Anne, met alle respect, maar wat is nu eigenlijk de strekking en de toegevoegde waarde van dit draadje.
De ECOBooster werkt toch al met mfx, inclusief terugmelding, dus dan heeft ontkennen(door jouw Raptor vriend) weinig zin, lijkt mij.
En er is al eens een draadje geweest over het afstemmen van de baanspanning van verschillende boostersecties.
Volgens mij, wordt de inhoud van het digitale signaal niet beinvloed door verschillen in signaalniveau tussen de boostersecties, of bedoel je dat niet?
De stelling van jouw Raptorvriend is daar niet erg duidelijk in.
De CAN bus verzorgt de data uitwisseling tussen de Centrale besturingseenheid en de boosters.
Ik weet niet hoe de terugmelding functioneert, maar het zal wel een, door de decoder op een opdraaggolf gemoduleerd datasignaal zijn, dat de booster oppikt, filtert, demoduleert, versterkt en via de CAN bus weer aan de CS, ECOs etc aanbiedt voor verwerking.
Er zijn tegenwoordig zoveel bidirectionele systemen op de markt, dus ik zie niet waarom het hier dan niet zou werken.
CAN bussen worden ook al jaren in auto's gebruikt, om o.a. de hoeveelheid kabels te reduceren.
Je hoeft dan namelijk niet voor elke verbruiker een draad te leggen, maar alleen een voeding en een CAN-bus.
CAN staat trouwens voor Controlled Area Network en wordt kant en klaar in chipvorm geleverd.