Inmiddels heb ik wat proberen op te zoeken op internet over de aansluiting van de 5214 op een decoder. Het enige wat ik zag was een plaatje van een oude k83 decoder met de aansluiting zoals ik beschrijf en zoals Robert in zijn starttopic ook aangeeft. Dat geldt voor de DR4018 net als voor de k83.
Het aansluiten van de twee draden voor rechtdoor zorgt er echter voor dat de puls twee spoelen tegelijk moet aansturen. En dat is niet altijd succesvol.
Bovendien: centrales en software weten hoe ze moeten omgaan met een driewegwissel. Dus waarom, Anne, zou je iets 'gewoon proberen' als er (volgens mijn informatie) doorgaans anders wordt geadviseerd en dat ook gewoon werkt (weet ik uit ervaring)?
Het neemt niet weg dat Robins suggestie ook werken kan, maar ik verbaas me er een beetje over dat dit door Märklin ergens in een handleiding (voor digitaal gebruik!) zou worden aangeraden. Analoog kan ik het mij nog voorstellen want je kunt vergeten hoe het wissel stond en dan is de druk op één knop om alles op rechtdoor te zetten, wel handig.
Groet,
Peter