Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.

Gestart door Spicky zondag 20 juli 2008, 13:08:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.
Hallo mede modelbaan bouwers,

Ik krijg het niet voor elkaar om met een CS een viessmann 5213 aan te sturen.
Ik wil nml lampjes van wissels en huizen daarmee aansturen.

Ik heb diverse adressen geprobeerd maar lukt niet.
De wissels van marklin met viessmann decoders lukt wel t/m adres 7.

Opgevoerd in de CS een lamp schakelaar adres volgt via tabel 5213 (meerdere ranges gebruikt en maakt niets uit).
Ik voed de 5213 via de baan met de bruin en rood.
De schakel pool(middelste op de 5213 ) bijvoorbeeld nr1 is geel via trafo 6047.
De rode of de groene poot van de 5213 aangesloten via de testlamp (aan gele draad ) naar bruin (lamp bruin) aan de 6047.
Lampje brand continue als hij op groen zit en krijg hem niet uit via de CS. Met rood schakelaar gaat hij niet aan.

Groet Spicky.
Re: Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.
Hallo Spicky,

De wisseldecoders van Viessmann op adres 1 t/m 7 werken goed.
Zet het adres van de 5213 middels de dipswitches eens op adres 1 t/m 4 (2, 3, 5 en 7 op on).
Mits goed aangesloten (ook de rode en bruine draad) moet parallel aan het schakelen van de wissel nu ook het lampje aan/uit gaan.

Mvg,
Peter
Re: Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.
Okay dit ga ik vanavond even proberen,

Btw moet ik de 5213 schakeluitgang rood gebruiken van de poort 1 bijvoorbeeld of de groene?

groet Spicky.

Re: Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.
Spicky,

Op beneluxspoor heb je dezelfde vraag uitstaan, en daar heb je al meerdere goede antwoorden en suggesties gehad. Ok zijn daar een aantal vragen an je gesteld waar je tot op heden geen anntwoorden op gegeven hebt.  Dus houd het bij een forum, daar zitten voor eenheel groot deel dezelfde mensen, die er verstand van denken te hebben.

Mvg
Wim.
Re: Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.
Citaat van: Spicky op zondag 20 juli 2008, 16:54:05
Btw moet ik de 5213 schakeluitgang rood gebruiken van de poort 1 bijvoorbeeld of de groene?
Maakt niet uit, het lampje gaat van uit naar aan of andersom.

Mvg,
Peter
Re: Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.
Beste Wim,

Ik werd in het benelux forum verzocht als tip om een topic aan te maken op de 3rail forum omdat hier meer mensen zitten die verstand hebben van 3 rail modelbanen.
Dus nu weet ik het niet meer, gaan we elkaar nu zo helpen?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen elk forum bekijkt maar toch overal hulp zoekt.
Tja de hobby is al duur genoeg en zeer tijdrovend.
Ik zie het probleem dus eigenlijk niet zo.

groet Spicky.
Re: Problemen tussen Viessmann en de CS van Marklin.
Spicky,

Alleen heeft het probleem wat jij hebt niets met 2 of 3 rails te maken, maar het probleem wat jij hebt is een algemeen digitaal probleem, en het is altijd beter om het op 1 forum te houden. Blijft het voor iedereen overzichtelijk en zeker voor je zelf.