Ja, die voorloopwieltjes toch hè...ook ik heb me gewaagd aan n delta E19-12...34691, blauw. Helemaal uit elkaar, schoon en zuiver. Technisch alles in orde. Esu DCC decoder pilot 5 ,5 polig marklin motortje erin, leds enz...rijdt prachtig en heeft echt "massa".. lekkere zware degelijke Elok.
Maar goed...vooraf de C rails test baan met allerlei bochten, wissels ( korte èn gebogen) no problemos...zelfs voluit....vooruit èn achteruit.
Dan op de K railmodelbaan zelf,en ja hoor...die lastige voorloopwieltjes en natuurlijk vooral op de meegebogen wissels ( de binnenbocht ervan), hoewel ook in sommige gewone 2221 bochten.
Ik weet door opgedane ervaring en de wetenschap dat ook Wiki Rail over deze Elok kritisch is....dat t dus zeer nauw komt met deze voorwieltjes op gebogen K wissels. Op mijn C rails testbaan rijdt àlles perfect...maar krijg t op de K niet voor elkaar.
Dus alles nog ns onderzoekend nagelopen en gedaan wat hierboven uitgebreid werd besproken. No result.
Ik verdenk inmiddels eigenlijk de starre motor behuizing....die wel vrij beweegt maar door t gewicht van de carrosserie op zijn plek lijkt te worden gehouden. Das op zich al vreemd voor mij. En....t lijkt dat de ruimte voor die beweging net wat te klein is, waardoor t misschien toch wringt in n 2221 bocht...hoewel, nogmaals, op C rails alles in orde l
is...op K dus echt niet...daar "lijkt" t alsof de wieldruk van de voorloopwieltjes niet voldoende is. Dus ja...zeg t maar.
Ik ga na t weekend de kale lok zonder kap én zonder kunststof wielbehuizing ns laten zoeven....kijken of daar enig resultaat mee bereikt wordt. Hoewel....waarom dan wel in orde en volledig aangekleed op de C rails? Dan zou t echt aan de k rails liggen bij DEZE elok, wat door voorgaande sprekers eigenlijk ontkracht wordt.
Wordt dus vervolgd....mogelijk heeft intussen iemand anders nog dezelfde onopgeloste ervaring hiermee en kan deze discussie nog wat opgevoerd worden. Hoop dat ik t kan oplossen want alleen de vitrine zou zonde zijn toch.
Greetz Seb