Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

aansluit schema marklin kraan analoog

Gestart door harrie marklin vrijdag 04 juli 2008, 00:19:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aansluit schema marklin kraan analoog
hoi allemaal
ben nieuw hier

ik ben op zoek naar een aansluitschema van een marklin kraan (analoog)
kan mij daar iemand bij helpen
weet alleen er zitten 2 rode 2 zwarte 1gele en 1 bruine draad aan en er staat marklin op
heb de kraan op e-bay gekocht voor weinig geld daarom zit er ook geen schakel kastje bij
kan ik hem ook laten werken op een kastje voor wisselbediening
je kunt misschien het schema via mail versturen hjmmunckhof [at] home [punt] nl
alvast bedankt

mvgr. harrie


edit wakkie: mailadres veranderd ivm spambots
Re: aansluit schema marklin kraan analoog
Citaat van: harrie marklin op vrijdag 04 juli 2008, 00:19:06
hoi allemaal
ben nieuw hier

ik ben op zoek naar een aansluitschema van een marklin kraan (analoog)
kan mij daar iemand bij helpen
weet alleen er zitten 2 rode 2 zwarte 1gele en 1 bruine draad aan en er staat marklin op
heb de kraan op e-bay gekocht voor weinig geld daarom zit er ook geen schakel kastje bij
kan ik hem ook laten werken op een kastje voor wisselbediening
je kunt misschien het schema via mail versturen hjmmunckhof [at] home [punt] nl
alvast bedankt

mvgr. harrie

NOOIT je mailadres aan elkaar openbaar op internet zetten, dit i.v.m search / spam bots, zet het er zo neer:

hjmmunckhof (at) home (punt) nl, mensen snappen dat wel, spam bots niet.

Om wat voor een kraan gaat het de 7051  ???

Hiervoor heb ik wel joy stik besturing, met een oude joy stick gaat dat heel leuk, heb ik ook gedaan.

Zo'n ding heb je 2de hands voor 5 euro.

Groetjes,
Mark.
Re: aansluit schema marklin kraan analoog
Harrie,

Ik doe deze even uit het blote hoofd maar bij mijn weten gaat geel op de gele pool van de trafo (de voedt de kraan). De andere 5 zijn voor het draaien (tweemaal dezelfde kleur), het hijsen (ook tweemaal dezelfde kleur) en het lampje in de cabine/magneet (bruin). Of de zwarte voor het draaien zijn of de rode weet ik niet meer maar dat merk je snel genoeg. De meest simpele methode om het te testen is eventjes de gele draad aan een trafo te koppelen en vervolgens de verschillende zwarte en de rode draden tegen de massa van de trafo te houden en te kijken wat er gebeurd. Deden wij thuis ook altijd als we de spreekwoordelijke draad weer eens kwijt waren.

Het schakelkastje stelde niet zoveel voor. Het was een gewoon schakelkastje voor wissels, het enige wat anders was waren de plaatjes bij de knopjes en het feit dat bij een van de knopjes maar één stekkertje (de bruine) hoorde. In principe zou je hem gewoon moeten kunnen bedienen met een schakelkastje voor wissels (met de blauwe en rode knopjes)

Jan
Re: aansluit schema marklin kraan analoog
Beste Harrie,

Ik had nog wat oude afbeeldingen.

Hopelijk kun je hier iets mee.





Re: aansluit schema marklin kraan analoog
Citaat van: woodymax link=topic=10027.msg155815#msg155815 NOOIT je mailadres aan elkaar openbaar op internet zetten, dit i.v.m search / spam bots, zet/quote]

Hai Mark,

In jouw quote staat het email adres ook weer. Misschien verstandig om het ook daar dan weg te halen :-)

Groet,
EgMaf
Re: aansluit schema marklin kraan analoog
Citaat van: EgMaf op vrijdag 04 juli 2008, 13:43:42
Citaat van: woodymax link=topic=10027.msg155815#msg155815 NOOIT je mailadres aan elkaar openbaar op internet zetten, dit i.v.m search / spam bots, zet/quote]

Hai Mark,

In jouw quote staat het email adres ook weer. Misschien verstandig om het ook daar dan weg te halen :-)

Groet,
EgMaf

Maar niet aan elkaar, omdat harrie dit al heeft aangepast !

mvg,
mark