Citaat van: Wico op zondag 29 maart 2026, 11:09:43Michel,
Mooie aanwinst, die ik nog niet eerder heb gezien
. En mooie plannen voor uitbreiding tot een gele werktrein
. Hopelijk heb je nog genoeg opstelsporen
.
Groeten,
Wico
Dank je wel Wico.
Ik had deze ook nog niet eerder mogen aanschouwen hij zal mooi tot zijn recht komen in het werksleepje die door zijn gele kleur goed te zien zal zijn op de baan.
Helaas heeft René het erg druk met werk en privé dingen dus zullen de extra opstelsporen even moeten wachten.
Citaat van: frank-103 op zondag 29 maart 2026, 11:15:29Dat wordt een mooie werktrein Michel! Je zou nog kunnen kijken of er een gele personenwagen bij past voor de koffie van de werklui.
Dat hoop ik wel Frank dat het een mooie werktrien gaat worden.
Ik heb zitten kijken maar weinig gele personenwagon(s) en zeker van de SBB niet maar ik moet nog ergens 2 iets donkere gele containers hebben met een deur en ramen erin die kan mooi op de platte Märklin wagon staan ik zal ze eens opzoeken.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 29 maart 2026, 12:54:55Dag Michel.
Het lijkt wel of je een verborgen inrijspoor hebt, 
waar met grote regelmaat het nieuwe materieel op komt binnenrijden!
Wederom gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten
Groeten,
Erik.
Ja dat is het geheime aanwinsten spoortje waar ze in Michelstadt maar niet over uitgesproken raken Erik.
Dank voor je felicitatie Erik.
Citaat van: Trainhenk op zondag 29 maart 2026, 14:48:05Erik,
Dat is geen inrijspoor maar een hoge snelheidslijn.
Michel,
k heb inmiddels ook een gele werktrein.
Maar wel een Nederlandse:
Henk
Nee hard mogen ze niet rijden daar Henk want ze moeten wel goed op de foto kunnen.
Prachtige werktrein Henk mooi hoor.
Citaat van: lucdiels op zondag 29 maart 2026, 16:47:58Nou nou Michel je hebt echt een neus voor het vinden van nieuw materiaal. Het zal een mooi gezicht zijn als die sleep voorbij tuft in Michelstadt.
Luc
Soms komen dingen zo aanwaaien na een berichtje van een vriend Luc en ja die kans moet je dan meteen pakken zeker als je deze aanwinst niet of nooit gezien hebt.
Ik kijk er naar uit naar de gele sleep Luc zal lekker fleurig zijn als hij over de baan heen rijd.
Citaat van: th op zondag 29 maart 2026, 17:17:26Hoi Michel,
Weer mooi aanwinsten en met een mooie video
het geel knalt eruit maar maakt het ook mooier op de modelbaan.
Die kraan is die digitaal?
Mvgr, Theo.
Theo deze prachtige sleep is van Henk ik heb alleen nog maar de wagon met de 2 prachtige containers erop.
Maar even over de kraan van Henk volgens mij is die niet digitaal want ik heb hem nu in de verkoophoekje staan (voor weinig) maar de kraan komt goed tot zijn recht bij Henk in de sleep.
Citaat van: hermanvk op zondag 29 maart 2026, 18:37:44Ik weet niet of ik het verkeerd lees, maar de gele werktrein was wel van @Trainhenk , toch?
Maar inderdaad een prachtige sleep...
Herman, leest het helemaal goed deze schitterende sleep is van Henk.
Citaat van: ÖBB op zondag 29 maart 2026, 20:54:22Jemig Michel het is bijna niet bij te houden zoveel mooie nieuwe spullen die jij erbij krijgt. Maar mooi hoor. Is de nieuwe werktrein van Marklin niks voor jou?
Gr henk
Ja soms kan het snel gaan met de aanwinsten Henk.
Daarin tegen wordt er ook weer materiaal verkocht zo blijft alles in evenwicht zullen we maar zeggen.
Ik heb die nieuwe werktrein zitten bekijken erg mooi zeer mooie zelfs maar helaas geen Zwitsers materiaal en ik zal toch streng moeten zijn Henk.
Citaat van: Trainhenk op maandag 30 maart 2026, 11:22:14Herman,
Citaat van: hermanvk op zondag 29 maart 2026, 18:37:44Ik weet niet of ik het verkeerd lees, maar de gele werktrein was wel van @Trainhenk , toch?
Klopt, hij is inderdaad van mij.
Het is een Nederlandse werktrein en dat zal Michel NOOIT op zijn baan zetten.
Railbouw Leerdam bestaat niet meer en is, dacht ik, opgegaan in Strukton.
Krijgt ie nachtmerries van.
Henk
Nooit is een groot woord maar de kans is klein Henk dat hij op mijn Zwitserse baan rond gaat rijden ondanks dat hij heel heel erg mooi is.
Mooie wagons en containers en busjes zijn er uitgegeven met Railbouw Leerdam jammer dat het bedrijf op gegaan is in een ander bedrijf.
En nee nachtmerries heb ik zeer weinig daar ben ik toch echt te veel door de wol geverft.
Citaat van: Tony op maandag 30 maart 2026, 12:16:43Nou Mies, dat is weer eens een welkome en mooie afwisseling van rijdend materieel op je baan
Wat variatie kan nooit geen kwaad, za'k maar zeggen.
Ik hoop trouwens nog steeds op een wat langer overzichtsfilmpje waarop ook je hele baan weer eens te zien is
( Mag ik dat hopen ? Ja, dat mag ik hopen ! )
( Moet dat de hoogste kwaliteit zijn ? Nee, dat hoeft niet ! )
( Mag het op de baan een rommeltje zijn ? Ja, waarom niet ? Dat is bij heel veel modelspoorders zo. )
Grtz Tony
Het is inderdaad een mooie afwisseling Tony zeker door de knalgele kleur.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de variatie.
Ik ga vanaf volgende maand ietsjes minder werken men gaat eindelijk akkoord mede omdat ze geen goed personeel kunnen vinden die de inzet toont die ik toon maar ben straks om de donderdag vrij en dan zal ik proberen een filmpje te maken voor je en de andere liefhebbers van Michelstadt.
Ja dat rommel ben ik mee gestopt om op te ruimen met 3 dagen ligt het er weer op de bovenbaantafel.
En ik plaats nog 1 foto van het begin van de werksleepje.
Groet Michel