Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Citaat van: sbbmarklin op zaterdag 27 juni 2015, 11:01:16
Mooi lokkie. Had ACME hem ook niet aangekondigd?

Geen idee Arnout, niets over gelezen of gehoord. Als dat wel zo zou zijn dan heeft ACME nu een probleem als de geruchten kloppen dat ModernGala (de fabrikant van o.a. ACME) failliet is.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Klopt, ACME heeft deze loc ook aangekondigd.
Wat niet klopt is de topic titel  :D


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Weet je toevallig wie ze heeft in houten?

Gr arnout
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Je hebt een PB'tje Arnout
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Nog even terugkomend op de BR 187 van ACME: ik vond nog een online catalogus 2014 met de vooraankondiging van deze lok in drie uitvoeringen: zie ook onderstaande foto.

Behalve op een paar Duitse websites (google even met ACME BR187) kom je de vooraankondiging en intekening vrijwel niet tegen. Nogmaals benadruk ik het mogelijk faillissement van ModernGala, wat menig merk zal raken (HERIS, ACME, LSModels, RailTop om er een paar te noemen). Volg dus het leveringsprogramma van de leveranciers.

Fotosnap afkomstig uit Catalogo 2014 A.C.M.E.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-06-2015 Een nieuwe STATION !!
Piko gaat ook een variant van de BR 187 uitbrengen

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19324

En voor de BLS liefhebbers nog een Piko Neuheit BR 186

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19207
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
BLAUSEE-MITHOLZ: next steps (of ook wel: next: the steps ;-) in de letterlijke als in de figuurlijke zin!

Afgelopen dagen in de weer geweest om de onderdoorgang te maken voor dit stationnetje (of zoals je wilt: Haltestelle).

Drie PEKO trappen op elkaar gelijmd en in de door Johan 'Brunigbahn' gemaakte uitsparing geplaatst nadat er in de spaanplaat een uitsparing is gemaakt. De gangbodem en opstaande wanden is van styreenplaat 1,5 mm dikte. De opstaande wand is nog niet helemaal klaar. De zijwanden moeten nog verder opgebouwd en er komt nog een soort van dak in met LED-verlichting is de bedoeling. Anders wordt het zo'n donker gat.

Aan de dalzijde leidt rechts een voetpad naar beneden naar de toegangsweg van BM. Links omhoog een stukje voetpad en trappen om op het perron te komen. Dat staat in de planning. Eerst de onderdoorgang gereed krijgen en nog wat PEKO trappen bij kopen.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Henk

Mooie aanvulling op je prachtige station.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Ziet er bangelijk mooi uit Henk😦😦😦😦
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Schitterend mooi Henk. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Ziet er mooi uit Henk  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Netjes gemaakt, Henk.  :arrow: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Sluit me in de rij aan, super gedaan Henk!

Gr.Wim
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
prachtig werk!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Henk,
Prachtig station met veel details; jawel die trap heb je er mooi ingezet en daar mag je best trots op zijn.
:-* :-* :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 07-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps
Henk,

Ik sluit me bij de vorige schrijver aan.
Success en veel plezier met de verdere bouw.

Groetjes

Harry
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
De tunnelbak is nu op de goede hoogte en klemt tegen de onderkant van de stationsplaat.

Even provisorisch met een zaklampje licht in laten vallen en de kleur van de LED's is eigenlijk meteen bepaald: warm-wit moet het gaan worden. Daar ga ik een HUFING-ledstrip voor opofferen. Had nog eentje van TAMS, maar die schijnt een soort van oranje/geel.

Vannacht de lijm verder laten uitharden, morgen of vrijdag de lijmnaden opschuren en dan eerst in de primer. Buitenkant wordt afgespoten met matzwart, binnenkant licht betongrijs. De hele bak kan nog makkelijk verwijderd worden.

De vloer wordt waarschijnlijk bedekt met een simpele anti-slipstrip die je ook op traptreden kleeft: oogt als asfalt.

Zie hier de eerste impressie:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Waarmee heb je het verlijmt omdat het een nacht moet uitharden. Normaal met oploslijm zit het binnen een uurtje vast.
De wanden zou ik met steentjes papier doen, hier en daar een reclamebord of een mooi billboard van sloggi maakt het wel wat spannender als men er in kijkt (in de tunnel natuurlijk ;)) Ook niet vergeten om er wat wandelende Preisertjes in te zetten dat maakt het net wat levendiger.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Komt dik in orde Henk😄
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Dank jullie wel!!

@Tom: de wanden zijn verlijmd met UHU-PLAST (hoe die dat doet is me ook een raadsel  :P ). Ik laat de langsnaden gewoon goed op het gemak drogen en daarna nog een keertje dichtvloeien.

Lichtkleurig steentjespapier is een leuke optie: zal morgen eens kijken bij William of ie nog iets voor me heeft. Moet toch nog voor de betonverf ook. 

Reclameborden heb ik ook bezorgd gekregen van Brunigbahn: die gaan zeker een plaatsje krijgen in de wandelgang. Ook de bijpassende PREISERTJES: bergwandelaars. 

De trapafgang wordt nog voorzien van een leuning en rondom het trapgat uiteraard nog een hek.

Dan ben ik zomaar weer een paar dagen verder.......
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Henk

Dat ziet er weer mooi uit hoor, ook met het licht nu is het al een plaatje.


Groeten


Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Henk

Dat wordt een super onderdoorgang, ik zou voor geelachtige verlichting gaan, lekker ouderwets.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Volgende keer styreen met MEK lijmen, zit het zo aan elkaar gehecht.
Met een dun kwastje langs de naad, klaar en vast.

Muurtjes zou je nog mooier kunnen maken van gips, heb je geen gietmal waarmee je muurtjes van gips kan gieten.
Gips muurtjes hebben veel meer reliëf dan papier.
Denk dat Co nog wel wat heeft liggen, gips kan je mooi met waterdragende verf bewerken, geeft een mooie natuurlijke uitstraling.
Zo'n station verdient natuurlijk ook een mooie onderdoorgang.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Netjes Henk.

Geeft een mooie extra dimensie  :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Citaat van: iTom op donderdag 09 juli 2015, 00:39:18
Volgende keer styreen met MEK lijmen, zit het zo aan elkaar gehecht.

Muurtjes zou je nog mooier kunnen maken van gips, heb je geen gietmal waarmee je muurtjes van gips kan gieten.
Gips muurtjes hebben veel meer reliëf dan papier. Denk dat Co nog wel wat heeft liggen, gips kan je mooi met waterdragende verf bewerken, geeft een mooie natuurlijke uitstraling. Zo'n station verdient natuurlijk ook een mooie onderdoorgang.

Dank Tom: de MEK tip zal ik onthouden evenals die van de gipsen wanden. Maar ik denk als ik die nu nog er in plaats, de gang te smal wordt. Ik weet ook niet (meer) of de gang in het echie van natuursteen is of simpel glad beton.  Ik zal nog eens de boeken moeten induiken OF iemand moet een goede foto hebben voor me.

Een alternatief zou kunnen zijn kunststof muurplaten en die behandelen met gips of soortgelijk spul. Dan krijg je redelijk zelfde effect. En dan in combinatie met geel licht zoals Jørg voorstelde geeft dan ook een passend plaatje.

Warm/wit combineert weer het beste met glad en licht beton. Het is dus een keuze ....
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Citaat van: Has-bls op donderdag 09 juli 2015, 10:49:36
de MEK tip
Zie ook (ouder draadje) ===> klik
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ: next steps, er is licht
Henk,

Je schiet op.
Ik ben vandaag op Blausee Mitholz geweest en een paar foto's van de tunnel gemaakt. Ik krijg ze alleen niet ge-upload.
Het is allemaal beton en wat Tl-balkjes. Geen steentjes of warm witte lampen te zien.

Wanneer ik weef thuis ben stuur ik de foto's
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Als je de foto aanziet van de tunnelbak, zou je inderdaad haast vermoeden dat het hier om een landingsboot gaat.

Nu hebben de Zwitsers zo af en toe best last van hoog water maar niet tot zulke hoogten  :D :D  Staat in de primer nog aan de binnenkant: buitenkant is inmiddels zwart gespoten.

Arjan bevestigde mijn vermoeden al: de tunnelbak is van klinklaar beton en dus gladde wanden. Nu de wanden nog glad maken en voorzien van een betonkleur, reclamepanelen aanbrengen, de Preisertjes (of Nochjes) en eens zien hoe ik op een goede manier de verlichting kan aanbrengen.

De gekochte muurfolie (met reliëf) van Noch en de hardschuim decorflexrotswand van Faller blijven even in de verpakking. Misschien krijgen ze nog een bestemming. Noch is overschilderbaar met waterdragende verf. Die van Faller weet ik niet. Kan het niet uit de verpakkingsopschriften halen.

Nog een fijne vakantie Arjan!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Mooi werk Henk😄
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Henk betonwanden zijn ook mooi. Misschien waterproofschuurpapier 400 gebruiken en die grijs verven.
Meestal worden betonnen muren in een bekisting gestort, zou mooi zijn om dat een beetje na te bootsen.

Die wanden kunnen zeker en vast met acrylverf behandelt worden.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Bedankt voor je tip Tom: zal ik zeker gebruik van maken.

Dat schuurpapier moet ik nog ergens in een pak hebben liggen en misschien zelfs ergens nog een lik acrylverf die ik ook voor het trappenhuis zal gebruiken.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Hallo Henk,

Je trap en tunnel maken Blausee - Mitholz echt af . Als je voor figuren kiest
dan zou ik de Preisers nemen , die van Noch zijn veel te compact en niet zo
fijn. Henk wil je voor mij even de afstand tussen de bovenleiding masten meten
waar de goederenloods met schakelruimte moet komen, dan kan ik je weer
blij maken.....

Groeten Johan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Johan, de hartafstanden zijn 34 cm tussen de portaalmasten.

Verschil tussen de PREISERtjes en de NOCHjes is significant groot. PREISER is inderdaad stukken verfijnder (tenzij je corpulente mensjes wilt: dan moet je idd bij NOCH zijn)  :D :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
klasse werk. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Henk,

De wanden zijn niet van glad beton. Er is nog structur van de bekistingplanken te zien.
Gladschuren hoeft dus niet.

Ik mail de foto's
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Arjan,

Foto's ontvangen. Het is inderdaad maar een heel saai tunneltje. Zelfs geen 'werbeplakaten' te ontdekken  :P

Foto's geven goede indrukken in ieder geval: maar binnen in een beetje zelf opleuken kan geen kwaad.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Wel veel werk voor zo,n "saai" tunneltje, maar een prachtig resultaat. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
"Arjan" is toch een vooruitgeschoven post, die de oplossing heeft gevonden hoe nu die tunnel eruit moet gaan zien. Voor mij verdient hij een pluim en dan te bedenken, dat hij dat voor jouw topic heeft gedaan en tevens in zijn vakantie!
En nu maar afwachten hoe die tunnel er bij jou gaat uitzien! We zijn allen benieuwd naar jouw verdere werkzaamheden voor jouw "Tunnelbau-arbeiten".
>:-D
B)
:P
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Arjan heeft mij de foto's gestuurd van het tunneltje onder Blausee-Mitholz, en ik plaats ze hier op zijn verzoek.
Het is inderdaad een koude en saaie bedoening met slecht 1 lichtpunt in het tunneltje.

Ik kan er mee verder en met de verlichting ben ik dan ook wel snel klaar  >:-D

Arjan: hartstikke bedankt voor de genomen moeite en veel plezier verder in Bella Italia!!

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Gerard, dank voor de pluim, maar uk heb het niet verdient. Ikzelf bouw hetzelfde thema en heb gisteren voor mezelf nog een groot aantal foto's ter plekke gemaakt. Omdat ik had gezien dat Henk hiermee bezig was even de foto's gestuurd.

Henk, bedankt voor her plaatsen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Waarom zit er slechts 1 tl-balkje in de tunnel. Weet jij al hoe de verlichting is aan beide weerszijden van die tunnel! Jammer, dat Arjan daar geen foto van heeft gemaakt.
De CH-ers kennende hebben ze daar een paar lantaarnpalen gezet. Dat doen ze althans veel en die gewoonte houden ze vol. Maar een verificatie zou weleens op z'n plaats zijn, nietwaar? :idea: :help:
In elk geval suk6 met de verdere (hobby)werkzaamheden.
:thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Hallo Henk

We zijn  ook aandachtig aan het kijken naar je resultaten.Het ziet er allemaal netjes  en doordacht uit.We zitten ook te denken om dit bij ons te gaan proberen.Alleen vragen we ons af of je nog iets van de tunnel ziet als de perronoverkappingen er overheen gebouwd zijn.Maar het effect met het licht wat je ziet blijft wel mooi.

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Citaat van: harald en alex op dinsdag 14 juli 2015, 08:47:44
We zijn  ook aandachtig aan het kijken naar je resultaten.Het ziet er allemaal netjes  en doordacht uit.We zitten ook te denken om dit bij ons te gaan proberen.Alleen vragen we ons af of je nog iets van de tunnel ziet als de perronoverkappingen er overheen gebouwd zijn.

Hoi H&A: ik heb voor deze in- en doorkijk gekozen omdat het tunneltje aan de dalzijde niet dichtgebouwd wordt. Ik kijk er straks (net als in het echt) tegen het -verlichte-  tunneltje. Als jullie ook zo'n doorkijk kunnen realiseren: leuke uitdaging op dit voor elkaar te krijgen.

Citaat van: GWS op dinsdag 14 juli 2015, 08:16:35
Waarom zit er slechts 1 tl-balkje in de tunnel. De CH-ers kennende hebben ze daar een paar lantaarnpalen gezet.

Gerard: de enige reden die ik kan verzinnen waarom 1 TL-balkje (en ik neem aan, de trapzijde!) dat je 's avonds geen misstap maakt.  Aan de dalzijde tegenover de ingang staat voor zover ik weet een lantaarnpaal. De hoogstnoodzakelijke verlichting dus.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 09-07-2015 Landingsboot in BLAUSEE-MITHOLZ?
Zoals ik al dacht zie je in het beton de contouren van de bekisting.
Om dat te immiteren kan je bijv. Wp schuurpapier 400 in stroken snijden en deze tegen de wanden plakken. (Houtlijm bijv. gebruiken) en daarna met betonkleurige acryl afwerken.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
Voor het beton heb ik gebruik gemaakt van HEKI-7104 6600 betonverf (acryl) en met een tikkie zwart en wit gemengd.
Het is ruw, en met de kwast opbrengen behoudt het een ruwe structuur. Niet de scherpe randen van de betonbekisting.

Aan de trapzijde een LED aangebracht. Het dak van de tunnel wordt opgebouwd uit balsa zodat het dak van het tunneltje de vereiste hoogte verkrijgt. Alleen aan één zijde een trapleuning aanbrengen, poppetjes in de tunnel en dan kan de bak in ieder geval worden aangebracht. Ik ben er tevreden mee en het resultaat zal voor de kenners van Blausee-Mitholz zeer herkenbaar zijn.

Van de overdekte trapopgang aan de dalzijde zijn zeer weinig foto's te vinden maar na veel gegogel toch een zeer bruikbare weten te vinden.................
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
Henk:
jij schrijft:
Citaat van: Has-bls op dinsdag 14 juli 2015, 20:49:30
Van de overdekte trapopgang aan de dalzijde zijn zeer weinig foto's te vinden maar na veel gegogel toch een zeer bruikbare weten te vinden.................
"
Nu heb ik eens zitten google'n en heb wat foto's gevonden van die trap aan de dalzijde. Als je het op bijgaande foto's ziet, is er geen "overdekte trapopgang", alleen maar een wachthuisje. Mogelijk dat deze foto's jou iets kunnen helpen op de opbouw van het overigens erg mooie station BLAUSEE-MITHOLZ.
Mogelijk dat 'Arjan' ook nog foto's extra heeft over de "dalzijde".
Intussen kun jij weer verder gaan 'zwoegen'. :-) :-)

"S U K 6"  :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
Hei Henk,

mooi gedaan, leuk projectje.

Wim
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
@Gerard: Heb je toestemming van Johan (ex forumlid), de foto's te plaatsen?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
Hi Henk,

Het ziet er weer goed uit.

Groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ LED-verlichting in tunnel
Het gele licht bij de trap en tunnelingang komt goed tot zijn recht Henk. :thumbup:
Bijzonder sfeervol meteen. :) :)