Citaat van: Han Wevers op zaterdag 26 oktober 2024, 13:29:05Leveringsproblemen bij Marklin?
Zijn er problemen met de levering van de Marklinmodellen bij Marklin?
Ik zie dat veel nieuwigheden zijn doorgeschoven, zelfs naar volgend jaar.
Ik heb de BR 86 (37086) besteld. Deze zou deze maand (oktober) worden uitgeleverd, maar nu staat er "tijdelijk niet leverbaar.
Raadpleeg uw handelaar."
Weet iemand de reden hiervan?
Groet,
Han Wevers
Exact hetzelfde gebeurde mij met een Trix-loc (Deense Bolleneus) die ik besteld had direct nadat hij was aangekondigd.
Werd meerdere keren uitgesteld, had al (in 2023) moeten verschijnen en plotseling stond er dat verwarrende tekstje: "Tijdelijk niet leverbaar.
Raadpleeg uw handelaar." En dat terwijl er op geen enkel moment hd gestaan dat het wel leverbaar was. Ging dus van aangekondigd naar tijdelijk niet leverbaar.
Vervolgens kwam ik er achter dat het model wél in Denemarken was uitgeleverd en daar bij diverse winkels op hun website stond.
Dus maar eens contact opgenomen met de Märklin/Trix-importeur. Hun antwoord: "Helaas doet Märklin dit tegenwoordig vaker:
ze leveren in meerdere batches en de eerste batch gaat naar de thuismarkt van het betreffende model. Daarna zetten ze het model op hun
eigen site op 'niet leverbaar' en produceren ze nog een batch ter grootte van wat er nog besteld is, maar daar kan maanden tussen zitten."
Verder gaf de importeur aan er van te balen, omdat het moeilijk uit te leggen is.
Hoe dan ook, ik heb het model uiteindelijk wel geleverd gekregen, maar ik vermoed dat dit alleen maar te danken is aan het feit dat ik
het tijdig had besteld. De tijd dat modellen op tijd werden uitgeleverd en dan ook volop voorradig bleven, lijkt achter ons te liggen.
mvg,
Gert