Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.

Gestart door AlbertJan woensdag 02 juli 2008, 19:31:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Op dit moment overweeg ik om een aantal bijzondere locs te gaan kopen waaronder de 3013.1, 3018.1, 3023.1. 3024.1 en natuurlijk de 3045.



Deze loc met een Koll (2007) waarde van ?950 is natuurlijk een dure uitzondering uit de oude analoge 3000 serie.
De loc en OVP is in gebruikte maar bijzonder fraaie staat.

Ik ben erg benieuwd welk bedrag jullie zo'n vitrine loc waard vinden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: Lokje op woensdag 02 juli 2008, 19:42:45
Hooguit 75% van de nieuwwaarde.

Ik schat zo dat de nieuwwaarde destijds een fractie (en in guldens nog) is van de huidige verzamelerswaarde van dit item ;)
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
ik, als arme tiener:

?400 , net als een nieuwe Br01

Dennis
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: Lokje op woensdag 02 juli 2008, 19:42:45
Hooguit 75% van de nieuwwaarde.

Deze loc koste destijds ergens rond de Fl 100,- en dan 75% is omgerekend in euro's ongeveer ?34,- ! :lol:
Ik zal het proberen maar ik ben bang dat hij mij nooit meer wil zien! :shock:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Wat "doet" deze loc in Koll 2008?
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Albert-Jan,

De waarde van deze lok, is heel eenvoudig, hij is waard wat de gek ervoor geeft.
Voor mezelf ergens tussen de 150,-- en 200,-- euro, en dan ga ik me al te buiten, want ik vind dat een lok duurder dan 100,-- euro al boven de begroting is.
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: Sascha op woensdag 02 juli 2008, 20:09:13
Citaat van: Lokje op woensdag 02 juli 2008, 19:42:45
Hooguit 75% van de nieuwwaarde.

Ik schat zo dat de nieuwwaarde destijds een fractie (en in guldens nog) is van de huidige verzamelerswaarde van dit item ;)

in 1968 ongeveer 80 gulden , dat is nu dus ongeveer 40 euro.  En dat is weer de prijs die ik een paar maanden geleden betaald heb voor een (imitatie) doos voor deze lok. Vele zijn er namelijk in de jaren 80 als onderdelenpakket verkocht, zonder de OVP
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: Sprinter op donderdag 03 juli 2008, 09:34:04
Albert-Jan,

De waarde van deze lok, is heel eenvoudig, hij is waard wat de gek ervoor geeft.
Voor mezelf ergens tussen de 150,-- en 200,-- euro, en dan ga ik me al te buiten, want ik vind dat een lok duurder dan 100,-- euro al boven de begroting is.
dan heb jij dus alleen marklin hobby-locs.
(even afgezien van dandere merken dan hé)

overigens geldt bijna altijd 'wat een gek ervoor geeft' aangezien het collectors items zijn.
ik zag vandeweek bij de Collectors Bank een wagonnetje staan van ?200, mag dan misschien antiek zijn maar ik geef het er niet voor.

Dennis
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
@Wim.
Citaat van: Sprinter op donderdag 03 juli 2008, 09:34:04
De waarde van deze lok, is heel eenvoudig, hij is waard wat de gek ervoor geeft.
Voor mezelf ergens tussen de 150,-- en 200,-- euro, en dan ga ik me al te buiten, want ik vind dat een lok duurder dan 100,-- euro al boven de begroting is.
Regelmatig koop ik locs die toch wel wat meer kosten dan dit bedrag, soms vind ik deze (achteraf) te duur gekocht maar soms zijn ze het betaalde bedrag dubbel en dwars waard! 8)
Ik heb 2 jaar geleden de BigBoy 37991 gekocht voor ?749,- en ik vind deze dat bedrag nog steeds helemaal waard.
Maar ik ben het wel met je eens, behalve dan bij nieuwe locs, het is dat bedrag waard wat de verzamelaar (de gek?! :roll:) er voor geeft.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

P.s. Weet iemand wat de 3045 en 3945 volgens de Koll 2008 doet?
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Speciaal omdat  Albert-Jan altijd zo symphatiek is de Koll 2008 liegboek even tevoorschijn gehaalt.

3045: 850-900 euro

3945: kan ik niet vinden ook een Stoom loc?

Gr Joost
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Hallo Rob.
Citaat van: Robber op donderdag 03 juli 2008, 10:48:19
in 1968 ongeveer 80 gulden , dat is nu dus ongeveer 40 euro.  En dat is weer de prijs die ik een paar maanden geleden betaald heb voor een (imitatie) doos voor deze lok. Vele zijn er namelijk in de jaren 80 als onderdelenpakket verkocht, zonder de OVP

Kijk, dit zijn weer eens hele interessante weetjes.
Heb dus nooit geweten dat teilesatz 3945 eigenlijk een bouwdoos van de 3045 is.
Het enige verschil zou dan 9 spaken i.p.v. 6 spaken in het voorloopwiel zijn?
En dan de OVP natuurlijk, ? 40,- voor een imitatie OVP is een flink bedrag, ik vraag mij dan ook af wat een mooie originele OVP dan wel moet kosten?

@Joost.
Bedankt voor het opzoeken, de nieuwe Koll geeft dus een iets lagere waarde aan dan in 2007 maar nog steeds een flink bedrag!
De 3945 is in de Koll de 3045.2 (zie boven)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
De waarde van zo'n "verzamelobject" bestaat alleen uit de waarde die zo'n loc voor jou heeft. Voor mij is het gewoon een kleurvariant van zo'n ouwe Märklin bak, die alleen uit technisch oogpunt nog een beetje interessant is. Ik zou nooit zoveel geld aan ouwe meuk gaan uitgeven (alleen aan echte museumtreinen, da's dan weer mijn "tic")
Het is dus echt aan jou...
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Hoi Albert Jan,

Ik heb al diverse malen naar zo'n loc gekeken op internet  8)

Dit is inderdaad tyisch zo'n wat de gek er voor geeft loc  :shock:   Ik kan mij ook goed voorstellen dat mensen die er niets mee hebben er niet meer dan 100 euro voor willen geven.

Ik denk dat ik voor een heel mooi exemplaar wel rond de 500 euro zou willen geven. Het blijft toch iets heel bijzonders  :)

Maar eerlijk is eerlijk zoveel geld voor een loc die je alleen in de vitrine zet is wel heel veel geld  :shock:

Voor de investering hoef je het bijna ook niet meer te doen want de markt voor deze loc's wordt steeds kleiner en de loc langzaam steeds minder waard  :(
Dus wie weet nog even een paar jaar wachten.

Maar ja als je hem echt wilt hebben en je hebt het geld, gewoon doen  :D want hij is wel erg mooi hoor.

Groetjes Fulco

Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Ha die Fulco!
Op zo'n antwoord zat ik nu te wachten!
Precies mijn idee, alleen dacht ik zo langzamerhand dat ik de enige "gek" was die dit soort locs zou kopen. :roll:
Maar gelukkig zijn er dus wel meer, nu nog bedenken hoe graag deze "gek" ook nog de andere locs er bij wil hebben.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
probeer info te vinden voor hoeveel de loc op beurzen verkocht word.
dat is meestyal een gangbare prijs.
een kolls katalogus is een beetje onzin.wat in nl goe verkoopt hoeft in duitsland niet te slijten te zijn
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Albert-Jan,

de 3045.2 word in de Koll aangegeven voor 850 euro.

Maar het is inderdaad maar net wat er voor gegeven word.

Je bent in ieden geval in het goeie seizoen op zoek in de somer liggen de prijzen lager dan in de winter.

Veel succses met je speurtoch het zijn echt geweldige loc's

Gr Joost
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Ik heb er pas een verkocht voor 550 Euro, deze was in een mooie staat echter zonder org. doos.
Ik weet nog wel enkele oudjes te staan als je die zoekt.
Dan moet je kontakt met mij opnemen.

Gr.Donke
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: AlbertJan op donderdag 03 juli 2008, 20:25:29
Ha die Fulco!
Op zo'n antwoord zat ik nu te wachten!
Precies mijn idee, alleen dacht ik zo langzamerhand dat ik de enige "gek" was die dit soort locs zou kopen. :roll:
Maar gelukkig zijn er dus wel meer, nu nog bedenken hoe graag deze "gek" ook nog de andere locs er bij wil hebben.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Albertjan,

het maakt jou toch hopelijk niks uit wat anderen ervan vinden ?

grv Huub
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
AlbertJan,

er wordt er momenteel 1 aangeboden op Ebay.de:

klik hier

En "Sofort Kaufen" ? 949,- :shock: :shock: :shock::

klik hier

Groetjes, John

PS: sorry, maar links kleiner maken lukt mij niet.



                                                     EDIT Marcel: Links ingekort.
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Hallo Huub.
Citaat van: huub op dinsdag 02 september 2008, 00:00:00
het maakt jou toch hopelijk niks uit wat anderen ervan vinden ?

Jawel, vind het geweldig wanneer ik mijn passie voor bepaalde modellen kan delen met gelijkgestemden! 8)
Hoef je niet in je ééntje weg te zwijmelen bij een bepaald model. :lol:

Net zoiets als 'gedeelde smart is halve smart' maar dan 'gedeeld plezier is dubbel plezier'! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Ik heb deze locs (nog) niet gekocht omdat er een aantal hele mooie andere locs aangeboden werden! :? :lol:
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: Tilly op dinsdag 02 september 2008, 08:35:17
PS: sorry, maar links kleiner maken lukt mij niet.
Hallo John, het kan eenvoudig door op het wereldbolletje te klikken (3de knop van links op 2de rij) wat [url][/url] oplevert.
Plaats achter url een = teken en je link en plaats je "klik hier" tekst tussen de tags: [url=http://bla-bla...]klik hier[/url] en klaar is John.

Dus voor zo'n link van jou: klik hier.
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 02 september 2008, 14:59:56
dus wees gerust dan zijn we hier al met enkele gekken.

Heerlijk, zo tussen al die gekken! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Ik zal nooit ?950,- uitgeven voor zo'n lok.
Zo wordt de 3055.1 ook wel eens aangeboden voor ?900,-, maar dat vind ik ook echt veel teveel.
Ik vind de lok op zich niets zo supermooi, maar een 50 jaar oude lok in nieuwstaat in mooie doos en met boekje (niet vergeeld) wel, maar alleen, omdat je zo'n lok nagenoeg nooit meer in zo'n staat aantreft.
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Da Albert jan,

WEL DOEN !!!!!
Zoals je wellicht weet is dit een model dat zijn waarde behoudt en in de loop der jaren alleen maar in waarde is gestegen. Dat kunnen wij allen niet zeggen van de nieuwe modellen. Zo heb ik recent via Ebay de 37770( fliegender Hamburger) gekocht voor 190 euro. Nieuw en ongebruikt ! Aankoopprijs enkele jaren geleden was meer dan 325 euro.ZE RIJDEN NIET ZO MOOI, ZIJN NIET ZO GEDETAILLEERD, ZIJN NIET DIGITAAL maar behouden wel hun waarde deze oudjes. Als het geld niet zo'n probleem is wist ik het wel.
Succes met je beslissing.

Mvrgr:

Erik
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 02 september 2008, 09:08:46
Citaat van: Tilly op dinsdag 02 september 2008, 08:35:17
PS: sorry, maar links kleiner maken lukt mij niet.
Hallo John, het kan eenvoudig door op het wereldbolletje te klikken (3de knop van links op 2de rij) wat [url][/url] oplevert.
Plaats achter url een = teken en je link en plaats je "klik hier" tekst tussen de tags: [url=http://bla-bla...]klik hier[/url] en klaar is John.

Dus voor zo'n link van jou: klik hier.


Erik-Paul,

bedankt voor de tip. Zal dit de volgende keer eens proberen.

Ja albertJan, moet je zo'n lok nu kopen? Als belegging zeg ik nee. Er zullen niet veel modellen zijn die daadwerkelijk qua waarde zullen stijgen. Ben je een groot liefhebber van Märklin en heb je wat te besteden? Gewoon doen.

Groetjes, John
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: Tilly op dinsdag 02 september 2008, 08:35:17PS: sorry, maar links kleiner maken lukt mij niet.
Hoi,

Is geregeld :).
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Deze:

Ging op Ebay weg voor ?667,-
Re:Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Helemaal vergeten te melden! :oops:
Omdat ik door moeilijke familie omstandigheden de koop niet snel genoeg kon beslissen, heeft de verkoper de duurste (zeldzaamste) locs op Ebay.de verkocht.
De 3045 heeft ? 895,- opgebracht! :shock:
Een aantal oude locs brachten ruim het dubbele op van het aan mij gevraagde bedrag, en ook ruim boven de Koll waarde.

De rest was voor mij niet interessant genoeg, is nu dus allemaal via Ebay.de verkocht. 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Ja AlbertJan,

Ik vraag me ook af waar het naartoe gaat met de prijzen.
Heb al geruime tijd geen oudjes meer gekocht via ebay, het is niet interessant meer, het laatste half jaar.

Ik zou graag een VT11.5 hebben (nou ja mijn zoon dan) maar een M* kost 800 a 900 Euro en een of andere gek durft voor een 37606 met extra 2 rijtuigensets wel 1790 Euro te vragen  :shock:

En de Roco's zijn ook aan de prijs (en de meeste ook nog eens 2-rail of spoor N).

Ik richt mijn koopwoede dan maar op nieuwe loks, ben je tegenwoordig veel goedkoper uit  :lol:

grv Huub
Re:Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
De 37606 is de turbine-versie. Die is vanaf het begin al flink duurder geweest want hij is echt zeldzaam. De VT11.5 kun je ook in de normale uitvoering kopen met nummer 37605. Dan is hij een stuk goedkoper (kijk bijvoorbeeld hier). De bijwagenset voor de normale heeft nummer 43115.

Ik heb de VT 11.5 met 1 bijwagenset in april op de beurs gekocht voor ? 575,-. Dat is erg goedkoop, maar er zit een vlekje op een van de motorwagens. Vind ik geen probleem, maar voor de verzamelwaarde is het desastreus. Ik koop ze echter om mee te rijden en niet om ze te verkopen.

(Sorry voor deze zijweg op je topic AlbertJan)
Re:Wat is een reëel aankoopbedrag voor de Deense stoomloc 3045 met OVP.
Citaat van: lokje 23 op maandag 09 november 2009, 12:55:35
albertjan.


ik weet er een staan voor de prijs van 950? met ovp.
intresse stuur ik het adres door.
lokje 23

Dag Luciën.
Nee dankjewel, maar bedankt voor het melden.
Ik kan het niet uit mijn hoofd krijgen dat ik een pracht exemplaar met originele OVP in perfecte staat in mijn handen had, en deze voor nog geen ?450,- mocht kopen! :( :roll:

Maar ja, berouw komt na de zonde en "wie zijn billen niet wil branden", vist achter het net!? :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.