Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Vraag opzetten seinpaneel Marklin CS3

Gestart door FransHen zondag 11 februari 2024, 16:18:12

Vraag opzetten seinpaneel Marklin CS3
Beste allen,
Ik ben Frans en ik ben sinds enkele weken lid van dit forum en ik heb een vraag.
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van de Central Station 3 van Marklin.
Tot nu toe bevalt mij deze goed. Ik heb inmiddels alle artikelen (wissels, e.d) van mijn baan (N-spoor) en alle mijn treinen in de CS3 geprogrammeerd.
Ik ben nu bezig met het opzetten van een seinpaneel.
Tot op heden is het mij gelukt om alle artikelen (wissels, e.d) op het seinpaneel te plaatsen.
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om deze met elkaar te verbinden om zo mijn baan in een overzicht te krijgen.
Helaas krijg ik echter bibberige lijnen en rare bochten als ik de artikelen met elkaar verbind.
Mijn vraag is hoe ik de bochten en lijnen netjes krijg? Daarmee bedoel ik mooie bochten en mooie rechte lijnen maken.
Wie kan mij hiervoor tips geven?
Alvast dank.
FransHen
Re: Vraag opzetten seinpaneel Marklin CS3

Mijn testbaan 260x200

Dag FransHen,

Om de lijnen en bochten op het seinpaneel mooi te krijgen zijn daar "spoorverloop" stukjes voor.

Ga naar seinpaneel bewerken en klik dan op de balk bovenin op "toevoegen".
Ga dan naar rechts en sleep de spoorverloop stukjes het seinpaneel op.
Overigens, als je vanaf een artikel een lijn trekt en je stopt dan de linkermuisknop 2 á 3 sec. vasthouden, dan verschijnt ook een spoorverloop stukje.
Dag Leen,

Bedankt voor de tip. Ik ga ermee aan de slag.
Ik zal het laten weten of het gelukt is.
FransHen
Dag Leen,
Dankzij jouw tip is het mij gelukt.
Bedankt :)
FransHen