Nieuws:

Wilt je Stichting 3rail steunen? Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

K.W.St.E. DW-8 Kittel interieur

Gestart door JPSholland zondag 28 januari 2024, 23:46:51

K.W.St.E. DW-8 Kittel interieur
Ik ben op zoek naar foto's of eventueel beschrijvingen van de kleuren van het interieur van de Kittel. Hoe zag dat er des tijds uit?

Re: K.W.St.E. DW-8 Kittel interieur
Goedemorgen,

Wellicht had je deze site al gevonden?

Op deze site zie je een heel basale tekening in een Spoor 1-variant. Daar heb je niet veel aan, denk ik... Maar een foto van zo'n bankje vind je dan weer hier, inclusief (zie de foto ernaast) een blik naar binnen in dit model.

Hier is nog wat interieur zichtbaar in een Spoor 0 model. Meer foto's van hetzelfde model vind je hier.

Er is ook nog bewegend beeld!

Hierbij geen beeld, niet een beetje, van het interieur, maar wèl leuk:

Dan nog hoe iemand het model van de Uerikon-Bauma-Bahn heeft nagebouwd, zie hier.

Daar moet ik het helaas even bij laten... Time's up! Laat maar even weten of je er iets aan hebt (gehad).

Groeten,
William

Ook vind ik deze nog. Daarbij zit de dame die geïnterviewd wordt op een gegeven moment in de Kittel:

Tot slot zou je kunnen zoeken naar het boek: "Kittel-Dampftriebwagen: Innovation des Nahverkehrs vor 100 Jahren" van Werner Willhaus. Wel een relatief duur boek, dus wie weet is er iemand op het forum die dit boek in zijn/ haar bezit en je verder kan helpen?

Met vriendelijke groet,
William

Ik weet nu in dat ze een lichte houtkleur hebben, Vuren, grenen, in die richting. De vloer lijkt ook van hout te zijn.

M* en bezig te digitaliseren

Het blijven bijzondere voertuigen, ik heb er een paar in model.
Glaskasten lokjes vind ik ook net zo apart.
Maar het gaat hier over de "Kittel", Leuk dat er aandacht aan wordt besteed.