Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland

Gestart door hermanvk dinsdag 11 juni 2024, 20:08:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
Hopelijk ban ik op het juiste adres?
Vorig weekend (7 en / juni) ben ik naar Edmonton gereden, om daar -zoals later bleek- een goede partij klassiek Märklin materiaal op de kop te tikken, waaronder 4 locomotieven, 21 wagons, vele huisjes, en nog een deel ander spul, dat ik anders nooit zou gekocht hebben, maar nu alles tezamen aangeboden werd, hapte ik toe.

Dat terzijde, want ik heb dan ook de moeite genomen om het lokale museum te bezoeken en daarvan dan deze post:
Het was frisjes, winderig en het druppelde af en toe. Maar niet getreurd.
red_img_0000.jpg
red_img_0001.jpg

Voor alle duidelijkheid: Alle binnenfoto's zijn genomen binnen in de wagons...
red_img_2130.jpg
red_img_2131.jpg
red_img_2133.jpg
red_img_2134.jpg
red_img_2135.jpg



En dan kon je buiten nog een ritje maken met een rijtuig, dat blijkbaar vroeger werd gebruikt om herstellingen aan het spoor en/of locomotieven uit te voeren.
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland Hopelijk ban
Hier nog een tweede deel met foto's:

red_img_2136.jpg
red_img_2137.jpg
red_img_2138.jpg
red_img_2140.jpg   
red_img_2141.jpg
red_img_2142.jpg
red_img_2143.jpg
red_img_2144.jpg
red_img_2145.jpg
red_img_2146.jpg   
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
En dan een derde deel:


red_img_2147.jpg
red_img_2148.jpg
red_img_2149.jpg
red_img_2150.jpg
red_img_2151.jpg
red_img_2153.jpg
red_img_2154.jpg
red_img_2155.jpg
red_img_2156.jpg
red_img_2160.jpg         
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
Leuk om zo met je mee te kijken tijdens het bezoek in Edmonton, Herman  :thumbup:
Tevens fraaie aanwinsten gescoord, zo 'ver' van huis! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
 B) Erg leuke en mooie foto's.
Dat interieur met de losse rode stoelen is wel apart, tijdens het rijden mocht er niemand aan de noodrem trekken denk ik. :D
En een paar interieurs doen denken aan de Tiny Houses van nu, het lijken wel de grondleggers van deze huidige woonvorm. :roll: 
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
 @citaat
Ik was ook verbaasd hoe die interieurs bijna "huiselijk" waren... behalve dan dat ze smal waren - het kon ook niet anders, een wagon is maar zo breed als een wagon kan zijn.

Het was een bezoek van een uur, en daar zou ik nooit (wel: zeg nooit nooit) zijn geraakt, mocht ik geen modelbaan hebben gehad.


Edit Frenkievee: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
En dan vond ik dit nog, een souvenir van dit bezoek.
Als men op het treintje wou rijden, dan moest men een ticket kopen, net zoals in de "goede, oude tijd", voor wie zich dat nog herinnert.

En net zoals vroeger, werd het ticketje "geknipt", en de tang leek echt op eentje van vroeger... :wink:
Het kaartje lijkt afgrijselijk groot, maar het is slechts 9x5cm. :wink:
red_img_2187.jpg
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
Na WO2 hebben in Nederland verscheidene gezinnen jarenlang in afgedankte rijtuigen gewoond. In Boekelo staat er ook een rijtuig ingericht als woonhuis.
Ik meen mij te herinneren dat de familie het ook nog lang gebruikt heeft als hun vakantiehuisje.
Spoorwegen en museumlijnen gebruiken oude rijtuigen ook wel als tijdelijk personeelsverblijf of kantine.
Leuk soort curiosa. Jammer dat er kennelijk in dit geval geen nadere toelichting bij gegeven is maar toch een leuk inkijkje.

Groet,

Peter
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
Bedankt voor dit leuke verslag Herman, voor ons iets te ver uit de richt maar op deze manier hebben we toch een goede indruk gekregen  :thumbup: :thumbup:
En als klap op de vuurpijl ook nog eens een groot aantal nieuwe aanwinsten kunnen bemachtigen, en dat op een uurtje rijden  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Een bezoek aan een openlucht museum - weerom ver weg van Nederland
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 15 juni 2024, 09:52:53En als klap op de vuurpijl ook nog eens een groot aantal nieuwe aanwinsten kunnen bemachtigen, en dat op een uurtje rijden  :)
Mvg,
Peter Degeluidsman
Het was wel meer dan een uurtje rijden.   :D

Alles bij elkaar heb ik 830km gereden...

Maar inderdaad de aankoop was de eerste reden; het museum nam ik er graag bij, en terecht, zoals de foto's laten zien.