Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin Insider club 2024 Insider News und Märklin Magazin

Gestart door trein-ice3 woensdag 03 januari 2024, 23:50:53

Re: Märklin Insider club 2024 Insider News und Märklin Magazin
Citaat van: trein-ice3 op zaterdag 19 oktober 2024, 22:13:38Met AI zou toch mogelijk moeten zijn direct alles te vertalen en in de landenversies te plaatsen.
Maar dan moet er nog wel een controleslag op plaatsvinden. AI is geen heilige graal ofzo. Een AI moet ingeleerd worden.

Probeer maar eens een tekst te vertalen met Google Translate. Er zitten regelmatig fouten in.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Ik zie toch regelmatig, ondanks alle controleslagen, toch beroerd Nederlands.
Typisch een Duitse(r) die Nederlands geleerd heeft maar toch de Duitse woordkeuze en zinsbouw blijft hanteren.
Klopt Translate moet je wel nalopen op fouten. Gezegdes is moeilijk en dubbele betekenissen ook.

Maar eh vandaag de Duitse versie in de bus gekregen. Week later weer dan de NL-insider 05-2024.
Ik heb nog geen vergelijk tussen NL en DE gemaakt.
Dirk :-{)
Hallo iedereen, ik ben sinds gisteren nieuw hier op het forum en sinds een week lid van de Marklin-Insider Club.
Welkom op het forum M.A.! Er is ook een voorstel rubriek. grts. Leon
Märklinmagazin 6 verschenen in de tijdschriftenapp Readly.
Uiteraard weer aandacht voor "winterse" modelbaanlandschappen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hebben we alweer met de kerstactie mee gedaan?
Jazeker >:-D !
klikkie: Märklin Weihnachten
Ikke ook maar zie dit keer geen mogelijkheid 1 jaar de Insider te ontvangen. 🤬
Jij wel Hans?

Vrgr,
Wilko

BLIJ dat ik analoog RIJ

De afgelopen 2 jaar zat er in het gratis Insiderexemplaar een bon voor een proefabonnement van een jaar op de Insiderclub.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hoezo? We leven nu toch in 2024 of heb ik iets gemist?
Citaat van: Hanzi op zondag 08 december 2024, 07:14:15De afgelopen 2 jaar zat er in het gratis Insiderexemplaar een bon voor een proefabonnement van een jaar op de Insiderclub.
Toch is de kerstactie wel veranderd, de afgelopen jaren was er ook nog een gratis kado (b.v.) een muts/sjaal, dat is er nu niet meer.
Misschien persoonlijk, maar ethisch gezien vind ik het ook niet fair dat er mensen zijn die op deze manier voor meerdere jaren de actie misbruiken om gratis lid te zijn, terwijl het lidmaatschap zelf onlangs in prijs is verhoogd.
Laat ik voorop stellen dat ik geen Insiderlid ben.
Maar ik ben het niet helemaal met je eens John.
Märklin biedt zelf de mogelijkheid tot gratis proef lidmaatschappen begrijp ik van de deelnemers.
Het volledige Insiderlidmaatschap is trouwens een "marketingvehikel",
Je betaalt voor je eigen korting en prullaria.
De "exclusieve" clubmodellen zijn niet veel later ook bij de handel aan te treffen.

In iets mindere mate vind ik dit gelden voor het Magazin, vaak een veredelde catalogus.
Soms ben ik er binnen een kwartier al klaar mee, andere uitgaven bevatten dan weer artikelen
waar ik eens goed voor ga zitten en wel paar keer lees.
Lees het Magazin nu op een app en heb daar toegang tot meer dan 10 railtitels.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ergens snap ik je wel John. Ik sta er ook van te kijken dat het al 2 jaar achter elkaar gelukt is. Aan de andere kant is M ook vrij om "profiteurs" zoals ik te weigeren, maar dat doen ze niet; zij doen een bon voor een proefabonnement in een proef-Insider; dat hoeven ze niet herhaaldelijk te doen.
En als M het oké vindt wie ben ik dan om daar tegenin te gaan?

als er maar een "v" voor op staat

Citaat van: Baanloos op zondag 08 december 2024, 12:40:48De "exclusieve" clubmodellen zijn niet veel later ook bij de handel aan te treffen.

In iets mindere mate vind ik dit gelden voor het Magazin, vaak een veredelde catalogus.
Soms ben ik er binnen een kwartier al klaar mee, andere uitgaven bevatten dan weer artikelen
waar ik eens goed voor ga zitten en wel paar keer lees.
Lees het Magazin nu op een app en heb daar toegang tot meer dan 10 railtitels.

Hoi Leon,

Dat eerste in de qoute klopt als een bus, en je kan het best verklaren dat of de handelaar zijn model in de verkoop doet, of die van Insiders die hun bonnen inleveren.
Een enkele keer kwam het voor, dat een later model afgeleid was van een Insider model, als kleur of nummervariant ten tonele kwam.
Het magazine vindt ik wel iets verbeterd, in die zin dat er ook nu meer te vinden is over de CS3 en aanverwante artikelen, en natuurlijk de baanvoorbeelden.

Sommige modellen zou ik graag in het gewone programma zien, zoals bijvoorbeeld de BR 181 of de V200.0.
Ben benieuwd of de E95 nog in de smaak valt hier in ons lage land ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Ik vind het tof dat er zoveel enthousiaste berichten zijn over MMagazine, over alle gadgets, extra modellen (voor veel geld), maar als lezer van het eerste uur: het MMagazine van vroegere dagen was echt vol informatie en knutsel info (ik heb ze vanaf nr1), nu lijkt het me meer  een Märklin reclame brochure zonder meer. Maar het zal aan de leeftijd liggen, je kan dan alles vergelijken met vroeger.... tijden veranderen, en het zal voor M. ook geen makkelijke tijd zijn,
Leopold
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 08 december 2024, 23:43:23Sommige modellen zou ik graag in het gewone programma zien, zoals bijvoorbeeld de BR 181 of de V200.0.
De V200 zit toch in het normale programma?

zonder fantasie ook geen creativiteit

V200 is zelfs een M*-Klassieker.

Citaat van: basjuh1981 op maandag 09 december 2024, 19:39:41De V200 zit toch in het normale programma?

Het gaat mij om de V200.0 B)
Mensen kijken hier vaak niet verder dan hun neus lang is, en de lokserie was best met veel nummer varianten uit te brengen maar de V200.0 maar in mindere mate.
Dit ook omdat het derde frontsein ontbreekt en daardoor veel beter als eerste serie van deze serie overkomt.

Dat wordt dus of een Insider exemplaar scoren, dan wel een nummer variant, als het maar de voorserie betreft.
Van de rest zou ik nog een Griekse of Spaanse variant nog zeker waarderen.

:offtopic:
Hans, pas je avator aan naar een V200.0 zonder 3e frontsein. ;)

:offtopic:  Bij deze Leon ;)
12 december al..nog niemand een "aanslag" op de deurmat gehad?

HeT
(Cyrillisch: njet) = nee.
Ik ook nog niet. Is dit later dan gepland?
Ik heb helaas ook nog niks mogen ontvangen. :-(

Groet Michel
Zie #156, tijdschrift is verschenen  maar is natuurlijk druk bij Post.nl en toeleverancier, word het niet gedrukt in Zwitserland?
Citaat van: Baanloos op donderdag 12 december 2024, 17:45:4912 december al..nog niemand een "aanslag" op de deurmat gehad?
Vorige maand al, maar voor de MIBA Spezial >:-D
Vanmorgen gekregen, ttz de nederlandstalige met de insider. Ik verwacht begin volgende week de duitser.
Enkele artikels die vorige keer in de duitser stonden, staan nu in de nederlander.
Vandaag binnengekomen. Met certificaat voor de Northlander. Miste hem al in de doos, is dat ook weer geregeld.
Eindelijk..hopelijk ploffen alle Magazins en Insider-enveloppes nog voor de Kerst op de deurmat van de forumleden, het is al rijkelijk laat. Voor heel veel leden nog Advent. ;)
De duitser is hier dinsdag toegekomen. 120 blz ipv 60 (ned). Veel artikels die (nog) niet in de ned versie staan.
Afgelopen woensdag is de NL versie geland in beetje krom

groetjes uit beetje krom
opa cees

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zo hee, vandaag een dubbele plof! De NL insider met wat bijlagen én een Duits proefexemplaar (kerstactie) ook met bijlagen waaronder wederom een aanbieding voor een gratis jaarabonnement :o) .
Tja... is dat dan misbruik of gebruik maken van de geboden mogelijkheid...
Ik ben al zo'n 55 jaar M-fan, M-klant en M-promotor, dus ik denk dat ik deze dankbetuiging van M niet af mag slaan ;) .
IMG-20241220-WA0000.jpg
Ik heb wat te lezen in de kerstvakantie :D !
Dat proefexemplaar is is snel binnen Hans, ruim op tijd voor een nieuw abo.
Dan moet ik um ook maar snel aanvragen.  :D

Vrgr,
Wilko
Ook hier in Michelstadt is de dikke Duitser op de mat gevallen. :P

Groet Michel

Gisteren viel ie bij mij in de postbus :D
Ook in Utrecht plofte de Dikke D woensdag in de postkast. (Was even druk met laatste loodjes werk, en "nieuwe" auto, mijn "oude" is thans een jong wrak: nos.nl/l/2546162 ).
Insiderzending is in december wel vaker laat, soms komt hij zelfs pas na Kerstmis, eenmaal zelfs na Nieuwjaar. Dus eigenlijk is hij redelijk op tijd.

Groet, Paul

Try not. Do or do not. There is no try.

Hier vanmiddag geen plof en niets in de brievenbus gepropt, maar een belletje en werd de dikke Duitser afgegeven.  B)  B)
Hoi Paul,
Uitgaven zijn wel Kerstnummers dus bedoeld om voor de Feestdagen in huis te hebben.
Bij jou dus gelukt!

Op pagina 120 Duitse uitgave Magazin worden "Schaufensteranlagen" oftewel etalagebanen besproken.
Leuk voor de liefhebbers van deze klassieke banen, ik kreeg er ook een "aha, zo zagen die er uit" bij.

Hier nog geen DDD (de Duitstalige Dikke Duitser) ontvangen, hopelijk dan a.s. dinsdag. We gaan het beleven...
Maandag 23e is een extra bezorgdag bij Post.nl, dus nog 2 kansen.
Citaat van: FransW op zaterdag 21 december 2024, 12:54:53Hier nog geen DDD (de Duitstalige Dikke Duitser) ontvangen
Bij mij kwam van de week heel discreet de DDDDDDDDD (Duidelijk Deskundig Diepgaande Dankbare Dynamische Dierbare Dappere Dikke Duitser) hier binnen.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

De NDD (Nederlandse Dunne Duitser) staat al sinds de 19e in de post.nl app maar nog steeds niet op de deurmat.

Henk
Ik heb mijn reacties op het voorgaande in hier een bericht gezet. Ja, ik heb meegedaan aan de kerstactie, ik maak geen gebruik van de kortingsbonnen voor het kopen van een treinsets. De Märklin kerstballen groot en klein had ik ettelijke jaren geleden al eens gekocht. Ik heb gekleurde rails zoals 24224 ook aangeschaft. Nu denk over de aanschaf van de witte #20124.
Freeriders membership tja als Märklin je dat biedt en je maak ter gebruik van is dat jouw keuze. Zoveel zal er niet van mijn lidmaatschapsgeld naar toe gaan en twee keer is een keer ongebruikt, onbeschadigd en in nieuwstaat in ovp te verkopen. H'm lijkt wel een veilingsite tekst.

Ik ben wel langer dan een kwartier met mijn MMagazins, Clubnieuws et cetera aan het lezen. Ik lees liever van papier dan in een app of site.
De Duits en de Nederlandse versie kwamen trouwens deze keer beide tegelijk donderdag 19 december 2024 binnen. Goed op tijd dus voor de Kerst.
At bericht#166 Imou: Je hebt MM vanaf 1965? In de Duitse versie staat een bericht over 60 jaar MM inclusief prijsvraag. Ik ga meedoen :-) 

Die E95 zou ik nog leuk kunnen vinden bij iemand die een tijdperkpassende baan heeft maar is niks voor mij. Ik ben wel E10, E40 en E50 en de daarvan afgeleiden series fan. Ook geblokt alleen dan mooier.

Clubmodellen: ik ben van de exclusiviteit in de volgnummerring. Een jaar later komt dan meestal het clubmodel als catalogusmodel uit alleen dan in een andere versie met ander wagennummer.  Dan moet het wel bij mij dezelfde type zijn inclusief de kleur anders vind ik het een heel andere en wordt het model niet gekocht.
Wow top die vensterbanen, (ja zonder 'k') als ik er es eentje op de kop kon tikken...
Dirk :-{)

Citaat van: Hanzi op vrijdag 20 december 2024, 12:58:29Een Duits proefexemplaar (kerstactie) ook met bijlagen waaronder wederom een aanbieding voor een gratis jaarabonnement :o) .
Tja... is dat dan misbruik of gebruik maken van de geboden mogelijkheid...
Ik ben al zo'n 55 jaar M-fan, M-klant en M-promotor, dus ik denk dat ik deze dankbetuiging van M niet af mag slaan ;) .

Dank voor jouw ter kennisgeving van het proefexemplaar Hans.
Ik ben ook al sinds 1965 dus de dankbetuiging van M wordt door mij ook niet afgeslagen. Vandaag is het Duitse proefexemplaar aangevraagd en bij binnenkomst gaat het jaarabonnement de deur uit.
De NL en DD zijn vorige week op de mat terecht gekomen inclusief NortLander certificaat die nog bij de dealer ligt ( niet afgenomen). In plaats daarvan hebben wij een Hyundai Tucson uitgekozen. 😅

Vrgr,
Wilko