Hallo allemaal,
Enkele weken geleden kreeg ik weer de beschikking over de zolderverdieping om mijn treinbaan hobby te beginnen.
2,5 jaar geleden was ik ook al begonnen maar kon hem toen weer afbreken omdat mijn zoon weer thuis kwam wonen (met vriendin).
Ik was toendertijd begonnen met een railplan te maken en met hulp van verschillende forumleden, (nog bedankt daarvoor), ben ik tot het volgende plan gekomen:
Schaduwstation en klimspiraal:
Het zicht gedeelte:
De wachtsporen (na het station):
Eind september ben ik weer begonnen aan de baanbouw. Als eerste heb ik de tafel weer in elkaar gezet (alles stond in de opslag) en daarop platen gelegd waar de rails voor het schaduwstation kwam. Over deze platen heb ik kurk gelegd en daar de rails weer op.Vandaag heb ik van het schaduwstation de wissels van langere draden voorzien en in het kurk gelegd.
Ik doe het rustig aan en wil eerst dit deel werkend krijgen zodat de computer het geheel kan sturen met behulp van koploper en een EcoS II. Voor terugmelding maak ik gebruik van RoSoft s88-n diode modules en de wissels worden aangestuurd door 8 RoSoft WDD modules.
De bedrading voor terugmelding en baanspanning is ook grotendeels weer aangesloten en in het kurk gelegd.
Ik ben ook al begonnen aan het tussen deel (de wachtsporen), maar wil eerst kijken of het schaduwstation goed rijd met de PC (koploper).
Tot slot nog een foto van hoe de baan er nu bijstaat:
Dit alles is in ongeveer 4 weken gedaan.
De muur lijkt grijs maar is lichtblauw.
Groet Ron Koster.