Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Programmeren met 6021 en mobile station 3

Gestart door Klassika zaterdag 20 april 2024, 12:28:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Programmeren met 6021 en mobile station 3
Hallo modelspoorders,
Graag had ik geweten welke CV's [registersj je kunt programmeren met de 6021. Hetzelfde geldt voor de mobile station 3. Kan iemand mij aangeven welke?
Tevens had ik graag geweten of ik de sterkte qua verlichting van de frontseinen kan verminderen of dimmen opdat ze niet zo fel branden, kan dit met een van deze 2 regelaars of heb ik een ander apparaat hiervoor nodig?

Bij voorbaar dank,

Leon.
Re: Programmeren met 6021 en mobile station 3
Welke cv's je kunt wijzigen, hangt vooral af van de betreffende decoder. Als je weet welke decoder je hebt, moet je daarvan de tabellen met cv-waarden opzoeken. Google is een goede hulp.
En in de handleiding van de 6021 staat hoe je de waarden kunt veranderen.
Kort gezegd: decoder in programmeermodus zetten en dan het nummer van de betreffende cv invoeren, bevestigen met de draaiknop (klikken) en dan een waarde invullen, weer klikken en decoder uit de programmeermodus halen.

Groet,

Peter
Re: Programmeren met 6021 en mobile station 3
Citaat van: Klassika op zaterdag 20 april 2024, 12:28:21Graag had ik geweten welke CV's [registersj je kunt programmeren met de 6021. Hetzelfde geldt voor de mobile station 3. Kan iemand mij aangeven welke?

Zie de handleiding van de lok en/of van de decoder. Dit omdat daar in staat welke CV's gewijzigd kan worden. Dat verschilt per lok en/of decoder. O ja: Märklin is niet zo scheutig met welke registers en/of CV's gewijzigd kunnen worden. Andere fabrikanten hebben vaak meer mogelijkheden. De Mobile Station 2/3 zal je meer mogelijkheden geven dan de 6021.
Re: Programmeren met 6021 en mobile station 3
Bedankt voor uw reactie, Ronald.
Re: Programmeren met 6021 en mobile station 3
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Programmeren met 6021 en mobile station 3
Het is verschillend.
Sommige programmeer-acties gaan goed op de MS2/3, maar die is veel te gevoelig. Daardoor gaat het snel verkeerd.
Ik ben meer een fan van de 6021.
Je bent daar veel meer bewust van wat je doet. Alleen voor Fx-locs pak ik wel eens op de MS1. Daarbij zet ik wel eens meerdere haperende decoders tegelijk terug in fabrieksinstellingen.

Maar je moet weten wat je doet, en waarom. Daarom is het slim je in de materie te verdiepen en de programeer stappen op papier te zetten.
Want een hoop decoders lijken op elkaar, maar er zijn onderling toch verschillen.

Mvg Marcel
Re: Programmeren met 6021 en mobile station 3
Bedankt voor de tips, Marcel