Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wisselaansluiting op Intellibox

Gestart door vinc woensdag 23 juli 2008, 08:18:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wisselaansluiting op Intellibox
Beste mensen,

Wie weet wat er verkeerd gaat? In mijn baan wil ik de marklin wissels aansluiten op de Intellibox. De Marklin wissels worden aangestuurd door de combinatie Marklin aandrijver  74490 en de Marklin decoder 74460. De dipcodes voor de decoders zijn overgenomen uit de bijsluiter van Marklin. Dus wissel 1; 2-3-5-7-9-10; wissel 2: 2-3-5-7-10, enz. De wissels 1-8 functioneren prima en reageren adequaat op de Intellibox. Maar nu moet de volgende serie wissels worden aangestuurd via de Intellibox (serie 9-16). De handleiding van de Intellibox zegt:
1.   Mode indrukken tot display ?keyboard mode. (dit geeft geen    
               probleem)
2.   Menu toets indrukken en met + toets de waarde verhogen naar  
               adres 9 (dit klopt ook; automatisch wordt het laatste adres 16).
3.   Met de menu toets de keuze bevestigen en terug naar het  
                rijbedrijf. (dit ook gedaan)
4.   Met de pijltoetsen of  het plusteken kan dan voor het toetsenveld
               de 8 toetsgroepen (1-8, 9-16, 17-24) gekozen worden. Hier gaat
               het echter mis. Ook na het indrukken van deze toetsen kan ik
                alleen maar kiezen tussen 1-8.

Wat gaat er verkeerd?

Met vriendelijke groet

Vincent
Re: Wisselaansluiting op Intellibox
Vincent

Zijn ook de wissels op het juiste adres ingesteld en gied aangesloten (Rood en Bruin) ?.
Staat voor deze wissels ook het juiste format ingesteld in de IB.

Mvg,
Peter
Re: Wisselaansluiting op Intellibox
Beste Peter,

Dank. Probleem inmiddels opgelost. In de handleiding van de Intellibox stond onjuist vermeld hoe je de opdracht moest bevestigen. Een van de leden op een ander forum attendeerde mij hierop. Heb je overigens een suggestie wat je doet met een onwillig wissel die wel de ene kant opgaat maar dan niet meer terug wil. Bij het schakelen zoemt de aandrijving alleen maar. Wanneer de trekstang wordt losgemaakt om de werking te controleren dan functioneert deze wel goed.

Met vriendelijke groet

Vincent :)
Re: Wisselaansluiting op Intellibox
Kijk eens naar het mechanische gedeelte, dit moet soepel lopen. zit het niet een beetje scheef ?.

Mvg,
Peter
Re: Wisselaansluiting op Intellibox
 :D

Dag Peter,

Dat niet kunnen ontdekken, maar ga het nogmaals controleren.

Met vriendelijke groet,

Vincent Wiegerinck
Re: Wisselaansluiting op Intellibox
Kijk ook eens naar het scharnierpunt van de wisseltongen, desnoods een heel klein druppie olie geven.

Mvg,
Peter
Re: Wisselaansluiting op Intellibox
Hallo Vincent,

even terugkomend op je in eerste instantie gestelde vraag. Hier loop ik wellicht ook binnenkort tegenaan.

Welke bevestiging staat dan in de handleiding verkeerd omschreven en wat is dan de juiste bevestiging om te geven?

groet,
Jeroen
Re: Wisselaansluiting op Intellibox