Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Beginnen met airbrushen.

Gestart door PK zaterdag 26 juli 2025, 11:29:58

Beginnen met airbrushen.

Groet, Pepijn

Beginnen met airbrushen.
Hoi,

Ik bouw schaal h0 en 1 trein en wagen modellen. Geen grote aantallen.

Primer, "doorzichtige lak" en grote witte vlakken spuit ik met Gamma* spuitbussen. Resultaat is best goed. Overige kleuren doe ik met de hand met Tamiya, Revell en Action verf: resultaat hiervan is duidelijk minder ;-)

Misschien is het tijd om over te stappen op airbrushen. Ik heb wat gezocht maar.. bomen en bos.

Dus: tips voor een goede combinatie compressor en verfspuit voor een in 2025 beginnende airbrusher?

*eigenlijk "Jem & Fix", de Deense Gamma..
Re: Beginnen met airbrushen.

Nog niet geprobeerd maar onlangs een Revell setje gekocht: https://revell.de/nl/shop/product/new-airbrush-basic-set-with-compressor

Simpel basisdingie voor simpel werk om ervaring op te bouwen.
Ik heb mijn airbrush-spullen gekocht in Almere. Heldere uitleg en goed advies gekregen. Werk er nog steeds mee (na >10 jaar)
Ik ook, weliswaar geen 10 jaar

Maar als ik het goed lees, zit Pepijn in Denemarken.
Da's toch een stukkie rijden naar Almere.....
Ja, maar het kan wel....

Groet, Pepijn

Citaat van: ikke op zaterdag 26 juli 2025, 22:38:34Maar als ik het goed lees, zit Pepijn in Denemarken.
Da's toch een stukkie rijden naar Almere.....
Ach, met de trein kom je een heel eind. Zelfs in Almere..

Ik ben binnenkort in Nederland en ga proberen om een bezoek aan deze winkel in te plannen. 
Er zal toch in Denemarken ook wel ergens een winkel zijn die airbrush artikelen verkoopt?

En zo heel moeilijk is het niet een redelijk setje te kopen op basis van informatie die je op het wereld wijde web kunt vinden. Ga niet voor de allerduurste spullen want dat is niet nodig.

Aan te bevelen is een compressor met druktank te kopen. Dan is je airflow constant en niet pulserend. Het spuitje kan een basic model van Iawata, Harder & Steenbeck of ander bekender merk zijn. Niettemin doen de goedkopere Chinese Fengda airbrushes het maar verluidt ook goed.

Succes!

Peter

Groet, Pepijn

Vast wel. Maar als ik toch in de buurt ben kan ik net zo goed een winkel bezoeken die hier door meerdere personen is aanbevolen.

Er is genoeg te vinden op internet. Maar soms is een wat meer persoonlijk advies wel prettig.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Almere bezoeken kan zeker geen kwaad, geven goede informatie en tips.
Zelf met deze jaren plezier gehad AIRBRUSH kan je ook gelijk mee beginnen.
Betaalbaar en compleet.  :thumbup:
Zou het zo weer kopen.