Hallo collega liefhebbers,
Door COVID-lockdownen etc. toch eens beginnen terugdenken aan de goede jeugdige tijd waar ik een modelspoorbaantje had op een opklaptafel. Nu een 15-tal jaar later heb ik een eigen huis en daar ik in de eerste plaats dacht mijn oude modelspoorhobby niet meer te kunnen uitvoeren wegens plaatsgebrek heb ik toch een "halve" staanzolder weten te reserveren hiervoor... Maar nu komt het natuurlijk, hoe die ruimte in te vullen. Ik heb zelf al wat probeersels achter de kiezen, maar vroeg me eigenlijk af hoe jullie deze ruimte zouden vullen.
Ruimte Lengte = 4.55m (incl. deuringang, maar de deur draait niet in de ruimte)
Breedte = 1.55m
Aandachtspunt... De ene rechtopstaande muur is slechts 1m hoog, daar begint immers het schuine dak. De andere kant is gewoon normale hoogte. (Zie plan)
Van mij part leef je jezelf maar uit, zou graag wat ideetjes opdoen. Moest je natuurlijk erg veel zin hebben om mijn "voorkeuren" er in te verwerken, dan wil ik deze gerust eens oplijsten.
Eigen voorkeuren:Sporen = Märklin C-rail
Station = 2m treinen (4 sporen) / Dubbelsporig tracé (links rijden op zijn Belgisch)
Paradespoor = graag
Schaduwstation = min. 1 (4-5 sporen)
Bochtenwerk = min R2 - geen wissels in bochten. Vaak problemen mee. Geen S-bochten!
Besturing/automatisering = Ecos of CS3 + combinatie Rocrail
Misschien vergeet ik nog iets, maar jullie mogen me absoluut ook verrassen met eigen creaties. Ik kan er maar inspiratie uit halen
Bedankt,
Timmy