iedereen bedankt voor de input. Zo zie je dat dit draadje best wel lang gaat worden. Dat is wel het leuke van een forum.
@ Hans, ik ken het aansluitschema, enkel als je boven de 5 boosters komt, veranderd dit schema. Maar weet precies hoe het dan gaat verlopen. Maar zo ie zo bedankt voor de attentie.
Ik weet dat de jaren 1980 het ook nog best gevaarlijk was met de trafo's. Ik kan mij uit mijn vroege jaren herinneren dat ik een storing had, waarbij ik op de stekker van een trafo 220 Volt had staan.
Naast de bruine draad was de was de rode draad ingebrand, zodat twee trafo's parallel waren komen te staan. Dit was wel een goede leer, dat je met een trafo ook omhoog kon stransformeren
.
@ Pieter, ik ga geen gloeilampjes meer gebruiken, deze ga ik zo ie zo in de treinen en wagons vervangen. Heb dus nog een leuk klusje voor de boeg. 37A kan een booster niet leveren dus 2,5mm2 of 6mm2 heb ik dan ook niet nodig.
Ik ga overigens eerst met één schaduwstation beginnen. Hier laat ik 1 booster op draaien. Echter deel ik het schaduwstation zo in dat ik altijd nog een tweede kan plaatsen als het nodig is.
Meten is weten zeg ik altijd. Ik kan hier ook ervaring met itrain opdoen.
Weet niet of ik te veel met de veiligheid bezig ben, maar in mijn vakgebied heb ik daar vaak mee te maken. Werken met verkeerslichten.
Tegenwoordig ook met laadpalen te maken.
Vorige week weer een cursus veiligheid laagspanning gehad, echter is dit niet mijn ding, het kriebelt mij te veel als er wat misgaat.
Daar kreeg ik te horen dat het ook wel eens mis gaat met alle gevolgen van dien. Pas had er iemand aan de 1KV gehangen. Normaal overleef je dit niet.
Deze man had het wel overleeft echter was alles van binnen verbrand. Tja dan houd ik het liever bij mijn treintjes....