Hallo Allemaal,
Ik heb inmiddels diverse wagons aangeschaft voor het vervoer van containers uit de jaren 80 en 90. Deze containerdraagwagens zijn van een solide metalen constructie en op deze wagons passen 20voets containers en 40voets containers. Die laatste containers passen helaas niet op de wagons omdat de meeste wagons een beetje krom zijn. De wagon staat een beetje bol. Hierdoor kunnen de containers niet in de gaatjes geborgd worden en staan ze dus los op de wagons. Hoe zou ik dit probleem op kunnen lossen. De wagon onder warmte rechtbuigen? Of zijn er andere mogelijkheden. Ook wil ik wel eens weten welke containers allemaal op Märklin draagwagens passen. Ik weet bijvoorbeeld dat Märklin op zijn containers gebruik maakt van puntjes op de hoeken en Roco doet het net andersom. Die heeft puntjes op de wagon en gaatjes in de container. Helaas is er niet 1 standaard norm hiervoor of het moet zo zijn dat er een NEM hiervoor gemaakt is waar de fabrikanten van containers zich aan moeten houden. Ik weet wel dat Walthers ook gebruik maakt van containers met puntjes. Misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,
Jasper.