Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

NMBS Type 77

Gestart door Alves zaterdag 26 december 2009, 19:25:31

NMBS Type 77
Alves
gast

NMBS Type 77
Hallo,

Ik heb een vraag over de Belgische Type 77 locomotieven. Namelijk rijdt de locomotief met het nummer 7719 ook in Nederland, want ik ga waarschijnlijk een locomotief met die nummer kopen.

MVG Dewey
Re:NMBS Type 77
woutje
gast

Ja maar met nogal wat beperkingen. Loks hebben geen ATB. Komen alleen in de grensstreken voor zover ik weet (Maastricht, Weert, Sas van Gent-Terneuzen).

En moeten altijd met de korte huif voor rijden anders ziet de chauffeur de dwergseinen niet want hij zit links. :P

Gr, Ben.

je kunt beter een loc uit de deelserie 7771 - 7790 pakken , de zogenaamde Ijzeren rijn loc's . Hebben ATB en indusi . De HLD 77 kun je het best in duo met de lange neuzen naar elkaar zetten ( zelf plicht voor ritten in NL ) Ik weet dat mehano de 7777 heeft gemaakt
Alves
gast

Ik had het liefst de 7771 of 7783 gehad, maar die kan ik nergens vinden. En ik heb een 7719 gevonden voor een leuke prijs, maar dit nummer is wel te vinden in Nederland dus ik denk dat ik de loc wel koop.

MVG Dewey
PeterBrz
gast

De 7783 zie je wel eens in Nederland
Alves
gast

Hallo Peter,

Dat weet ik, maar ik kan alleen de 7719 nog vinden.

MVG Dewey