Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 01 maart 2026, 20:02:46Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, Michel!
Dat zijn fraaie kleurrijke wagons,
waar je lang op heb moeten wachten,
maar dat maakt nu niets meer uit!
Groeten uit Almelo 🚦
Erik.
Dank je wel Erik voor je felicitatie.
Het wachten is allang weer vergeten hoor nu ze in de sleep meerijden deze Holcim schoonheden.
Citaat van: hermanvk op zondag 01 maart 2026, 21:08:40
geduld is inderdaad een schone zaak
wel twee prachtige en kleurrijke wagons.
En dan die cijfers... ongelooflijk, wat jij daar bijeen spoort...
Soms wordt je geduld zeer op de proef gesteld Herman zeker als de nieuwigheden aangekondigd worden voor dit jaar terwijl vorig jaar nog niet eens uitgeleverd was.
Maar deze 2 prachtige wagons maken alles weer goed hoor.
Citaat van: lucdiels op maandag 02 maart 2026, 10:12:21Proficiat met de aanwinsten Michel, het zijn inderdaad kleurrijke mooie wagens. Vooral die "-CO2" valt op en duidt duidelijk op zeer recente wagens uit tijdperk VI.
Veel plezier ermee
Luc
Dank je wel Luc

en ja die groene sticker viel mij meteen op toen ik ze zag en dacht dat breekt mooi de sleep door de afwijkende sticker.
En deze Holcim wagons had ik natuurlijk nog niet in mijn assortiment he.
Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 13:18:25Fraai gedetailleerde wagons, Michel!
Citaat van: hermanvk op zondag 01 maart 2026, 21:08:40En dan die cijfers... ongelooflijk, wat jij daar bijeen spoort...
Ter geruststelling: Herman, het zijn slechts schaalkilometers
.
maar dan nog
!
Dat zijn ze zeker Hans.
Klopt was vergeten om er schaalkilometers bij te zetten mijn excuses.
Citaat van: hermanvk op maandag 02 maart 2026, 13:34:26
en daarbovenop heb ik mij weer laten vangen door de ","
Dat zijn geen duizendtallen. 
1,000.99 <> 1.000,99.
Zo zie je maar Herman je moet je nooit zomaar laten vangen met of zonder , of .
Citaat van: Wico op maandag 02 maart 2026, 14:03:28Ik weet niets van Koploper maar volgens mij houdt iTrain de werkelijk gereden meters bij. Die staan bij mij in elk geval niet in verhouding tot de aantallen van Michel.
Groeten,
Wico
Wico, zoveel weet ik ook nog niet eens van Koploper maar volgens mij heeft Koploper dat niet vandaar iedere dag in een exel document alles even bij houden kleine moeite veel plezier.
Goed programma dat iTrain wie weet ooit eens in de toekomst als bepaalde dingen het niet meer willen doen om ook eens over een andere programma te denken wie weet valt de keuze op iTrain kan ik mooi bij jouw om advies vragen.
Citaat van: Trainhenk op maandag 02 maart 2026, 15:13:11Hoi Michel,
Mooie wagons heb je er weer bij.
Henk
Ze zijn zeker mooi Henk een schitterende aanvulling aan het rijdende materiaal van Holcim.
Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 16:30:59Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 13:18:25Citaat van: hermanvk op zondag 01 maart 2026, 21:08:40En dan die cijfers... ongelooflijk, wat jij daar bijeen spoort...
Ter geruststelling: Herman, het zijn slechts schaalkilometers
.
maar dan nog
!
maar dan nog
!
gemiddeld 1592km/dag; H0-kilometers dus delen door 87 geeft nog altijd dik 18km/dag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel treinen er tegelijkertijd rijden, maar het lijkt nog steeds extreem veel.
klopt deze waarde wel Michel, of staat er mogelijk ergens iets verkeerd ingesteld?
vanaf de andere kant gezien: stel dat de treinen 1,5km/uur rijden, en er rijden er continu 5 tegelijkertijd: 18km/1,5km/uur/5treinen=2,4 uur rijtijd. Het kàn dus wel, maar redt je dat werkelijk iedere dag?
Hans, alles staat goed in gesteld ik rij gemiddeld zoals je al zag staan bij het maand overzicht met gemiddeld 14,68 treinen per dag dan gaat het vrij hard met de kilometers.
Vandaag heb ik er weer 1894.3 kilometer gereden met 14 treinen en helaas hou ik de gereden tijd niet bij vandaag in de middag wat gereden toen naar de fysio en na het eten om half 7 weer een uurtje gereden.
En niet niet iedere dag soms rij ik maar 600 km en in het weekend soms wel over de 3000 km vrouw werken ik de hele dag op zolder rijden.
Citaat van: ÖBB op maandag 02 maart 2026, 17:15:24Zo Michel dat zijn prachtige wagons. Maar een blok van 2.35 meter wow. Ik ben al blij met 1.20 meter . Maar ben er tevreden mee hoor. Ben benieuwd naar de stam in totaliteit. Gr henk
Ja Henk het zijn prachtige kleurrijke wagons die mooi in de sleep passen.
De 2,35 is in het stationsgebied het langste blokken op de baan zijn 8,35 lang die zijn richting het schaduwstations maar de maakt toch niks uit Henk het gaat om het rijplezier dat kan met kleine treintjes maar ook wat ik soms zie met hele lange treinen beide zijn een plezier om naar te kijken.
Citaat van: Wico op maandag 02 maart 2026, 17:26:12Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 16:30:59maar dan nog
!
gemiddeld 1592km/dag; H0-kilometers dus delen door 87 geeft nog altijd dik 18km/dag. Ik weet natuurlijk niet hoeveel treinen er tegelijkertijd rijden, maar het lijkt nog steeds extreem veel.
klopt deze waarde wel Michel, of staat er mogelijk ergens iets verkeerd ingesteld?
vanaf de andere kant gezien: stel dat de treinen 1,5km/uur rijden, en er rijden er continu 5 tegelijkertijd: 18km/1,5km/uur/5treinen=2,4 uur rijtijd. Het kàn dus wel, maar redt je dat werkelijk iedere dag?
Hans,
Bij Michel rijden continue 10 tot 15 treinen vanuit het schaduwstation naar het maaiveld en weer terug. Dus als je jouw vijf treinen vervangt door twaalf stuks dan komt Michel er met een uur rijtijd per dag.
Groeten,
Wico
Klopt Wico en dan gaat het hard met de kilometers vandaag met 14 treinen gereden dus vele asjes die rond draaien de hele tijd.
Citaat van: Hanzi op maandag 02 maart 2026, 18:20:40
Wow
!
Inderdaad Hans.
Citaat van: i_m_johny op maandag 02 maart 2026, 18:44:43Citaat van: hermanvk op donderdag 26 februari 2026, 06:41:18
Klopt. Ik heb mij laten vangen door de tekst bij het liedje: Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn. 
Einde van "die Autobahn". 
Ik wordt nog steeds vrolijk van Kraftwerk. Heerlijke muziek.
Ik ook Jan ik ook.
Maar ik luister nog steeds graag naar de muziek uit mijn jeugd en bezoek ook nog steeds concerten als ze die in Nederland geven zoals SKA muziek nog steeds groot fan van en mijn jeugdliefde Blondie dan gaat de radio nog steeds wat harder maar ook bij Led Zeppelin Pink Floyd Iron Maiden U2 (voordat ze beroemd werden) maar ook house muziek kan ik zeer waarderen als ouwe knar.
Groet Michel