Hoi Abel,
Waar staat CV29 bit 2 op? die zou ook naar 0 moeten. Draai je op lang of kort adres?
Ik heb mijn CS3 sinds 2017, de tweede productieserie die uitgeleverd werd, zo eind april. In het begin ook wel flink ruzie gehad en toen zaten er ook echt wel bugs in. Mijne is ook bij Märklin geweest. De laatste jaren draait het stabiel. Ik regel mijn loks op DCC in, ik rij mixbedrijf, hij draait op onze stamtafel als vaste centrale. Daarbij maakt het mij niet uit wat voor lok erop staat: Märklindecoder, ESU, Zimo, Uhlenbrock, Piko, D&H, Bachmann, etc. Jouw problemen herken ik dan ook totaal niet.
Ik vind het inregelen van DCC decoders ook best eenvoudig, in ieder geval niet moeilijker dan met een MS2 of een IB1 ofzo. Ja, je moet even een kunstje uithalen omdat de architectuur van het hele DCC programmeren (zoals Märklin het noemt) niet echt goed doordacht is, maar het werkt wel. Hij leest, hij schrijft, ik kan nieuwe CV regels toevoegen. Het trucje is een dedicated "lok" aanmaken waarmee je programmeert en daarvan telkens je CV lijst opslaan.