Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Piko ICE 3 & Mehano ICE 3

Gestart door Marklin-Tim donderdag 03 juli 2008, 13:03:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Misschien wel door iemand hier op het forum  :D Alleen ik denk dat het best duur is...
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
WFR MärklinFan
gast

Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Hoeveel zou het dan kosten :)

Wout
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Je moet man uren betalen. En materiaal.
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
het viel mij op dat geen van beide modellen de juiste airco units op het dak hebben (de nieuwe van Marklin wel)
nou worden de huidige misschien nog een keer vervangen ivm de saunatreinen.

maar ik vroeg mij af of er iemand bezig is met een oplossing hiervoor?
zo nee hoe kan ik deze zelf vervangen?

[edit] zie dat de mehano ook de goede heeft
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
@etag,
Ligt er maar net aan welk tijdperk je rijdt. Ook de Piko heeft een goede dakindeling qua luchtverversing,.. mits je maar het juiste tijdperk kiest.
Overigens vind ik het een groter probleem dat de Piko ICE3 op het bistrorijtuig geen pantograaf heeft,.. maar dat geheel terzijde.

Groeten,
Herman
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Citaat van: Herman05 op zaterdag 30 oktober 2010, 00:58:38
@etag,
Ligt er maar net aan welk tijdperk je rijdt. Ook de Piko heeft een goede dakindeling qua luchtverversing,.. mits je maar het juiste tijdperk kiest.
Overigens vind ik het een groter probleem dat de Piko ICE3 op het bistrorijtuig geen pantograaf heeft,.. maar dat geheel terzijde.

Groeten,
Herman

Ik ben van plan die pantograaf er zelf in te zetten

en het tijdperk tja...
ik wil hem het liefst zo dicht mogelijk bij de huidige staat van het voorbeeld hebben
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
kan je in de piko eigenlijk een geluidsmodule inbouwen
zoals in de marklin :) zie voorbeeld hieronder

Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Citaat van: TimT op maandag 08 november 2010, 12:39:08
kan je in de piko eigenlijk een geluidsmodule inbouwen
zoals in de marklin :) zie voorbeeld hieronder


Onder het interieur is wel wat ruimte, maar of het genoeg is voor een speaker...
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
die piko ice 3 is bij conrad nu 139 euro en ik wil hem bestellen maar heb 1 vraagj ik heb een ms 1 en ik het lukt me niet om daarmee adresen om te programeren

af fabriek of internetwinkel?? op welk adress nr staat die ice 3??
ik geneer me een beetje om er mee naar de vakhandelaar te gaan...als ik bijv die piko niet aan de gang krijg, ik las hier ergens op het forum, adres 21 en dat is dan OK maar als die op adres 3 staat of 78 dan heb ik al loks met dat nummer
alvast dank
Leen
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Daar is de vakhandel toch voor, om je te helpen ?
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Lid sinds: 2008

offline
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Piko ICE3 staat gewoon op adres 3.
Met een MS1 kan je de decoder gewoon een nieuw adres geven.
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Aliebengalie
gast

Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Piko met geluidsmodule van esu zie hier het voorbeeld:



En standaard staat het adres normaal toch op 3,althans ik heb het nog nooit anders meegemaakt dat het op een ander adres staat dan 3. En heb inmiddels meer dan 10 verschillende piko's rijden.

Kom je er zelf niet uit om hem op een ander adres te zetten,vraag je toch iemand uit je omgeving dit te doen.
Heb hier zelf ook wel is om hulp gevraagd,en had zo de nodige hulp gevonden.
Moet jou ook lukken.
Veel suc6.

Mvg: Alex
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
heel mooi alex, met die esu geluidsmodule, ik ga die piko vandaag bestellen en ik ben nog maar net met digitaal bezig dus alles een beetje vreemd na jaren simpel analoog, maar leer stap voor stap bij
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Aliebengalie
gast

Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Ik denk dat er meer zijn die alles hebben moeten leren hoor... :lol: Had ik zelf ook 2 jaar geleden,dacht dat alles nog analoog was,maar nu probeer ik zelf de analoge loks om te bouwen,en dat lukt me aardig en netjes kan ik wel zeggen.
Maar als je je ICE binnen hebt zou ik graag je ervaring er mee willen weten.
Heb namelijk goede ervaring met treinstellen van Piko talent 2.
Zit met smart op de nieuwere versie te wachten die half december moet gaan uitkomen.
Maar die ICE lijkt me zeker niet verkeerd voor dat geld.

Mvg: Alex
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
heb net bij conrad besteld en hou je op de hoogte, tis overigens niet 139 zoals ik eerder schreef, maar 149 en nu maar hopen dat ie het op adres nr 3 zal gaan doen
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
de piko ice 3 van conrad is op 26 nov bij mij thuis afgeleverd tis nu half dec en hoewel en niet buitensporig veel mee is gereden, is er nu al een plastic aandrijftandwieltje compleet doorgesleten, je kan dat wieltje aan de onderkant zien en ik vond dat het treinstel moeite had door de bochten te komen en zo constateerde ik dat dus
zo nu en dan slaat het treinstel op hol en dan moet ik alle stroom uitschakelen om eea zo te resetten en dan doet ie het weer.
tenslotte gaat ie niet achteruit
ik heb vandaag conrad klantenservice gemaild en heb garantie maar ik zal wel te horen krijgen dat ik het moet opsturen, allemaal gedoe dus,  en ik stel me er al op in dat het reparatie proces maanden gaat duren.
het ziet er visueel wel mooi uit.
maar piko zo er een metalen aandrijfwieltje in moeten zetten
ipv zacht plastiek
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Aliebengalie
gast

Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
He das inderdaad erg vervelend en al heel snel stuk.
Hoop dat ie snel gerepareerd kan worden,en jij er straks weer veel plezier aan kan beleven.


Mvg: Alex
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Lid sinds: 2008

zitplaatsen genoeg in de TEE

offline
Re:Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Citaat van: zoldertreinman op maandag 13 december 2010, 00:46:20
de piko ice 3 van conrad is op 26 nov bij mij thuis afgeleverd tis nu half dec en hoewel en niet buitensporig veel mee is gereden, is er nu al een plastic aandrijftandwieltje compleet doorgesleten, je kan dat wieltje aan de onderkant zien en ik vond dat het treinstel moeite had door de bochten te komen en zo constateerde ik dat dus
zo nu en dan slaat het treinstel op hol en dan moet ik alle stroom uitschakelen om eea zo te resetten en dan doet ie het weer.
tenslotte gaat ie niet achteruit
ik heb vandaag conrad klantenservice gemaild en heb garantie maar ik zal wel te horen krijgen dat ik het moet opsturen, allemaal gedoe dus,  en ik stel me er al op in dat het reparatie proces maanden gaat duren.
het ziet er visueel wel mooi uit.
maar piko zo er een metalen aandrijfwieltje in moeten zetten
ipv zacht plastiek



Zolderman, hoe is dit afgelopen? En zit er technisch of ander verschil tussen de 57306 en de 57305 van piko?
met groet,
Jan Willem
Re: Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Hoi,
dit draadje even afstoffen... :D

ik zie bij Conrad een 4-delige ICE 3 van Mehano voor 85 euro ???

Is dat wat ?
een sleper eronder en een decoder erin ?
Misschien de wielen nog even op 14 mm zetten.

Heeft iemand ervaring met dit model ?
Re: Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Aliebengalie
gast

Re: Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Makkelijker gezegd , dan gedaan.
Heb dit 1 x gedaan bij een Thalys , echt zonde van mijn poen geweest.
Reed daarna nog voor geen meter op c-rail , te licht dus moest ook verzwaren......begin er niet aan.
Kijk wat het kost als hij naar je zin rijd , ik denk zo dat je dan een betere zeker kwalitatief model hebt.
Ik zou het niet doen , maar is mijn mening.

Mvg: Alex
Re: Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Bedankt voor je reaktie, Alex !  :thumbup:
Re: Piko ICE 3 & Mehano ICE 3
Even verder gaan met die draadje afstoffen!!!! JWS ---Jan Willem vroeg,  (jaren geleden) hoe is dat afgelopen met die piko ICE 3???? en nou ja beter laat dan nooit.... ik heb het treinstel toen naar Conrad teruggestuurd en kreeg ongeveer 2 maanden later hetzelfde treinstel met nieuwe tandwielen (ook van plastic) terug en nooit meer een probleem gehad en ik rijd er nog steeds zo nu en dan mee, goed opgelost dus