Nieuws:

Help mee de enige echte Stichting 3rail kalender te vullen met foto's! Lees meer over in de oproep!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... H.C.Andersen-hus

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... H.C.Andersen-hus

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Hanzi op zondag 13 oktober 2024, 13:43:26geinig dat er in de Märklin baanplansoftware nog bouwsels zitten van dik 60 (!) jaar geleden.
Kun je nagaan hoe bij de tijd ze daar zijn. Heb het al vaker gezegd, die GÜppies lopen decennia achter.
Voor de liefhebbers van Altenstein dat ook dateert van 1962 nog wat plaatjes uit dezelfde brochures als de vorige plaatjes van het post gebouw.
Ook daar de belofte later een kant en klaar model uit te brengen en dat is er in 1963 wel gekomen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 13 oktober 2024, 14:18:08
Citaat van: Hanzi op zondag 13 oktober 2024, 13:43:26geinig dat er in de Märklin baanplansoftware nog bouwsels zitten van dik 60 (!) jaar geleden.
Kun je nagaan hoe bij de tijd ze daar zijn. Heb het al vaker gezegd, die GÜppies lopen decennia achter.
Den stercken arm der WOSA reikt ver, Henk :O .

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat @citaat leuk, station Altenstein ontbreekt natuurlijk niet in Altenstein-Dorf; sterker nog, het dorp is genoemd naar het station en niet omgekeerd :o) :IMG-20241013-WA0003.jpgIMG-20241013-WA0004.jpg 

En ondertussen heeft de molenaar die in Lilleby woonde zijn huisje -dat plaats moest maken voor het HC AndersenHus- vlakbij zijn molen weer opgebouwd :-) :IMG-20241013-WA0005.jpg
Als compensatie voor de gedwongen verhuizing heeft de groencommissie van Lilleby de molenaar toegezegd dat de plantsoenendienst binnenkort langskomt om de dorre boel wat nieuw leven in te blazen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

En dan ook maar gelijk een paar plaatjes van het HC Andersenhus dat zijn plekje heeft gekregen in de gezellige dorpskern van Lilleby. De groenvoorziening is al druk bezig geweest, maar ze komen nog terug ;) .IMG-20241014-WA0000.jpgIMG-20241014-WA0001.jpg 
Alsof het H.C-Andersen-hus al jaren op die plek heeft gestaan Hans. :thumbup:
Benieuwd wat er nog meer gedaan gaat worden door de afdeling groenvoorziening.

Groet Michel
 B) Hans, je hebt het bijzonder sfeervol opgelost, de overzichtsfoto oogt heel idyllisch, een heerlijk plekje voor de Preisertjes om te wonen. O:-D
 :o) En Sinterklaas is ook al op pad, kan prima, want ik zie overal in de winkels al chocoletters en pepernoten, dus het zal vast wel bijna 5 December zijn. :D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Het oogt inderdaad heel idyllisch; de realiteit is echter dat de Lillebuyanen gevangen zitten in één van drukste keerlussen van de omgeving. Ik hoor echter niemand klagen, 't zullen wel treinliefhebbers zijn :-) !
Dat is een mooie plek Hans, tevens mooie groen voorziening. Benevens dat de goed Heilig man reeds op pad is zie ik dat er ook nog eens een bruiloft is. Kortom een actief dorp.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Hans.

Da's een mooi plekje voor het H.C.Andersen-hus :thumbup:
Maar, gezien het origineel: staat het model nu niet met de achterzijde naar de straat toe of was er geen mogelijkheid om het gedraaid te plaatsen?

Groeten,

Erik.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Klopt Erik, maar als ik het andersom had geplaatst was alle herkenning van het karakteristieke hoekpandje weg. En een andere plek in de dorpskern stuitte op te veel bezwaren vanuit het Ministerie van Bijzaken (lees: werd mij te ingrijpend), aldus zie ik de gekozen opstelling maar als een soort van dichterlijke vrijheid.
Ik heb er nog wel een stoepje langs gelegd zodat de inwoners bij de brievenbus kunnen komen ;) .

Swiss rail .. what else?

Hans, Het meeste is al geschreven en gezegd maar je hebt het keurig opgelost zo :thumbup:. En de afdeling groenvoorziening is ook goed bezig.

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zeker, de WOSA-groenvoorzieners waren vanmorgen al vroeg aan de gang geweest bij de Lilleby-Mølle!
IMG-20241015-WA0001.jpgIMG-20241015-WA0000.jpg 

Zoek de verschillen :-) :
IMG-20241013-WA0005.jpg
Staat allemaal weer mooi en netjes!
Maaarrrrr natuurlijk moeten we wat te zeveren hebben, topcieigenaar kan nu niet op zijn kont gaan zitten censuuur, geen net taalgebruik eh op zijn
louweren gaan rusten.

Heb nu zoveel gebouwen voorbij zien komen dat het me bijna duizelt, kwam nog een Postkantoor tussendoor enz.
Vraag die nu weer boven de markt hangt:
Waar is de boerenschuur uit Lilleby gebleven en is daar nog plek voor?
Of is het modelbaanlandschap zo goed als vol gebouwd?
En het is een Deense schuur, gaat deze naar de Duitse kant verkassen?
Dus er is nog wel werk aan de winkel. :D

@citaat
En buiten dat, wat staat er nu in de driehoek? Waar zijn het seinhuis en de goederenloods gebleven.
Want dat wordt in de laatste berichten cq foto's angstvallig verzwegen. Het ministerie vvz dient ook hierin openheid van zaken te verschaffen.
Kortom:
Met de billen bloot Hans!
Pardon liet me weer gaan...
Je volgers willen volledige transparantie.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zodra er wat te melden valt over de braakliggende spoordriehoek zijn jullie de eersten die het horen.
Eerst was er even actie nodig in een andere spoordriehoek, die van de Lilleby-Mølle. Grunt was in eerste instantie not amused te moeten verhuizen en die molenaar heeft handen als kolenschoppen dusss...
Maar eind-goed al-goed, Grunt is tevreden met zijn nieuwe stekkie én met de uitgevoerde compensatievergroening.
Voor volledige transparante -doch wellicht enigzins mistige- informatie kunt u trachten een WOB-verzoek in te dienen bij het Ministerie van Bijzaken; verwacht hier echter geen (snel) antwoord op, ze hebben het erg druk met epibreren daar.

Citaat van: Hanzi op dinsdag 15 oktober 2024, 16:11:22een WOB-verzoek
Je weet toch wel dat een dergelijk verzoek binnen veertien dagen beantwoord moet worden. Op straffe van een forse dwangsom. Hele volksstammen die daar tegenwoordig een aardig zakventje mee bijverdienen.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Zoiets heet een ingebrekestelling . Heb ik vandaag nog mee te maken gehad. Is afgewezen omdat het besluit binnen twee weken is genomen en bekend gemaakt. Dus ik heb mijn salaris voor deze maand wel verdiend.

Om het maar met Rijk de Gooijer te zeggen: "Goe gedaan jochie".  :-)

zonder fantasie ook geen creativiteit

Overigens: het heet tegenwoordig geen Wob (Wet openbaar bestuur) maar Woo (Wet openbare overheid). En over -tig jaar heet het weer anders....

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Hans.

Het terrein van de Lilleby-Mølle heb je fraai aangekleed met groen :thumbup:  :thumbup:
Nu nog voor de andere spoor-driehoek ook zo'n goed plan uitbroeden!

Groeten,

Erik.

BLIJ dat ik analoog RIJ

WOB of inderdaad WOO, er gaat in allebei bergen tijd zitten kan ik uit ervaring zeggen!
Bij het MvB is het voor beide verspilde moeite om aan te vragen; bovendien maakt ingebrekestelling absoluut geen indruk op die snuiters. En maar epibreren :? ...

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: FransW op dinsdag 15 oktober 2024, 17:47:51Zoiets heet een ingebrekestelling . Heb ik vandaag nog mee te maken gehad. Is afgewezen omdat het besluit binnen twee weken is genomen en bekend gemaakt. Dus ik heb mijn salaris voor deze maand wel verdiend.
Mooi zo :thumbup: , en nu dus de rest van de maand vrij en lekker aan je treinbaan hobbyen O:-D !
De plantsoenendienst heeft goed zijn best gedaan Hans. :thumbup:  :thumbup:
Zeker als ik zag op de foto hoe het was en er nu uitziet mijn complimenten en die mannen hebben zeker een mooi kerstpakket verdiend straks aan het eind van het jaar. ;)

Groet Michel