Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Pico hondekop 57320

Gestart door GeelNoortje woensdag 15 mei 2024, 06:42:49

Pico hondekop 57320

Pico hondekop 57320
Een jaar geleden dit Pico-model gekocht. Gisteren voor het eerst op een digitaal-spoortje gezet.
Voor die tijd nooit uit de verpakking gehaald, dus ook niet analoog mee gereden.
Mijn digi-spoor is gestuurd met MobileStation (I).
Ik ben een volkomen leek op digitaal gebied en daardoor snap ik helemaal niks van wat ik zie gebeuren.
Een MFX-loc van Märklin zelf meldt zich gewoon aan.
De hondekop doet bijna niks. Zodra er spanning op het spoor staat brandt de verlichting in het rijtuig met sleepcontact, maar onstabiel knipperend.
In de handleiding die is meegelverd staat helemaal niks over adressering of type decoder.
Via 3-rail Wiki uitgevonden dat er (misschien) een Uehlenbrock-decoder 76320 in zit.
Daarvan een PDF opgehaald. Daarin staat dat het adres 'af fabriek' 3 zou moeten zijn.
Dat als nieuwe loc in de MS gezet. Maar de hondekop reageert nergens op. De verlichting blijft voor de helft branden.

Ik kan zelf niks programmeren doordat ik er geen apparatuur voor heb.

Wat doe ik niet goed?

Met groet.

Herman
Re: Pico hondekop 57320
Wiki Redactie

VT601 is one of my favorite trainsets

Hoi Herman,

Voor de meeste niet-Märklin loks moet je er van uitgaan dat zij zich niet automatisch met MFX zullen aanmelden.
Uit de handleiding van jouw Piko-treinstel heb je gelezen dat het "default" adres 03 moet zijn. Dat geldt sowieso voor loks die met DCC gereden kunnen worden.
Alleen kent jouw MS(I) ook geen DCC-protocol, maar alleen mfx en MM2 (motorola 2).

Ik zie in de handleiding van de decoder die gebruikt wordt dat deze zowel voor DCC als MM2 standaard op 03 staat.

Ik denk dat je eerst een willekeurige lok van Märklin uit de lokdatabase van de Mobile Station moet kiezen. (zonder de lok op de baan).