Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Iemand ervaring met de Märklin 39011 (Br 01)?

Gestart door Knarf donderdag 04 december 2008, 12:11:29

Speciale Gast

Heeft iemand ervaring met deze loc en wat zijn de positieve en negatieve punten?

Deze loc staat al een tijd op mijn verlanglijstje maar ik heb gehoord dat de rijeigenschappen niet goed zijn en er ook iets mis is met het geluid. Wat daarvan klopt weet ik echter niet.

Re: Iemand ervaring met de Märklin 39011 (Br 01)?
Is dit niet de verbeterde versie van de lok die bij de startset 29830 wordt meegleverd alleen met meer functies en softdrive?
Ik heb namelijk die lok uit die startset en heb daar geen probelemen mee ervaren.
Hoop dat dit je kan helpen.

Mathijs
Speciale Gast

In die startset zit een Br 03 en dit is een Br 01. Zelf vermoed ik dat het een verbeterde versie is van de 39010.
Citaat van: Knarf op donderdag 04 december 2008, 16:05:44
In die startset zit een Br 03 en dit is een Br 01. Zelf vermoed ik dat het een verbeterde versie is van de 39010.
De 39011 is de verbederde 39010.

Mvg,
Peter
Aha, nu je het zegt. Sorry
Ik hoop dat je toch nog het antwoord krijgt dat je zoekt.

Mathijs
Knarf,

ik ben in het bezit van deze lok. Hier een foto:

Ik vind hem geweldig. Heb de lok echter alleen kunnen laten rijden op een klein baantje van mijn zoon, heb hem dus niet uitgebreid getest. Ben niet in het bezit van de 39010 dus kan ze helaas niet voor je vergelijken.

Groetjes, John
Speciale Gast

Bedankt!

Ik heb momenteel de 39010 maar die heeft het bekende compacte C-Sinus probleem.

Hoe zit het met het geluid van de 39011, klinkt dat een beetje goed? Ik heb op het Stummi forum namelijk gelezen dat het rijgeluid niet goed klinkt en er een soort echo in zit.
Het geluid is altijd kwestie van smaak. Ik vind het wel aardig klinken maar nier meer dan dat. Dit geldt trouwens voor alle modellen die ik ooit gehoord heb.

Groetjes, John
De 39011 heeft hetzelfde geluid als de 39010 alleen heeft de 39011 ook witte leds en de soft drive sinus motor.

Heeft je br01 nog geen ombouw gehad dan even Keuterman opbellen en je loc opsturen naar hem dan. Dan wordt hij omgebouwd met nieuwe elektronica / motor zodat de spanningsgevoeligheid daarna weg is.

Speciale Gast

Citaat van: Davy op donderdag 04 december 2008, 20:34:22
De 39011 heeft hetzelfde geluid als de 39010 alleen heeft de 39011 ook witte leds en de soft drive sinus motor.
Als hij hetzelfde geluid heeft zit het wel goed, maar ik ben dus wat bezorgd geworden door de berichten dat het geluid van mindere kwaliteit is dan dat van de andere Märklin locs.

Citaat van: Davy op donderdag 04 december 2008, 20:34:22Heeft je br01 nog geen ombouw gehad dan even Keuterman opbellen en je loc opsturen naar hem dan. Dan wordt hij omgebouwd met nieuwe elektronica / motor zodat de spanningsgevoeligheid daarna weg is.
Kan dat ook gratis als je hem via internet gekocht hebt? Of moet je betalen als je geen bonnetje kunt laten zien?
Geen flauw idee bel hem eerst maar op zeg dat je nog een oude br01 39010 heb.

Tegen mij zei hij stuur maar op. Want ik heb de 39010 ook.

UCHE, UCHE, UCHE,

Wel heel veel stof hier!  ;)

Maar even een vraag over dit model, heeft iemand filmpjes van de functie 'flikkeren vuurkist'?

Ben wel erg benieuwd hoe dit er uit ziet.
Ik heb deze
Geluid vind ik persoonlijk goed
Heeft 1 nadeel op mijn baan antieslip bandje zit op het middelste grote wiel bij langzaam bergop rijden komt dat wiel bijna los van de rails waar de baan begint omhoog te lopen dan blijft bij mij dus de trein stilstaan met een zware rheingold set erachter.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.