Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } eindelijk zijn de Holcim wagons binnengereden.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } visite en een prachtige Herpa BMW 6.

Als het maar Zwitsers is.

@citaat

Dan ben jij toch echt de enigste Herman met een (mooie) glimlach tijdens het lezen. :D

En weer on-topic vandaag komen als het goed is mijn bijna 11 maanden geleden bestelde Roco (66000192) Holcim wagons binnen ben benieuwd. :)

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Michel,

Mooi dat de Holcim wagens bij jou binnen komen rollen. Ik wacht nog op een bericht van mijn hofleverancier.

Groeten,
Wico

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat  @citaat  Dag Michel.

De pakketbezorger zal ondertussen
wel tot een bekende horen ... :lol:
Stoeltje bij de voordeur en wachten!
Veel plezier met de voorpret  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Erik,

@citaat

een bekende?
De pakketbezorger is kind aan huis!
Een vriend van de familie.
Als hij komt krijgt hij, afhankelijk van het tijdstip, koffie, thee of een alcoholische versnapering.  >:-D  >:-D

Henk

Als het maar Zwitsers is.

@citaat  @citaat  @citaat

Wico, ik hoop dat deze schoonheden snel hun weg vinden naar jouw toe want je ze zijn heel erg mooi. :favorite:
Ik hoop zelf ook dat ik snel een goed bericht krijg van mijn hofleverancier dat de zelfde wagons maar dan van Jura beton in aantocht zijn staan ook al bijna 10 maanden in bestelling.

@citaat  @citaat

Helaas Erik zijn DHL geen bekende trouwens geen 1 bezorger meer is overal lang in dienst denk ik want de werkdruk zorg ervoor dat niemand het lang volhoud bij de pakketdiensten in hier het pittoreske Almere.
En leuk idee voor de deur zitten met een stoeltje maar kan ook boven zitten op mijn stoel en na de treinen kijken die langsrijden. :favorite:
Met de voorpret is het helemaal goed gekomen maar dat begon eigenlijk al dat ik bericht kreeg dat ze binnen waren gekomen bij de winkel in Nederland.

@citaat

Henk, ik vrees dat de meeste bezorgers geen vriend van de familie zullen worden koffie geef ik alleen als het een bezorger is die vaak langs komt en alcohol drinken de meeste niet. ;)
Veel pakketjes laat ik naar mijn vrouw haar werk sturen veel gemakkelijker ik hoef niet op de bel te letten en dan naar beneden te rennen om de achterkant van de bestelbus te zien en bij haar werk is er altijd iemand aanwezig 6 dagen in de week van 7 in de ochtend tot 20 uur in de avond. :P

Ik zal straks wat foto's laten zien en vanmiddag een klein filmpje maken want ze staan prachtig in de bestaande sleep die nu 12 ketelwagons lang is en net maar ook net in het langste stationsspoor past.

Groet Michel
Michelstadt } eindelijk zijn de Holcim wagons binnengereden.
Jawel u leest het goed eindelijk na bijna 11 maanden na de bestelling is de prachtige set van Roco (6600192) met de schitterende Holcim silowagons binnengereden. :favorite:
Schitterende wagons waar ik meteen na het nemen van de foto's de kleine onderdelen erop gemaakt heb en dat ging bijna helemaal goed 1 onderdeeltje sprong uit mijn pincet weg voor de rest ging alles makkelijk erop geplaatst. :P

Deze schoonheden komen in de sleep met de andere 10 silowagons te rijden van Holcim en Jura beton en maakt de sleep samen met de Re 10/10 tot 2 meter 35 centimeter lang zodat hij net past in het langste blok in het station. :favorite:
Gisteren even gestoeid met het doorrijden van de tractie en nu staat hij mooi in het blok zodat de rest er langs kan rijden indien dat moet/mag van Koploper.

Filmpje houden jullie te goed vandaag heerlijk rustig aan gedaan wat horizontaal gestaan op de bank heerlijk op zolder gereden en zalig met mijn vrouw een lunchje gedaan zodat de dag alweer zo om was gevlogen.

Verder is de maand februari alweer voorbij dus even weer wat getalletjes van de maand februari:

Dagen gereden :.....25
Gereden totaal:.....38,344,1 kilometer
Gemiddeld per dag...1592,3 kilometer
Totaal aantal km....2,871,565,2 kilometer
Aantal treinen:.....367
Gemiddelde treinen:.14,6

En we gaan gewoon door in de maand maart. :P

Nu wachten totdat de silowagons van Jura beton (Roco 6600191) met het nieuwe logo wordt uitgeleverd dan kunnen die in de sleep geplaatst worden en gaan er 2 met het oude logo uit de sleep.

Groet Michel
Re: Michelstadt } eindelijk zijn de Holcim wagons binnengereden.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, Michel!

Dat zijn fraaie kleurrijke wagons,
waar je lang op heb moeten wachten,
maar dat maakt nu niets meer uit!  :thumbup:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.
@citaat  @citaat geduld is inderdaad een schone zaak  :thumbup:
wel twee prachtige en kleurrijke wagons.

En dan die cijfers... ongelooflijk, wat jij daar bijeen spoort...:eek:
Proficiat met de aanwinsten Michel, het zijn inderdaad kleurrijke mooie wagens. Vooral die "-CO2" valt op en duidt duidelijk op zeer recente wagens uit tijdperk VI.

Veel plezier ermee

Luc

BLIJ dat ik analoog RIJ

Fraai gedetailleerde wagons, Michel!

Citaat van: hermanvk op zondag 01 maart 2026, 21:08:40En dan die cijfers... ongelooflijk, wat jij daar bijeen spoort...:eek:
Ter geruststelling: Herman, het zijn slechts schaalkilometers ;) .
maar dan nog 8o !
 @citaat en daarbovenop heb ik mij weer laten vangen door de ","
Dat zijn geen duizendtallen.  ;-)
1,000.99 <> 1.000,99.  ;-)

Swiss rail .. what else?

Ik weet niets van Koploper maar volgens mij houdt iTrain de werkelijk gereden meters bij. Die staan bij mij in elk geval niet in verhouding tot de aantallen van Michel.

Groeten,
Wico

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Michel,

Mooie wagons heb je er weer bij.  :thumbup:

Henk

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 13:18:25
Citaat van: hermanvk op zondag 01 maart 2026, 21:08:40En dan die cijfers... ongelooflijk, wat jij daar bijeen spoort...:eek:
maar dan nog 8o !
maar dan nog 8o !
gemiddeld 1592km/dag; H0-kilometers dus delen door 87 geeft nog altijd dik 18km/dag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel treinen er tegelijkertijd rijden, maar het lijkt nog steeds extreem veel.
klopt deze waarde wel Michel, of staat er mogelijk ergens iets verkeerd ingesteld?
vanaf de andere kant gezien: stel dat de treinen 1,5km/uur rijden, en er rijden er continu 5 tegelijkertijd: 18km/1,5km/uur/5treinen=2,4 uur rijtijd. Het kàn dus wel, maar redt je dat werkelijk iedere dag? 

Zo Michel dat zijn prachtige wagons. Maar een blok van 2.35 meter wow. Ik ben al blij met 1.20 meter . Maar ben er tevreden mee hoor. Ben benieuwd naar de stam in totaliteit. Gr henk

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 16:30:59maar dan nog 8o !
gemiddeld 1592km/dag; H0-kilometers dus delen door 87 geeft nog altijd dik 18km/dag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel treinen er tegelijkertijd rijden, maar het lijkt nog steeds extreem veel.
klopt deze waarde wel Michel, of staat er mogelijk ergens iets verkeerd ingesteld?
vanaf de andere kant gezien: stel dat de treinen 1,5km/uur rijden, en er rijden er continu 5 tegelijkertijd: 18km/1,5km/uur/5treinen=2,4 uur rijtijd. Het kàn dus wel, maar redt je dat werkelijk iedere dag? 

Hans,

Bij Michel rijden continue 10 tot 15 treinen vanuit het schaduwstation naar het maaiveld en weer terug. Dus als je jouw vijf treinen vervangt door twaalf stuks dan komt Michel er met een uur rijtijd per dag.

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat Wow :O !

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

Citaat van: hermanvk op donderdag 26 februari 2026, 06:41:18@citaat  @citaat
Klopt. Ik heb mij laten vangen door de tekst bij het liedje: Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn. ;-)

Einde van "die Autobahn".   ;-)

Ik wordt nog steeds vrolijk van Kraftwerk. Heerlijke muziek.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 01 maart 2026, 20:02:46Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, Michel!

Dat zijn fraaie kleurrijke wagons,
waar je lang op heb moeten wachten,
maar dat maakt nu niets meer uit!  :thumbup:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.

Dank je wel Erik voor je felicitatie. :thumbup:
Het wachten is allang weer vergeten hoor nu ze in de sleep meerijden deze Holcim schoonheden. :favorite:

Citaat van: hermanvk op zondag 01 maart 2026, 21:08:40@citaat  @citaat geduld is inderdaad een schone zaak  :thumbup:
wel twee prachtige en kleurrijke wagons.

En dan die cijfers... ongelooflijk, wat jij daar bijeen spoort...:eek:

Soms wordt je geduld zeer op de proef gesteld Herman zeker als de nieuwigheden aangekondigd worden voor dit jaar terwijl vorig jaar nog niet eens uitgeleverd was. :(
Maar deze 2 prachtige wagons maken alles weer goed hoor. :P

Citaat van: lucdiels op maandag 02 maart 2026, 10:12:21Proficiat met de aanwinsten Michel, het zijn inderdaad kleurrijke mooie wagens. Vooral die "-CO2" valt op en duidt duidelijk op zeer recente wagens uit tijdperk VI.

Veel plezier ermee

Luc

Dank je wel Luc  :thumbup:  en ja die groene sticker viel mij meteen op toen ik ze zag en dacht dat breekt mooi de sleep door de afwijkende sticker. :favorite:
En deze Holcim wagons had ik natuurlijk nog niet in mijn assortiment he. ;)

Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 13:18:25Fraai gedetailleerde wagons, Michel!

maar dan nog 8o !

Dat zijn ze zeker Hans. :P
Klopt was vergeten om er schaalkilometers bij te zetten mijn excuses.

Citaat van: hermanvk op maandag 02 maart 2026, 13:34:26@citaat en daarbovenop heb ik mij weer laten vangen door de ","
Dat zijn geen duizendtallen.  ;-)
1,000.99 <> 1.000,99.  ;-)

Zo zie je maar Herman je moet je nooit zomaar laten vangen met of zonder , of . >:-D

Citaat van: Wico op maandag 02 maart 2026, 14:03:28Ik weet niets van Koploper maar volgens mij houdt iTrain de werkelijk gereden meters bij. Die staan bij mij in elk geval niet in verhouding tot de aantallen van Michel.

Groeten,
Wico

Wico, zoveel weet ik ook nog niet eens van Koploper maar volgens mij heeft Koploper dat niet vandaar iedere dag in een exel document alles even bij houden kleine moeite veel plezier.
Goed programma dat iTrain wie weet ooit eens in de toekomst als bepaalde dingen het niet meer willen doen om ook eens over een andere programma te denken wie weet valt de keuze op iTrain kan ik mooi bij jouw om advies vragen. ;)

Citaat van: Trainhenk op maandag 02 maart 2026, 15:13:11Hoi Michel,

Mooie wagons heb je er weer bij.  :thumbup:

Henk

Ze zijn zeker mooi Henk een schitterende aanvulling aan het rijdende materiaal van Holcim. :favorite:

Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 16:30:59
Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 13:18:25
maar dan nog 8o !
maar dan nog 8o !

Hans, alles staat goed in gesteld ik rij gemiddeld zoals je al zag staan bij het maand overzicht met gemiddeld 14,68 treinen per dag dan gaat het vrij hard met de kilometers.
Vandaag heb ik er weer 1894.3 kilometer gereden met 14 treinen en helaas hou ik de gereden tijd niet bij vandaag in de middag wat gereden toen naar de fysio en na het eten om half 7 weer een uurtje gereden.
En niet niet iedere dag soms rij ik maar 600 km en in het weekend soms wel over de 3000 km vrouw werken ik de hele dag op zolder rijden.

Citaat van: ÖBB op maandag 02 maart 2026, 17:15:24Zo Michel dat zijn prachtige wagons. Maar een blok van 2.35 meter wow. Ik ben al blij met 1.20 meter . Maar ben er tevreden mee hoor. Ben benieuwd naar de stam in totaliteit. Gr henk

Ja Henk het zijn prachtige kleurrijke wagons die mooi in de sleep passen. :favorite:
De 2,35 is in het stationsgebied het langste blokken op de baan zijn 8,35 lang die zijn richting het schaduwstations maar de maakt toch niks uit Henk het gaat om het rijplezier dat kan met kleine treintjes maar ook wat ik soms zie met hele lange treinen beide zijn een plezier om naar te kijken. :thumbup:

Citaat van: Wico op maandag 02 maart 2026, 17:26:12
Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 16:30:59maar dan nog 8o !

Hans,

Bij Michel rijden continue 10 tot 15 treinen vanuit het schaduwstation naar het maaiveld en weer terug. Dus als je jouw vijf treinen vervangt door twaalf stuks dan komt Michel er met een uur rijtijd per dag.

Groeten,
Wico

Klopt Wico en dan gaat het hard met de kilometers vandaag met 14 treinen gereden dus vele asjes die rond draaien de hele tijd.

Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 18:20:40@citaat Wow :O !

Inderdaad Hans. :P

Citaat van: i_m_johny op maandag 02 maart 2026, 18:44:43
Citaat van: hermanvk op donderdag 26 februari 2026, 06:41:18@citaat  @citaat
Klopt. Ik heb mij laten vangen door de tekst bij het liedje: Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn. ;-)

Einde van "die Autobahn".  ;-)

Ik wordt nog steeds vrolijk van Kraftwerk. Heerlijke muziek.

Ik ook Jan ik ook.
Maar ik luister nog steeds graag naar de muziek uit mijn jeugd en bezoek ook nog steeds concerten als ze die in Nederland geven zoals SKA muziek nog steeds groot fan van en mijn jeugdliefde Blondie dan gaat de radio nog steeds wat harder maar ook bij Led Zeppelin Pink Floyd Iron Maiden U2 (voordat ze beroemd werden) maar ook house muziek kan ik zeer waarderen als ouwe knar. >:-D

Groet Michel