Citaat van: Wico op dinsdag 06 januari 2026, 11:23:09Ik vind dit nog altijd één van de pareltjes op gebied van modelbouw
.
Wico, dank voor dit prachtige compliment!
Citaat van: Trainhenk op dinsdag 06 januari 2026, 13:40:22Toch vind ik het stiekem wel jammer dat je hem afgebroken hebt.
Gelukkig zijn de foto's er nog, Henk

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 06 januari 2026, 15:32:41Erik, na het zien van de prachtige foto's ben ik weer helemaal in de vakantiesfeer.
Ja, da's beter dan die besneeuwde plaatjes, al dan niet door AI gemaakt

Citaat van: Jongslog op dinsdag 06 januari 2026, 19:33:26Dit is voor mij modelbouwkunst. Geen gekocht plastic bouwdelen maar zelf knutselen en dan de juiste sfeer weten te treffen.
En dan de details weten te kiezen die maken dat het herkenbaar is, dat het echt lijkt.
Ik denk dat we elkaar dan de hand kunnen schudden, Henk
want jouw commentaar gaat net zo goed voor jouw modelbaan op!

Goed, hierbij het tweede en laatste deel van de gemaakte foto's van Monte Vecchio voordat het gesloopt werd.

De weg buitenom de burcht leidt naar de
Strada Provinciale, alwaar het stationsgebied aan ligt.

Het stationnetje, met klein pleintje alwaar een lantaarnpaal, een palmboom in een perkje,
een straatfontein en de handmatige bediening van de slagbomen voor de overweg staan.
Het stationscomplex is bijzonder compact gehouden en toch kunnen er vier stuks materieel staan!
Een kijkje langs het perron, wanneer de trein klaar voor vertrek wacht tot de overweg gesloten is.

Het gehele stationsterrein gezien vanaf de kant van het goederendepot.
Het goederendepot met losplaats, hijskraan en toegangspoort.
Het goederendepot ligt, net als het station, ingesloten door de
Strada Provinciale.

Hier nog een blik op de weg, de
Strada Provinciale.

Overzichtsfoto van het complete stationscomplex, al is die benaming ietwat overdreven.

En als de trein dan voor de laatste keer station Monte Vecchio verlaat,
rest er niets anders dan deze met enige weemoed uit te zwaaien.
Bovenstaand leek mij wel een passende afsluiter:
arrivederci!

N.B.: De index in de openingspost bevat aanklikbare links
o.a. naar alle onderdelen van deze modelbaan!
Groeten,
Erik.