Nieuws:

LAATSTE PAAR EXEMPLAREN! De 3railforum jaarkalender 2026 met 12 foto's van en voor forumleden!!

SCARM 2.0 - upgraden naar . . . .

Gestart door i_m_johny zondag 04 januari 2026, 10:00:14

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

Ik lees net dat er een nieuwe versie wordt uitgebracht van SCARM naar versie 2.0.

Als je de lijst met nieuwigheden leest, lijkt dat wel de moeite van het overwegen waard te zijn ( Klik: The New SCARM 2 is Here! ).

Er lijken 2 mogelijkheden te zijn om licentie-technisch te upgraden.

- Free
- Voor de helft van de normale aanschafprijs.

Maar na het controleren, blijkt dat ik natuurijk moet bijbetalen  :( .
Ik heb gelezen dat "1.9.5 was released April 18, 2024. If you purchased a license after that date, you may qualify for the free updated. Before then, 1.9.4 or earlier, most likely 50% of the price to upgrade".

Maar nu komt het betalingsfenomeen weer om de hoek kijken want ze laten geen iDeal toe. Alleen Paypal (en nog zoiets), waar ik allang geen gebruik meer van maak omdat je je paypal account direct aan je bankrekening wilden laten koppelen (en ik heb geen creditkaart).

Dus moet ik maar eens kijken of ik deze stap wil maken.

Groeten,

Jan
Re: SCARM 2.0 - upgraden naar . . . .

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

Re: SCARM 2.0 - upgraden naar . . . .
Heb even versie 2.0 los geinstalleerd en kan het gewoon naast Scarm 1.9.8 gebruiken.
Eerste wat op valt is dat (omdat ik geen licentie heb) gebonden ben aan een beperkt aantal railstukken.

Bij versie 1.x was dit op een gegeven moment 100 stuks.
Bij Scarm2 versie 2.x is dit gereduceerd tot 75 stuks.

Erg jammer voor de beginnende Scarm gebruiker.

Ik heb nog niet gelezen dat men op een gegeven moment het gebruik van versie 1.x gaat staken, dus maak ik gewoon lekker gebruik van mijn (2) betaalde versie's met onbeperkte hoeveelheid rails en functies.

Groeten,

Jan