Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

AWM containers

Gestart door Copapro zondag 23 maart 2025, 13:43:56

AWM containers

AWM containers
Voor mijn container "park" ben ik op zoek naar verschillende containers (20 ft en 40 ft). Ik kwam het merk AWM tegen. Deze zijn best wel betaalbaar in vergelijking met andere merken. Heeft iemand ervaring met dit merk en wat is de kwaliteit hiervan (zien ze er een beetje "echt" uit. Geldt dit ook voor hun voertuigen. Of heb je juist een andere tip.
Re: AWM containers

AWM is vergelijkbaar met Herpa. Ik heb verschillende (vracht)wagens van hun. Helaas bestaan ze niet meer zelfstandig maar zijn de vormen door Viesmann/Kibri overgenomen.

Hier 3 voorbeelden van AWM vrachtwagens met container.

MB Actros 40 UASC .jpgMB Actros vDriel-Bulkhaul.jpgvolvo FH12 02- vDriel-Bulkhaul.JPG   

Die zien er mooi uit.

Swiss rail .. what else?

Ik heb diverse containers gekocht via Aliexpress (zoeken op Evemodel containers 1:87). Die zijn qua uitvoering en detail minimaal gelijk aan de originele Märklin containers.

Groeten,
Wico

@Wilkco: ik vond de prijzen juist tegenvallen. Uit China had ik ze veel lager verwacht.

@Gerard31956: Die ga ik ook nog bestellen. Mijn zoon heeft bij de Belgische tak van EKB gereden dus dat is wel leuk.
Inmiddels heb ik deze:

"krijg geen foto's toegevoegd"

Groet,
Paul

Swiss rail .. what else?

Paul,

Ik heb even verder gekeken dan mijn neus lang is, en die AWM containers zijn inderdaad heel betaalbaar. Voordeel van de Evemodel containers is dat ze voorzien zijn van pinnetjes, zodat ze perfect op Märklin wagens passen.

Maar dat is misschien voor jouw container park niet relevant.

Groeten,
Wico

@Copapro Ik heb nog meer EKB modellen

1kieserling big.jpg

Niet alles staat er in. Kast is toch iets te klein. Ik mis er nog ongeveer 4 van alle die ooit zijn uitgebracht. 

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

AWM heeft een net iets andere pasvorm dan Herpa. Scheelt enkele tiende mm, en in de lengte nog wat meer. Een Herpa container wagen is qua pasvorm ook net even anders dan de AWM containerwagen.

De Marklin containers gaan het beste samen met de nieuwere Whalther containers, Faller containers en de Abedo-containers.

Mvg. Marcel

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Inderdaad heel erg leuk zo'n verzameling auto's. :-)
Maar het heeft niet veel met de rubriek "Modelbaanbouw" te maken.
Misschien even de moderator vragen om dit topic naar een andere rubriek te verplaatsen. ;)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.