scheelt mij weer ellendig schroefwerk!) :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: rookgenerator
^Rook
gast

Re: rookgenerator
Citaat van: AlbertJan op woensdag 25 juli 2007, 19:22:17
Volgens mij, moet dit nog wel controleren, kun je op de 37990 en op de BigBoy uit de startset deze wel aan/uit zetten.

Ik laat dit nog wel weten en anders zijn er vast wel forumleden die dit kunnen bevestigen.(scheelt mij weer ellendig schroefwerk!) :lol:

Over die uit de startset kan ik niet oordelen. De 37990 kan op de plank geschroefd blijven, bij deze versie zijn de rookgeneratoren wel te schakelen.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: rookgenerator
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: rookgenerator
Citaat van: ^Rook op woensdag 25 juli 2007, 23:25:04
De 37990 kan op de plank geschroefd blijven, bij deze versie zijn de rookgeneratoren wel te schakelen.

Rolf, muchas gracias amigo!
AlbertJan.
Re: rookgenerator
Jan Stoomloc
gast

Re: rookgenerator
Ook ik heb een vraag inzake de rookgenerator.

Ik heb tweedehands eenMarklin 3301 grijze Borsig Mallet  stoomloc gekocht.

Daarin blijkt al een rookgenerator aanwezig die ik niet kan uitschakelen.

Volgens het instructieboekje van de loc zijn er 2 soorten buisjes Seuthe nr 11 in de locomotief gestoken. Daarbij wordt niets vermeld over aan of uitzetten!

In het CS kan ik de rookgenerator (nog)niet uitzetten .

Klopt het dat de punt uit het voorste buisje gloeit en dat de punt  uit het achterste buisje niet gloeit?  Of is het achterste buisje uitsluitend bestemd om de rookvloeistof in te doen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie

Jan Stoomloc
Re: rookgenerator
ucsdcom
gast

Re: rookgenerator
Bij mij verschijt bij een andere lok ook geen symbool. Als ik echter een MS aansluit en daar op een van de lege functie toesten druk, dan gaat de rookgenerator wel uit! Misschien eens testen of het puur de schermweergave is die ontbreekt op een MS of Central Statio, of dat hij ook als je de niet toegewezen functieknoppen eens test met roken door gaat (Maken ze heel Europa rookvrij en komt Märklin hier mee ;) Zo krijgen we nooit modeltreinen in de kroeg... ;)
Re: rookgenerator
Lid sinds: 2008

offline
Re: rookgenerator
Citaat van: Jan Stoomloc op zondag 03 augustus 2008, 00:47:35
Ook ik heb een vraag inzake de rookgenerator.

Ik heb tweedehands eenMarklin 3301 grijze Borsig Mallet  stoomloc gekocht.

Daarin blijkt al een rookgenerator aanwezig die ik niet kan uitschakelen.

Volgens het instructieboekje van de loc zijn er 2 soorten buisjes Seuthe nr 11 in de locomotief gestoken. Daarbij wordt niets vermeld over aan of uitzetten!

In het CS kan ik de rookgenerator (nog)niet uitzetten .

Klopt het dat de punt uit het voorste buisje gloeit en dat de punt  uit het achterste buisje niet gloeit?  Of is het achterste buisje uitsluitend bestemd om de rookvloeistof in te doen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie

Jan Stoomloc
Hallo Jan
De 3301 is een loc waar je volgens mij twee rookgeneratoren in kunt doen. Ik heb hem zelf ook (maar dan de 3102). En als het goed is, doen ze allebei hun werk als je deze gevuld hebt met rookvloeistof
groetjes
Cees
Re: rookgenerator
digi-jacques
gast

Re: rookgenerator
Citaat van: cees52 op maandag 04 augustus 2008, 19:58:57
Citaat van: Jan Stoomloc op zondag 03 augustus 2008, 00:47:35
Ook ik heb een vraag inzake de rookgenerator.

Ik heb tweedehands eenMarklin 3301 grijze Borsig Mallet  stoomloc gekocht.

Daarin blijkt al een rookgenerator aanwezig die ik niet kan uitschakelen.

Volgens het instructieboekje van de loc zijn er 2 soorten buisjes Seuthe nr 11 in de locomotief gestoken. Daarbij wordt niets vermeld over aan of uitzetten!

In het CS kan ik de rookgenerator (nog)niet uitzetten .

Klopt het dat de punt uit het voorste buisje gloeit en dat de punt  uit het achterste buisje niet gloeit?  Of is het achterste buisje uitsluitend bestemd om de rookvloeistof in te doen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie

Jan Stoomloc
Hallo Jan
De 3301 is een loc waar je volgens mij twee rookgeneratoren in kunt doen. Ik heb hem zelf ook (maar dan de 3102). En als het goed is, doen ze allebei hun werk als je deze gevuld hebt met rookvloeistof
groetjes
Cees

niet te vol doen...., puntje vrij laten, anders doet ie het niet....., althans bij mijn was dat het geval... 8)
Re: rookgenerator
Jan Stoomloc
gast

Re: rookgenerator
Bedankt voor jullie reacties

Met stoomgroet
Jan