Ik vond nog geen bericht over de STAR-lok en aangezien ik in mijn avatar heb staan dat mijn wensmodel de STAR BR 52 8060-7 is deel ik mee dat mijn wensmodel er nog niet komt maar wel de zuster(?) machine STAR 52 8082-1. Dit model is dus van een ander fabrikant dan Märklin daarom hier in deze map het bericht. Märklin heeft niet begrepen dat weer de zoveelste 50tiger uitbrengen in 2024 niet een goede keuze is. Veel meer is denk ik een Märklin Br52 met Reko ketel gewenst dan een BR 52 uit de oorlogsjaren met vorstwerende afdekkingen, zie Mä # 39532.
Goed dat gezegd(geschreven) hebbende. Roco kondigde voor 2024 een DDR versie van een Br 52 Reko aan met bruin onderstel. Het catalogusnummer voor AC rijders # 712004, DC # 711004 en voor DCC 712004. Loknummer # 52 8119-1
De bekende modelspoorwinkel in Apeldoorn brengt in samenwerking met de STAR van een ROCO reko 52tiger model een uitvoering van de STAR BR 52 8082-1 uit. In verschillende verweerde uitvoeringen. En aangezien we geen reclame mogen maken. Zoek even op de website van de STAR en de winkel naar dit mooie model en de verschillende uitvoeringen. Simpel veroudert en geheel veroudert naar hoe de machine tot aan Hemelvaart en ook weer na de zomer de treinen trekt en vele ritten maakt tussen Veendam - Stadskanaal en Musselkanaal.
De aankondiging staat hier
Webpagina STAR met daar ook een link naar de winkel.
RTVDrenthe bestede 22feb24 aandacht aan dit
project. De link werkt zolang RTVDrenthe het nieuws bewaard;-)
Dirk :-{)