Vlak voor, tijdens en na onze vakantie hebben we uiteraard niet stil gezeten. Ook op modelspoorvlak heb ik nog wel wat gedaan.
Op vakantie gaat er namelijk altijd iets te knutselen mee, zowel voor mijn vrouw als voor mij. Komen we eraan toe? prima!
Komen we er niet aan toe? Ook prima!
En voor de vakantie kwam de levensvraag voorbij: hoe hoog moet de voet van de staanders zijn?
190. 2 mm?

191. 2,5 mm?

192. Of toch misschien wel 3 mm?

193. Het oordeel bleef hangen op 2,5 mm en dit is zoals het in ruwbouw eruit zag.

194. En het uiteindelijke resultaat nadat er een aantal keren de vijl langsheen gehaald was.

In de vakantie had ik ook een aantal nieuwe items gekocht, waaronder Sik 309 met een HIAB kraan. Mooi in detail en volgens de verpakking zouden er een aantal zaken niet in orde zijn: Defecte behuizing (gezocht, maar geen idee waar er iets stuk zou zijn), ontbrekende onderdelen (dat klopt, want de gele handrails op de huif ontbreken) en een koppeling werkt niet (klopt ook, want de koppeling achter veert niet terug naar de middenpositie). Testen leverde als resultaat op dat het kleine ding een meer dan prima sound-decoder met een wereld aan diverse geluidjes aan boord heeft.

In de doos zit ook een zakje met allerlei klein tot heel klein grut.

Ook mee mocht lok 1008. Deze heeft een sticker op dat deze als Muster (monster) heeft gediend in 2011. Met deze lok was dus gewoon precies niks mis mee.
En ook mee mocht een turquoise Plan-D RD (Restauratie). En omdat er even tijd was wat foto's gemaakt op station Lingedrecht. Gewoon voor de lol!
Een blauwe Plan-D 3e klasse met de turquoise RD.

Beide mooi kortgekoppeld met een starre koppeling ....

.... die hier met enige moeite te zien is.

Het gaat hierbij om koppeling Brawa nr. 2250.

De 1008 voor het turquoise rijtuig gezet ....

.... en aan de kant van de blauwe.