Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Faller en HO

Gestart door Mister_Joris dinsdag 12 januari 2016, 15:20:24

Faller en HO
Mister_Joris
gast

Faller en HO
Ik weet niet of dit nu in het goede topic staat maar ik heb een vraag.

Aangezien faller niet echt heel strikt is met de schaal HO heb ik hier een vraag over, is de rondvloer van de break dance wel kloppend met de originele afmetingen van HUSS of is dit ook weer prutswerk van hun? Dit aangezien de faller insider totaal niet kloppend is met het origineel van mondial.

Ik hoop snel antwoord te hebben.
Re: Faller en HO
patrick.degroot
gast

Hallo Joris,

De Breakdance zoals HUSS deze bouwt is 20 meter in doorsnede (dit geldt voor de breakdance NO.1 van HUSS, wat het type van de Faller-Breakdance is). Dit betekent dusdat de rondvloer 20/87,5 * 100 = 22,9 centimeter. De rondvloer is (ik heb de breakdance zelf in mijn bezit) precies 16,0 centimeter, een vrij grote afwijking dus (slechts 69,9% van de grootte die hij zou moeten zijn).

De verhouding klopt dus niet, helaas  :(

Groeten,
Patrick

De meeste bouwpakketen van Faller zijn niet in H0, dus 1:87.
Zal met de kermisattracties niet anders zijn.
Anders worden ze ook wel megagroot...

Groeten,
Ton.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.