Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!

Indeling CS1

Gestart door Schienenbus donderdag 26 maart 2009, 19:20:21

Indeling CS1

Indeling CS1
Na een defect aan mijn CS1 heb ik een andere ontvangen van de fa Keuterman. Had niet verwacht dat dit zou gebeuren. Helaas heb ik verzuimd om een backup te maken.

Helaas zijn dus al mijn ingevoerd gegevens weg  :(

Gaande de invoeringen wordt de CS steeds onoverzichtelijker. Omdat ik nu opnieuw moet beginnen ben ik benieuwd hoe anderen de CS1 ingedeeld hebben?
Re: Indeling CS1
Speciale Gast

RFO 193 623

Tjee...

Ik heb bijna alle namen van de locs aangepast naar voor mij duidelijkste loc namen. Ze zijn dus bijna allemaal een keer op het programmeerspoor geweest. Ik heb nog niet echt een favoriete lijst gemaakt.

ACTS 1251
ACTS 6703
ACTS 7101

NS 1135
NS 1144
NS 1211
NS 1301
NS 1302

RailPro 6504
enz.
enz.
enz.

Wissels en seinen heb ik nog niet zo veel, maar die ik hebben een naam en een nummer Sein 1, Sein 2, Wissel 3, Wissel 4 enz...
E.v.d.Kooij
gast

Ik heb de CS1 met update nu 1,5 jaar, en heeft die van jou heeft nu ook een update.?
Ligt tevens aan je decoder, als je een mfx decoder heb melden ze zichzelf aan.
Ik weet ook niet hoeveel locs je hebt.(ik heb er maar 7)
Maar ik heb het als volgt gedaan.
De locs laat ik hun orginele nummer houden Br 64 of Br 86 en soms verander ik dan de afbeelding.
Neem er een die beter op de loc lijkt, voor de wissels heb ik in mijn gedachten de baan in sectie opgedeeld. Bijv. rangeerterrein en daar een locloods.
Dan geef ik hem de naam rangee op de volgende regel loclo1. enz.
Het is wel leuk om daar mee te spelen, als het maar voor jou logisch in elkaar zit en geloof me, je veranderd de namen heus nog weleens.Het is en blijft een hobby.
veel succes ermee en als ik je verder kan helpen hoor ik het wel.

m.vr.gr  Ed

Opes ik ben niet zo duidelijk geweest in mijn vraag. Het gaat mij niet zo zeer voor de loc`s die komen er vanzelf wel weer in. Maar meer de indeling rijstraten, wissels Schaduwstation.

Ik had de wissels ingedeeld op nivo bijvoorbeeld W 0-1 als eerste wissel op nivo 0 Stopsectie S 0-1 als eerste stopsectie op nivo 0
E.v.d.Kooij
gast

Ikzelf hou meer van namen op de eerste regel.schaduwstation als schaduw vind ik beter te onthouden.Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dit doe ik ook met wisselstraten b.v schaduw l.v.a. betekenis schaduw meest linker wissel en de straat zet alles rechtdoor van voor tot achter.

m.vr.gr.  Ed