Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin C rails

Gestart door tago zondag 01 maart 2009, 20:29:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin C rails
tago
gast

Marklin C rails
Hoi iedereen
Heb een vraagje over c rails van marklin kunnen daar ook roco en trix treinen op rijden wie kan me helpen of bestaat er al een draadje over????
Re: Marklin C rails
Kroko14253
gast

Re: Marklin C rails
Hallo,

Je kunt gewoon en zonder problemen met alle merken loks over C-rail rijden. Ik heb ook C-rail en verschillende merken loks, en nooit problemen gehad. Dus.....ga je gang.

Groetjes

Harry S
Re: Marklin C rails
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Marklin C rails
Hey,

zo direct gaat het niet. Je zult je locs moeten ombouwen naar wisselstroom.

Of bedoel je, dat je märklin rails wilt gebruiken, om er een 2-rail systeem van te maken? Volgens mij zijn de beide railzen bij iedere verbinding, electrisch met elkaar verbonden. je zou dus kortsluiting krijgen

Roy
Re: Marklin C rails
nee dat is zeker niet de bedoeling

Hans
Re: Marklin C rails
marklinfan
gast

Re: Marklin C rails
nee je kan geen c rails van marklin gebruiken als je 2 rail rijd
bij gelijkstroom zijn de railstaven  aan de ene kant de - en aan de andere kant de +
bij 3 rail zijn de railstaven de - en de middelste puntjes de plus.
hoewel het ook andersom kan zijn dat de middelstepuntjes de plus is en de railstaven de -

als je 2 railrijder bent en je wilt c rails hebben dan kan je trix c rail nemen
Re: Marklin C rails
Kroko14253
gast

Re: Marklin C rails
Hallo,

Heb ik even verkeerd begrepen.

Nee, je kunt geen Roco of Trix loks op je C-rail laten rijdne. (tenzij je ze ombouwt) Trix maakt namelijk alleen gelijkstroom-loks; Roco maakt ook loks voor wisselstroom (voor de Märklin C-rail o.a.)

Groetjes

HarryS