Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bestaan er Trams voor Marklin

Gestart door YC52000 zondag 03 augustus 2008, 22:20:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bestaan er Trams voor Marklin
Bestaan er naast rijtuigen loc''s etc etc.. ook trams voor op marklin ,, zonee dan houdt het hier op ,, zo ja oke want ik kan geen foto's vinden :D

Edit Walter: onnodige accenten verwijderd, div. spelfouten en titel aangepast.
Re: Moet het weten
tjoektjoek
gast

Re: Moet het weten
zover ik weet niet :? :( 8)
aangezien marklin 3rail is
en trams over de weg rijden moet je een koperdraad in de weg maken dat lijkt natuurlijk nix dus maken ze trams aleen in 2rail bijvoorbeeld het OG backertje van werps modelbouw is wel 2rail H0m maar is heel mooi  :shock:
Re: Moet het weten
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Moet het weten
Nummer 69172 is de roco

Groeten,
Herman
Re: Moet het weten
Lid sinds: 2007

offline
Re: Moet het weten
er zijn verscheidene trams voor 3rail.
maar niet van marklin.

bij railz miniworld is een connection tram te koop...

Dennis
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Volgens mij is die Connexxion tram toch echt 2-rail. Halling heeft deze namelijk gemaakt en die hebben alleen maar 2-rail trams.
Zie overigens www.halling.at of voor de Connexxiontram:
http://www.halling.at/modelleisenbahnen/index.php?g=Connexxion

Groeten,
Herman
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
oke ,, misschien lees ik niet goed,, maar er zijn 3 rail trams maar niet van Marklin,, maar zijn er 3 rail trams (niet vn Marklin) die wel op de marklin baan kunnen rijden??
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Uuh. Die van Roco is 3-rail en daarmee kun je dus op een 3rail baan rijden.

Groeten,
Herman
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
oke thanks voor de info
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
volgens mij heeft marklin wel een tram gemaakt.maar dat is heel lang geleden en heel moeilijk te vinden
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Citaat van: marklinfan op maandag 04 augustus 2008, 00:56:22
volgens mij heeft marklin wel een tram gemaakt.maar dat is heel lang geleden en heel moeilijk te vinden
Lang leve Google...

In een heeel grijs verleden (lees: 100 jaar terug) heeft Märklin blikken trams gemaakt in schaal 0. (klik)

In een iets minder grijs verleden (lees: 50 jaar terug) heeft HAMO een aantal H0 trams uitgebracht. Zie HIER. Er staan ook Märklin catalogusnummers in dat overzicht, maar voor zover ik kan zien waren het geen drierail modellen omdat erbij staat dat ze allemaal met een HAMO motor waren uitgerust.

Wat ik verder ben tegengekomen was allemaal omgebouwd en niet van Märklin zelf.
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Hamo maakte trams toen het nog een onafhankelijk bedrijf was. Nadat het bedrijf in de jaren zestig door Märklin werd overgenomen, was het snel gedaan met de trams.
Bij mijn weten is die drierailtram van Roco zowat het eerste drierailmodel in H0. Benieuwd of dat een succes wordt. Ik ken wel drierailrijders met trams, maar die hebben allemaal een apart tweerailbaantje voor de trams.
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
DE HAMO trams waren zeker geen drierailmodellen. De enige drierailtram wordt door Roco uitgebracht. Dat is echter een beetje een twijfelgeval, omdat het eigenlijk zowel een tram als een treinstel is. In werkelijkheid rijden ze in de omgeving van Karlsruhe en daar kan je ze zowel op de tramsporen op het stationsplein als langs het perron in het station tegenkomen. Het zijn dan ook tweesysteemvoertuigen geschikt voor 750V DC en voor 15000V AC. Tevens zijn ze uitgerust met Indusi, waardoor ze (in theorie) op het hele geëlektrificeerde DB net inzetbaar zijn. Er heeft zelfs een trein/tramstel een uitstapje gemaakt naar Oostenrijk. Een aantal van deze trein/tramstellen zijn eigendom van de DB (BR 450), de overige behoren tot de Albtalbahn.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
http://www.bahn.hfkern.de/Maerklin/Dt_Zugspitzbahn.html

aub stelletje eigenwijzen mensen die nie niet luisteren
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Citaat van: marklinfan op maandag 04 augustus 2008, 11:30:58
http://www.bahn.hfkern.de/Maerklin/Dt_Zugspitzbahn.html

aub stelletje eigenwijzen mensen die nie niet luisteren

...die niet luisteren? waarnaar? naar jou?

Jij zei:

Citaat van: marklinfan op maandag 04 augustus 2008, 00:56:22
volgens mij heeft marklin wel een tram gemaakt.maar dat is heel lang geleden en heel moeilijk te vinden

Dus ik luister naar je, ik ga zoeken en ik vind trams van lang geleden... twee smaken nog wel. Alleen niet dat Zugspitsding, maar ik kan niet ruiken dat je dat bedoelt... is 't wel?
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Citaat van: marklinfan op maandag 04 augustus 2008, 11:30:58
http://www.bahn.hfkern.de/Maerklin/Dt_Zugspitzbahn.html

aub stelletje eigenwijzen mensen die nie niet luisteren

Met alle respect Märklinfan, ik weet dat ik best wel eigenwijs ben , maar dit is geen tram. Het gaat hier om een (slecht) model van een (tandrad)treinstel van de Bayerische Zugspitzbahn. In werkelijkheid een metersporige bergspoorlijn van Garmisch Partenkirchen naar het bergstation op de Zugspitze. Het model heeft dus ook nog eens een verkeerde spoorbreedte.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Roco. (digitale uitvoering)

Nummer staat op de doos maar het geheel staat even in opslag i.v.b. baanbouw.

Re: Bestaan er Trams voor Marklin
mooie tram ,, maar dei middelste bak lijkt wel ontspoord,, ligt vast aan mij, anyway echt mooi
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Ah ja, maar dit houdt ook een beetje het midden tussen een tram en een lightrail treinstel. Dit spul vind je ook op de voorstadlijnen in Duitsland.
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
"maar dei middelste "  :?: :?: :roll:
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Onder de naam Primex heeft lang een metro ( Berliner Stadt Bahn geloof ik ) te koop gestaan op Marktplaats.
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
je wb67 die bedoel ik
die heb ik ook gezien
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Citaat van: YC52000 op maandag 04 augustus 2008, 14:55:03
mooie tram ,, maar die middelste bak lijkt wel ontspoord,, ligt vast aan mij,

Nee hoor, dat zou beste eens mogelijk kunnen zijn.
Ik had hem geplaatst destijds om er een foto van te maken en misschien niet goed op het spoor gezet.
Re: Bestaan er Trams voor Marklin
Citaat van: Johnnytrein op maandag 04 augustus 2008, 18:49:16
"maar dei middelste "  :?: :?: :roll:

ik bedoelde ''die middelste''