In vervolg op mijn vorig topic, zijn er een aantal aanpassingen gebeurd.
Na een lange tijd, heb ik de baan terug min of meer werkende gekregen.
Ik had namelijk twee parallelle sporen, geïsoleerd van elkaar, en twee transformatoren om de treinen te sturen, één op elke baan.
De bedoeling is om al mijn locs (6 in totaal) alle min of meer gelijk op de sporen te krijgen. Voor zover nodig: ik rij dus analoog op M-rails.
En dat kan je dus merken bij het vertrekken en stoppen van de treinen.
Dus ik besloot om elke baan in vier te delen, en op die manier dus 8 blokken te hebben. Dat isoleren is geen probleem, en voor de stroomtoevoer heb ik genoeg draad gestript en die tussen twee sporen (5106) te klemmen en vast te solderen. Zowat het maximum van mijn soldeer kunst...
En dat is dus gelukt: kijk maar naar het filmpje.
Ik moet mij dus goed concentreren om alles in goede banen te leiden en de treinen niet te laten botsen... wat tot nu toe is gelukt. Toch als ze in dezelfde richting rijden. Eens in tegengestelde richting, zou het wel eens een uitdaging kunnen worden, zonder ze dan nog van spoor te laten veranderen, wat ik door die lange wissels mogelijk heb gemaakt.
Foto's hierbij:
2070: mijn controle, met een pas gecreeerd schakelbord (voor $6.00ish [CAD] voor 12 knopjes in plaats van één $50ish Märklin schakeldoosje per 4), de meest linkse zijn al in gebruik. Nummer 3 is de buitenbaan, nummer 2 de binnenbaan en nummer 1 (helemaal rechts) is voor het "station" en hopelijk een soort van rangeerstation....(later).
2071: zicht naar links en die circel was een mislukte poging en gaat terug uit elkaar. Je ziet allicht naast de parallelle banen het begin van het station?
2072: zicht naar rechts, met al de "werk" rommel nog in volle glorie. Dat zal ooit wel eens opgeruimd geraken, eens alles min of meer operatief is.