Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Michelstadt } aanwinst die het begin van een werksleepje zal zijn.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } spoor 0 + 1 beurs in Giessen Duitsland.
 :) Dat was dus weer een leuk en ook smakelijk uitstapje.
En een mooie vrachtwagen erbij, vooral de alpenhoorn afbeelding past helemaal op je Zwitserse baan. B)

Citaat van: h0_miessie op maandag 23 maart 2026, 17:57:45400 km te gaan verslinden in de dikke BMW ..........
nog even de auto vol gedaan met benzine
:o) Je had natuurlijk ook een wat kleinere niet dikke auto kenne kope, die rijden wat zuiniger. >:-D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ik hoor Michel niet klagen hoor ;) .
Citaat van: h0_miessie op maandag 23 maart 2026, 17:57:45Tony, het kijkplezier is zeker groot met het assortiment aan diverse betonwagon. :favorite:
Ik hou mij altijd netjes aan de wet als ik aan het werk ben mij te duur de bekeuringen tegenwoordig. :-(

Afgelopen weekend was ik met René naar het spoor 0 + 1 evenement in Duitsland in het pittoreske Giessen.
Zaterdag ochtend vertrokken we om 5 uur om de 400 km te gaan verslinden in de dikke BMW en rond 08,45 kwamen we aan op de parkeerplaats waar al een flinke rij mensen stond te wachten om naar binnen te gaan.

Binnen viel de drukte mee en konden we heerlijk op ons gemak de prachtige spoor 0 en 1 modellen bewonderen ook de vele prachtige banen met mooi materiaal was het bekijken waard en kon ik heerlijk dromen in het hotel wat 800 meter verderop lag BMW in de garage en klaar waren René en Michel.

Wat mij opviel veel modern materiaal en ook veel Zwitsers wat mijn hartje sneller deed kloppen Wascosa Wagon SBB Vectron enz enz

En ja ook ik met mijn h0 had geluk er lagen 3 Herpa vrachtwagens bij een stand en laat nu 1 ervan een Zwitsers bedrijf zijn dus hub afgerekend en mee naar die Niederlande René kocht een hele mooie spoor 0 wagon voorbij de rest van ze mooie verzameling dus 2 blijde gezichten aan het eind van de beursdag.
De vrachtwagen krijgt uiteraard vanavond Zwitserse kentekens erop gemaakt. :P

In de avond een heerlijk wit biertje(s) met een hele grote schnitzel gegeten waarna voldaan terug naar het hotel liepen en moe naar bed gingen.
In de ochtend na het vroege ontbijt in de auto gestapt en lekker doorgereden naar huis toe en uiteraard nog even de auto vol gedaan met benzine scheelde toch 26 cent met hier thuis per liter.

Volgend jaar gaan we denkelijk weer die kant op want we hebben ons kostelijk vermaakt op de spoor 0 + 1 beurs.

Groet Michel

In een "dikke" BMW is natuurlijk een mooie manier van reizen, maar was de trein voor treinliefhebbers niet een beter alternatief ?
Mooie reportage van jullie trip met dito foto's

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

En is die 'dikke' BMW door die 800 km nog een beetje afgevallen?  >:-D

Mooi om te lezen dat jullie een fijne en succesvolle dag hebben gehad.

Henk
Citaat van: ns1200 op maandag 23 maart 2026, 21:44:04In een "dikke" BMW is natuurlijk een mooie manier van reizen, maar was de trein voor treinliefhebbers niet een beter alternatief ?

Ik denk dat je dan wat meer tijd (en geld) uit moet trekken. Er is een directe ICE naar Frankfurt maar die rijdt natuurlijk niet al zo vroeg in de ochtend. En dan nog 42 minuten met de RE30 naar Gießen.
Had ook gekeken of het mogelijk was met de ICE naar Mannheim (directe verbinding) te reizen voor Faszination Modellbahn, maar die reed ook niet op een handig tijdstip waardoor je al 2 nachten moet plannen.
Ga altijd met de ICE naar Gießen en mag vaak mee voorin.  Wat mij opviel op de beurs was dat er zoveel tweedehands Spur 1 modellen staan waar vaak wat aan mist, gebroken of beschadigd zijn. En dat voor locomotieven van €4.000 en meer. Ook leuk dat de mensen je weer herkennen die je twee jaar geleden hebt gesproken. Volgend jaar zeker weer. Zijn er trouwens nog mensen die mee hebben gedaan aan de fotowedstrijd van Märklín Spur 1. Je kreeg twee reizigers en die kon je ergens op je baan zetten, daar een foto van maken en deze opsturen naar Märklín.

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: Wico op maandag 23 maart 2026, 19:30:13Michel,

Bedankt voor de mooie foto's. En die vrachtwagen is een hele mooie beloning voor de vele kilometers heen en terug :thumbup:. Ik zit met veel genoegen naar alle mooie details op die Zwitserse combinatie te kijken :favorite:.

Groeten,
Wico

Als je lekker over de hobby kletst zijn die 402 kilometers op de heen weg zo voorbij hoor.
Ja de vrachtwagen is zeker een mooie beloning Wico en een leuke herinnering aan een leuk weekendje weg.
Vooral de kleurencombinatie van de trekker viel mij op en de het plaatje met de Alpenhoorns waardoor deze schoonheid mij opviel en meteen in het tasje meeging. :P

Citaat van: th op maandag 23 maart 2026, 20:25:23Hoi Michel,

Mooie combinatie deze vrachtwagen :thumbup:  en de moeite waard geweest.

Mvgr, Theo.

Inderdaad Theo die combinatie trok mijn aandacht dus hup mee naar Michelstadt. :P

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 23 maart 2026, 21:09:48:) Dat was dus weer een leuk en ook smakelijk uitstapje.
En een mooie vrachtwagen erbij, vooral de alpenhoorn afbeelding past helemaal op je Zwitserse baan. B)

Citaat van: h0_miessie op maandag 23 maart 2026, 17:57:45400 km te gaan verslinden in de dikke BMW ..........
nog even de auto vol gedaan met benzine
:o) Je had natuurlijk ook een wat kleinere niet dikke auto kenne kope, die rijden wat zuiniger. >:-D

Het was zeker een smakelijk uitje Dirk-Jan schnitzel witbiertje(s) gezelligheid en een mooie vrachtwagen voor ergens op de baan wat wil een mens nog meer. :)
Ja dat had natuurlijk gekund een kleinere auto heb ik over nagedacht (2 seconden) maar is het toch niet geworden. >:-D
Rij mijn hele autoleven al groot en dat wil ik zou houden en deze rijd ook best zuinig hoor als je gewoon netjes 100 a 110 rijd alle tijd he als we op stap gaan. :P

Citaat van: Hanzi op maandag 23 maart 2026, 21:15:10Ik hoor Michel niet klagen hoor ;) .

Klopt Hans want ik zei ook niks laat staan klagen. ;)  :D

Citaat van: ns1200 op maandag 23 maart 2026, 21:44:04In een "dikke" BMW is natuurlijk een mooie manier van reizen, maar was de trein voor treinliefhebbers niet een beter alternatief ?

Is totaal niet in mij / ons opgekomen om met de trein te gaan zat vanochtend even te kijken dan ben ik ongeveer 6 uurtjes onderweg eerst vanuit het pittoreske Almere naar Amsterdam wachten op de verbinding naar Duitsland als ik / we geluk hebben 1 x overstappen kost meer als mijn brandstof nu en ben er met de auto in bijna 4 uurtjes.
En dan nog in Giessen van het station lopen naar de beurs en later naar het hotel en ik doe altijd boodschappen voor mijn vrouw althans het lijstje voor Kaufland ligt klaar en ik zie mijzelf niet met 4 boodschappentassen de terugweg aanvangen.
En op zondag middag moest ik de trein pakken van Almere naar Amsterdam en dat had ik nooit gehaald.
En het belangrijkste het vervoer in Duitsland is niet meer zo betrouwbaar als een aantal jaren terug nee lekker in de dikke BMW die zich heerlijk vermaakt op die Duitse snelwegen.

Citaat van: lucdiels op dinsdag 24 maart 2026, 10:31:10Mooie reportage van jullie trip met dito foto's

Luc

Ja was erg leuk en gezellig Luc. :thumbup:
En graag gedaan Luc. :)

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 24 maart 2026, 12:29:04Michel,

En is die 'dikke' BMW door die 800 km nog een beetje afgevallen?  >:-D

Mooi om te lezen dat jullie een fijne en succesvolle dag hebben gehad.

Henk

Nee helaas niet Henk door de boodschappen alleen maar aangekomen lees zwaarder. >:-D
Ja was zeer en zeer gezellig Henk goed hotel lekker ontbijtje voor het vertrek weinig verkeer op de terugweg kortom voor herhaling vatbaar. :P  :thumbup:

Citaat van: wirbel010 op dinsdag 24 maart 2026, 12:49:00

Ik denk dat je dan wat meer tijd (en geld) uit moet trekken. Er is een directe ICE naar Frankfurt maar die rijdt natuurlijk niet al zo vroeg in de ochtend. En dan nog 42 minuten met de RE30 naar Gießen.
Had ook gekeken of het mogelijk was met de ICE naar Mannheim (directe verbinding) te reizen voor Faszination Modellbahn, maar die reed ook niet op een handig tijdstip waardoor je al 2 nachten moet plannen.

Klopt Harrie er komt (veel) meer tijd bij kijken wat je bijna niet in die 1,5 dag kan doen.
Was een keer met de trein naar Göppingen naar de IMA dagen prachtig om eens te doen maar nooit meer wat een onderneming zeg bijna 12 uur onderweg en ik heb het liefst de auto bij mij dan kan ik gaan en staan waar ik wil en ben dan niet afhankelijk van het OV.

Citaat van: HarrySpur1 op dinsdag 24 maart 2026, 14:36:06Ga altijd met de ICE naar Gießen en mag vaak mee voorin.  Wat mij opviel op de beurs was dat er zoveel tweedehands Spur 1 modellen staan waar vaak wat aan mist, gebroken of beschadigd zijn. En dat voor locomotieven van €4.000 en meer. Ook leuk dat de mensen je weer herkennen die je twee jaar geleden hebt gesproken. Volgend jaar zeker weer. Zijn er trouwens nog mensen die mee hebben gedaan aan de fotowedstrijd van Märklín Spur 1. Je kreeg twee reizigers en de kon je ergens op je baan zetten, daar een foto van maken en deze opsturen naar Märklín.

Voorin zitten is natuurlijk altijd leuk Harry. :thumbup:
René zocht een bepaalt model wagon van Lenz die had hij al in Houten gezien maar toen niet gekocht dus we waren meer tijd bezig aan het vinden van die wagon die gelukkig ergens onder een stapel andere Lenz dozen lag missie geslaagd vandaar we niet echt bij de tweedehands locs gekeken hebben en ja sommige zijn best prijzig maar of er onderdelen vanaf waren heb ik niet gezien.
Wel een balpen van Märklin meegenomen maar geen reizigers dus de fotowedstrijd laat ik aan mij voorbij gaan ga jij wel meedingen naar een prijs ?
En ja wij gaan denkelijk volgend jaar weer want René rijd spoor 0 en er zal toch weer rollend materiaal bijkomen dus dan maar weer naar Giessen toe. :)

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Kammebijnanievoorstellen dajje met 100/110 richting Giessen gekneurd bent, Mies  B)
Die Duitse auto's van mij gingen en gaan altijd vanzelf harder zodra ze de grens over zijn en volgens mij is BMW ook Duits O:-D

Hoedanook, mooi uitje en mooie buit !

Grtz Tony

Even door de berichtjes heen gelopen, en hoe spijtig ook: het is heel negatief voor trein vervoer...
Het lijkt dat een treinkeuze alleen maar "werkt", als die op je eigen gekozen tijd effectief rechttoe rechtaan van punt A naar B rijdt... 🤔
Om over bagage nog maar te zwijgen of hoever het dan nog stappen is naar de uiteindelijke bestemming.

Waar ik nu (al sinds 1998) woon, is er gewoon geen trein.. dat maakt de keuze wel een stuk makkelijker.. ;-)
De laatste twee keren, dat ik eigenlijk geen keuze had, is het allemaal treingebeuren geweest, de shinkansen in Japan.
Minutieus op tijd, heel snel en heel comfortabel... ik zag mij immers niet links rijden, en de autosnelwegen taksen zijn :roll:
@citaat En nog even toevoegen aan bovenstaande post:
Het hotelketen, dat we prefereerden was bijna altijd binnen een hele korte loopafstand - dat was dus bingo.

AL de rest was stappen, stappen, stappen... onze dochter had een appartement(je) gehuurd: en -zonder zwanzen- dat was 45 minuten (!!) stappen van en naar het station... :roll:

Op vakantie maakt dat niet echt uit...

@citaat  @citaat

Het was zeker een lekker uitje Tony ik heb nu alweer heimwee naar Giessen. ;)
Ik rij altijd op mijn gemakje Tony haast heb ik nooit als ik met de auto weg ben ook in Duitsland heb ik nooit haast wel met de motor dan rij ik aardig door. :P

@citaat

Ja soms gaat het niet soepeltjes het treinreizen al denken andere daar misschien anders over Herman.
Ook de prijsverhouding trein / auto is best duur het openbaar vervoer wat jammer is want zo trek je nooit de mensen uit de auto.
Mijn vrouw en ik lopen ook veel op de vakanties dan hebben lekker alle tijd mooi weer erbij wat het lopen zeer aangenaam maakt natuurlijk.

Groet Michel
Wel meegedaan aan Club Gewinnspiel.  Er zijn negen foto's uitgekozen. Waaronder die van mij ook. In Spur 1 bezit ik de groene en oceanblau/ Elfenbein Br 151. 
Deze stond vorig jaar tijdens de IMA ook in Göppingen en daarom heb ik beide figuren op de Verschleißpufferbohle van de echte 151 gezet. In mei word de winnaar bekend gemaakt.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat  @HarrySpur1 Succes Harry! :thumbup:  :thumbup:
Wat valt er te winnen en
zijn de foto's ergens te bekijken?  :roll:

Groeten,

Erik.
Dag Erik,

Je kunt inloggen op de insider club, mits je lid bent. Daar staat onder Club Gewinnspielen, daar staan dan de foto's. Kan eventueel een museum goederenwagen in  Spur 1. Winnen.
Hoi Michel je oog had weer een mooi target daar op de beurs. Mooie aanwinst hoor. Geeft altijd extra goed gevoel nog effe wat scoren voordat je naar huis gaat.

Gr henk

Citaat van: HarrySpur1 op woensdag 25 maart 2026, 18:19:29Wel meegedaan aan Club Gewinnspiel.  Er zijn negen foto's uitgekozen. Waaronder die van mij ook. In Spur 1 bezit ik de groene en oceanblau/ Elfenbein Br 151. 
Deze stond vorig jaar tijdens de IMA ook in Göppingen en daarom heb ik beide figuren op de Verschleißpufferbohle van de echte 151 gezet. In mei word de winnaar bekend gemaakt.

Mooie foto Harry heb je ingestuurd. :thumbup:
Ik denk dat je wel een kanshebber bent samen met foto B en H die ik er ook niet slecht uit vindt zien.
Spannend of je gewonnen hebt straks in mei.

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 25 maart 2026, 19:43:23@citaat  @HarrySpur1 Succes Harry! :thumbup:  :thumbup:
Wat valt er te winnen en
zijn de foto's ergens te bekijken?  :roll:

Groeten,

Erik.

Denk dat Harry wel een kans maakt Erik als ik zijn mooie heldere foto bekijk. :thumbup:

Citaat van: HarrySpur1 op donderdag 26 maart 2026, 12:18:32Dag Erik,

Je kunt inloggen op de insider club, mits je lid bent. Daar staat onder Club Gewinnspielen, daar staan dan de foto's. Kan eventueel een museum goederenwagen in  Spur 1. Winnen.

Leuke en mooie prijs deze kleurige wagon Harry. :thumbup:

Citaat van: ÖBB op donderdag 26 maart 2026, 16:38:17Hoi Michel je oog had weer een mooi target daar op de beurs. Mooie aanwinst hoor. Geeft altijd extra goed gevoel nog effe wat scoren voordat je naar huis gaat.

Gr henk

Geeft zeker een leuk gevoel Henk. :favorite:
Dat maakt de terugreis net wat leuker al heb ik wel heimwee hoor zou zo weer terug willen die kant om prachtige omgeving mooie natuur. :favorite:

Groet Michel
Michelstadt } aanwinst die het begin van een werksleepje zal zijn.
Afgelopen week kreeg ik van een vriend een berichtje of ik interesse had in de Piko 54824 een prachtige gele werkwagon van de "Bau Management Zürich" en ja daar had ik wel interesse in deze gele schoonheid.
Vrijdag kon ik het pakket openmaken en daar was hij dan nog helemaal nieuw in doos onderdelen nog in het zakje dus zakje opengemaakt en de losse onderdelen erop gemonteerd en ja nu was hij nog mooier geworden dan dat hij al was. :favorite:

Toen bedacht ik mij dat een leuk klein werksleepje wel leuk zal staan / rijden door Michelstadt heen ik had tenslotte al een Brawa (48764) een knalgele ketelwagon en een leuke Märklin SBB diesel Mak locje die er mooi voor kan rijden en ik wist dat Roco een setje van 2 gele zelflossers had de 76154 dus meteen in het winkelwagentje gedaan bij een winkel in Nederland die hem nog had want ze zijn moeilijk te vinden en ik kreeg nog een tip van een zeer goede vriend dat Märklin ook de platte gele wagon had uitgeven de 47100 ook deze schoonheid meteen bij de winkel besteld.

Dan zal de werksleep bestaan uit 5 wagon en de Mak loc niet te groot en door het gele goed opvallend als hij straks over de baan heen gaat rijden. :favorite:

Bijgaand 2 foto's van de nieuwste aanwinst de Piko waar ondertussen al de asjes zijn vervangen voor AC asjes en de Märklin mak loc die ervoor komt te rijden deze loc rijd heerlijk rustig over de baan heen met zijn delta decoder.

Nu is het wachten op het pakket met de andere werkwagons voor in de werksleep en ja wachten duurt lang. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinst die het begin van een werksleepje zal zijn.
Michel,

Mooie aanwinst, die ik nog niet eerder heb gezien :favorite:. En mooie plannen voor uitbreiding tot een gele werktrein :thumbup:. Hopelijk heb je nog genoeg opstelsporen ;).

Groeten,
Wico
Dat wordt een mooie werktrein Michel! Je zou nog kunnen kijken of er een gele personenwagen bij past voor de koffie van de werklui.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Het lijkt wel of je een verborgen inrijspoor hebt,  :cool:
waar met grote regelmaat het nieuwe materieel op komt binnenrijden!
Wederom gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Erik,

@citaat

Dat is geen inrijspoor maar een hoge snelheidslijn.  :D  :D

Michel,

k heb inmiddels ook een gele werktrein.
Maar wel een Nederlandse:

Henk
Nou nou Michel je hebt echt een neus voor het vinden van nieuw materiaal. Het zal een mooi gezicht zijn als die sleep voorbij tuft in Michelstadt.

Luc
Hoi Michel,

Weer mooi aanwinsten en met een mooie video :thumbup:  :) het geel knalt eruit maar maakt het ook mooier op de modelbaan.
Die kraan is die digitaal?

Mvgr, Theo.

Ik weet niet of ik het verkeerd lees, maar de gele werktrein was wel van @Trainhenk , toch?
Maar inderdaad een prachtige sleep...  :thumbup:
Jemig Michel het is bijna niet bij te houden zoveel mooie nieuwe spullen die jij erbij krijgt. Maar mooi hoor. Is de nieuwe werktrein van Marklin niks voor jou?

Gr henk
Herman,

Citaat van: hermanvk op zondag 29 maart 2026, 18:37:44Ik weet niet of ik het verkeerd lees, maar de gele werktrein was wel van @Trainhenk , toch?

Klopt, hij is inderdaad van mij.
Het is een Nederlandse werktrein en dat zal Michel NOOIT op zijn baan zetten.
Railbouw Leerdam bestaat niet meer en is, dacht ik, opgegaan in Strukton.
Krijgt ie nachtmerries van.  :D

Henk

Märklin fahren-ärger sparen

Nou Mies, dat is weer eens een welkome en mooie afwisseling van rijdend materieel op je baan  :thumbup:
Wat variatie kan nooit geen kwaad, za'k maar zeggen.
Ik hoop trouwens nog steeds op een wat langer overzichtsfilmpje waarop ook je hele baan weer eens te zien is  O:-D
( Mag ik dat hopen ? Ja, dat mag ik hopen ! )
( Moet dat de hoogste kwaliteit zijn ? Nee, dat hoeft niet ! )
( Mag het op de baan een rommeltje zijn ? Ja, waarom niet ? Dat is bij heel veel modelspoorders zo. )

Grtz Tony
Citaat van: Wico op zondag 29 maart 2026, 11:09:43Michel,

Mooie aanwinst, die ik nog niet eerder heb gezien :favorite:. En mooie plannen voor uitbreiding tot een gele werktrein :thumbup:. Hopelijk heb je nog genoeg opstelsporen ;).

Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
Ik had deze ook nog niet eerder mogen aanschouwen hij zal mooi tot zijn recht komen in het werksleepje die door zijn gele kleur goed te zien zal zijn op de baan.
Helaas heeft René het erg druk met werk en privé dingen dus zullen de extra opstelsporen even moeten wachten. :-(

Citaat van: frank-103 op zondag 29 maart 2026, 11:15:29Dat wordt een mooie werktrein Michel! Je zou nog kunnen kijken of er een gele personenwagen bij past voor de koffie van de werklui.

Dat hoop ik wel Frank dat het een mooie werktrien gaat worden. :favorite:
Ik heb zitten kijken maar weinig gele personenwagon(s) en zeker van de SBB niet maar ik moet nog ergens 2 iets donkere gele containers hebben met een deur en ramen erin die kan mooi op de platte Märklin wagon staan ik zal ze eens opzoeken.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 29 maart 2026, 12:54:55Dag Michel.

Het lijkt wel of je een verborgen inrijspoor hebt,  :cool:
waar met grote regelmaat het nieuwe materieel op komt binnenrijden!
Wederom gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Ja dat is het geheime aanwinsten spoortje waar ze in Michelstadt maar niet over uitgesproken raken Erik. :P
Dank voor je felicitatie Erik. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op zondag 29 maart 2026, 14:48:05Erik,

@citaat

Dat is geen inrijspoor maar een hoge snelheidslijn.  :D  :D

Michel,

k heb inmiddels ook een gele werktrein.
Maar wel een Nederlandse:

Henk

Nee hard mogen ze niet rijden daar Henk want ze moeten wel goed op de foto kunnen. >:-D
Prachtige werktrein Henk mooi hoor. :favorite:

Citaat van: lucdiels op zondag 29 maart 2026, 16:47:58Nou nou Michel je hebt echt een neus voor het vinden van nieuw materiaal. Het zal een mooi gezicht zijn als die sleep voorbij tuft in Michelstadt.

Luc

Soms komen dingen zo aanwaaien na een berichtje van een vriend Luc en ja die kans moet je dan meteen pakken zeker als je deze aanwinst niet of nooit gezien hebt. :)
Ik kijk er naar uit naar de gele sleep Luc zal lekker fleurig zijn als hij over de baan heen rijd. :favorite:

Citaat van: th op zondag 29 maart 2026, 17:17:26Hoi Michel,

Weer mooi aanwinsten en met een mooie video :thumbup:  :) het geel knalt eruit maar maakt het ook mooier op de modelbaan.
Die kraan is die digitaal?

Mvgr, Theo.

Theo deze prachtige sleep is van Henk ik heb alleen nog maar de wagon met de 2 prachtige containers erop. :)
Maar even over de kraan van Henk volgens mij is die niet digitaal want ik heb hem nu in de verkoophoekje staan (voor weinig) maar de kraan komt goed tot zijn recht bij Henk in de sleep. :favorite:

Citaat van: hermanvk op zondag 29 maart 2026, 18:37:44Ik weet niet of ik het verkeerd lees, maar de gele werktrein was wel van @Trainhenk , toch?
Maar inderdaad een prachtige sleep...  :thumbup:

Herman, leest het helemaal goed deze schitterende sleep is van Henk. :)  :P

Citaat van: ÖBB op zondag 29 maart 2026, 20:54:22Jemig Michel het is bijna niet bij te houden zoveel mooie nieuwe spullen die jij erbij krijgt. Maar mooi hoor. Is de nieuwe werktrein van Marklin niks voor jou?

Gr henk

Ja soms kan het snel gaan met de aanwinsten Henk. :P
Daarin tegen wordt er ook weer materiaal verkocht zo blijft alles in evenwicht zullen we maar zeggen. ;)
Ik heb die nieuwe werktrein zitten bekijken erg mooi zeer mooie zelfs maar helaas geen Zwitsers materiaal en ik zal toch streng moeten zijn Henk. :D

Citaat van: Trainhenk op maandag 30 maart 2026, 11:22:14Herman,

Klopt, hij is inderdaad van mij.
Het is een Nederlandse werktrein en dat zal Michel NOOIT op zijn baan zetten.
Railbouw Leerdam bestaat niet meer en is, dacht ik, opgegaan in Strukton.
Krijgt ie nachtmerries van.  :D

Henk

Nooit is een groot woord maar de kans is klein Henk dat hij op mijn Zwitserse baan rond gaat rijden ondanks dat hij heel heel erg mooi is.
Mooie wagons en containers en busjes zijn er uitgegeven met Railbouw Leerdam jammer dat het bedrijf op gegaan is in een ander bedrijf.
En nee nachtmerries heb ik zeer weinig daar ben ik toch echt te veel door de wol geverft. >:-D

Citaat van: Tony op maandag 30 maart 2026, 12:16:43Nou Mies, dat is weer eens een welkome en mooie afwisseling van rijdend materieel op je baan  :thumbup:
Wat variatie kan nooit geen kwaad, za'k maar zeggen.
Ik hoop trouwens nog steeds op een wat langer overzichtsfilmpje waarop ook je hele baan weer eens te zien is  O:-D
( Mag ik dat hopen ? Ja, dat mag ik hopen ! )
( Moet dat de hoogste kwaliteit zijn ? Nee, dat hoeft niet ! )
( Mag het op de baan een rommeltje zijn ? Ja, waarom niet ? Dat is bij heel veel modelspoorders zo. )

Grtz Tony

Het is inderdaad een mooie afwisseling Tony zeker door de knalgele kleur. :P
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de variatie. :thumbup:
Ik ga vanaf volgende maand ietsjes minder werken men gaat eindelijk akkoord mede omdat ze geen goed personeel kunnen vinden die de inzet toont die ik toon maar ben straks om de donderdag vrij en dan zal ik proberen een filmpje te maken voor je en de andere liefhebbers van Michelstadt.
Ja dat rommel ben ik mee gestopt om op te ruimen met 3 dagen ligt het er weer op de bovenbaantafel. ;)

En ik plaats nog 1 foto van het begin van de werksleepje.

Groet Michel
@citaat Hopelijk zijn die containers/kisten vastgeschroefd, want anders "als het kan verschuiven, zal het verschuiven", was iets dat ik leerde in mijn korte truckers verleden...  >:-D
 @citaat

Ze zitten met 4 puntjes per container in de wagon gedrukt Herman maar ik doe er altijd voor de zekerheid een dun stripje dubbelzijdig plakband onder zodat ik zeker weet dat ze vast blijven staan. :P

Als ze "eraf" vallen is nog daar aan toe maar er moet geen loc erdoor ontsporen wat dat zou erg zonde zijn van de Zwitserse loc.

Groet Michel