Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

"De Marage" Modelspoorbaan

Gestart door marcel01 woensdag 22 augustus 2012, 02:29:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi AlbertJan

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad andere koek, dan het pielen met binnenverlichting. Dit groffe werk ligt me ook wat beter, maar het gepiel komt ook wel weer en dat is blijvend zichtbaar. De onderbouw etc, verdwijnt steeds meer onder de verdere afbouw. Althans, die intentie heb ik. Was nog niet zover gekomen tot nu toe, maar moet toch een keer. Dat opbouwen en afbreken is het op een gegeven punt ook niet meer. We zullen zien. Voordeel van het gebouw en gebreek is in mijn geval dat ik steeds preciezer wil werken en ja........meer geduld voor zaken neem. Maar dat zal voor velen herkenbaar zijn. Groeien in de hobby.

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo

Kleine update rondom de afbraak/opbouw.

Naast de buitenwerkzaamheden, toch nog wat tijd gehad voor de modelspoor. Inmiddels zijn de loks, rijtuigen etc al ingepakt en gaan nu wachten op hun eerste rit op de nieuwe baan. Kan nog ff duren. (Foto 1).

Tijdens de opbouw van de nieuwe baan, wordt de bestaande baan afgebroken. (foto 2). Ik bezie wat ik nodig heb en haal dit dan van de bestaande baan. Dit samen met het nieuw gekochte materiaal (van marktplaats, dus niet helemaal nieuw) op de nieuwe baan. Zo hoeven de rails niet afgebroken, opgeborgen en weer naar voren gehaald te worden. Dus van voormalige garage, dan naar zolder en weer naar beneden. Goed voor de conditie.

Verder is de klimspiraal nog iets verder opgebouwd. (Foto 3 t/m 5)

Zover deze kleine update.

groeten,

Marcel


Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo,

Wederom een kleine update over de spiraal. Inmiddels aan de laatste wenteling begonnen. Deze zal leiden richting de paradebaan. Ongemerkt al heel wat rails schoongemaakt, gelegd, gefixeerd en voorzien van terugmelding/voedingsaansluiting. De hoogte wordt nu ook goed zichtbaar en is best hoog. Maargoed, voor een goed bereikbaarheid onder de baan is deze hoogte ook nodig. Zal de baan straks mooi vanaf de barkruk cq staand kunnen bezichtigen. Wat ook nog moet gebeuren zijn het plaatsen van de val beveiligingen. Het afzagen van de draadeinden wacht ik tot op het laatst. Wellicht is schaduwstation 3 met uitrijd sporen ook nog hierop te bevestigen. Maar moet nog kijken hoe dit uitkomt.

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Prachtige spiraal :thumbup:

Gr.
Piwie.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Piwie

Bedankt voor je compliment en ben er zelf ook heel blij mee. Het moet allemaal maar zo uitkomen en passen zoals bedacht is. Dat het slaagt, geeft veel voldoening.

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Netje hoor Marcel. :thumbup:
Ziet er prachtig uit. :)
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Michel,

Bedankt.

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Das een flink project, Marcel !

Volger erbij  :P

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Tony

Dat is het zeker. Inmiddels is de klimspiraal op de gewenste hoogte. De start is al gegeven voor het onderste schadustation. Zal van de week wat plaatjes schieten. Ondertussen de 'oude' baan demonteren, dus voorlopig gaat d opbouw gestaag.

Bedankt voor de reactie

Groeten

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Kleine update 15-05-2015

De spiraal is qua onderbouw zo goed als af. In ieder geval gekomen bij de koppeling naar de paradebaan. (foto 1 en 2)
Het is een bouwwerkje geworden. Hierna begonnen aan schaduwstation 1. De onderbouw is af en altijd weer fijn als de werkelijkheid overeenkomt met de tekening. (Foto 3 en 4). Gelijk maar wat opberg ruimte gemaakt, waar nu tijdelijk de boosters, trafo 's, wissel decoders, S88, bedrading etc liggen. Later wordt dit de plaats waar ik alle lege rail doosjes ga opbergen. Deze hoeven niet in het zicht en kan ze hier wel kwijt. Hetzelfde geldt in mijn optiek voor de boekjes, tijdschriften en zo. Kan hier mooi liggen.

De laatste foto is het bekijken van de opbouw voor de onderbouw van schaduwstation 2. Deze zijn inmiddels voor de helft op maat gezaagd. Aangezien schaduwstation 2 nagenoeg gelijk is aan de eerste kan ik de contouren gebruiken.

Verder heb ik enige sein decoders in bestelling bij IEK.DE. Ze waren net klaar met het testen van decoders waar 5 outputs  2 standen seinen (bijvoorbeeld Groen/Rood) mee aangestuurd worden. Aangezien ik niet over de 20 seinen zal komen en niet onder de 15 , heb ik er 4 besteld. Ze zijn nog niet binnen maar verwacht ze volgende week. Ben benieuwd. Het contact loopt trouwens soepel. De beste man spreekt en schrijft Nederlands. Verstaat en leest ook Nederlands. Dat is wel zo makkelijk, want ik en Duits is geen fantastische match ook al kan ik me uiteindelijk wel redden.

Volgende stappen zijn het aanbrengen van de kurk op de onderbouw en dan rails leggen. Ondertussen de sein decoders programmeren en testen.

tot de volgende keer.

groeten,

Marcel

Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Kleine maar leuke update Marcel. :thumbup:
Vorderingen gaan goed en alles mooi afgewerkt super handig de opbergkasten onder tegen de muur. :)
Je spiraal blijft een plezier om naar te kijken. :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo Marcel,

Mooie update, je spiraal is een genot om naar te kijken.
Opberg ruimte heb je nooit genoeg, dit is een mooie oplossing.

Gr.
Piwie.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Weer een paar mooie stappen gezet, Marcel  :thumbup:

Knutsel ze nog !

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel

Heel knap gedaan, netjes afgewerkt. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Een kleine opmerking, ik zou aan de binnenkant van je bochten ook een valbeveiliging maken.
Wordt vast een hele mooi grote baan waar je met lange treinen kan rijden denk ik.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
 B) Indrukwekkend geheel! Ik vind het knap om het zo allemaal te plannen en van een tekening 1 op 1 over te zetten in realiteit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Iedereen bedankt voor de reacties

Dit was inderdaad wel even een stap. Het moet natuurlijk wel zo uitkomen zoals bedacht. Nu kan er vrij nauwkeurig getekend worden, dus veel afwijking is er niet. In ieder geval niet zo dat er aanpassingen nodig zijn. Schaduwstation 2 komt een 94 mm verder naar rechts (in de lengte) en dit kan mooi.

Overal waar valbeveiliging nodig zal zijn, wordt daar ook geplaatst. Soms is de nieuwsgierigheid zo groot, dat verder bouwen met deze basis meer prioriteit heeft dan de valbeveiliging afmaken. En daar moeten er overigens nog aardig wat meters van gemonteerd worden. Deze zaag ik uit 3 mm triplex. Dat is reepjes zagen uit een plaat en dat doe ik er zo nu en dan tussendoor om de eentonigheid te voorkomen.

De maximale lengte van een trein zal rond de 150 cm liggen. Ik vindt de b.v. de NS1213 of NS1113 of NS1139 met 5 rijtuigen net lang genoeg. Daar is het station en de schaduwstations ook op ingericht.

groeten,

Marcel

Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Indrukwekkende baan, Marcel!  :thumbup:
En die railspiraal is mooi uitgevoerd. Mooi dat je daar zoveel ruimte voor hebt!
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Ernst dank je.

Een mooie en goede ruimte is inderdaad wel een zege.....Dat koester ik ook..

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Weer een stukje verder

Inmiddels is de onderbouw van schaduwstation 2 ook gereed. Het kurk op schaduwstation 1 is nu volledig af en inmiddels al begonnen met het leggen van de rails. Is een langzaam proces doordat ik alle rail stuk voor stuk reinig. Er zit ook een partij tweedehands gekochte rails tussen welke ook enige schoonmaak vereisen. Het resultaat zijn weer schone rails en het doekje tekent het gebruik van de rail. Het lijkt net nicotine aanslag. Daarbij is het leggen van de terug meld rails ook bewerkelijk en veelvuldig controleren op de werking. Tevens worden ook de rails voor de voeding gelegd. De eerste foto's zijn van de laatste werkzaamheden en de huidige status. (foto 03 en 04).

Foto 5 laat de binnengekomen sein decoders zien vanuit Duitsland. Iedere decoder is goed voor 5 groen/rood seinen (in mijn geval). Deze moeten nog geprogrammeerd worden.

Dit was m weer voor nu.

Marcel


Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Ziet er allemaal nog maagdelijk uit, Marcel !

Dat zal vast niet lang meer duren  :P

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Je gaat lekker Marcel. :thumbup:
Foto 4 is prachtig om zo het lange stuk baan te zien tot in de verte. :)
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel

Mooie stevige constructie, dat gaat een flinke baan worden, en heb je al een gedacht van hoeveel meters spoor erop gaan komen?
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Bedankt Tony, Michel,Jørg

Het is inderdaad allemaal nog wat kaal en het is nog maar onderbouw. Dit beeld zal nog wel even blijven tot eigenlijk het station in beeld gaat komen. Het blijft voorlopig nog even stroken met rails.

Ik kan aan foto 4 ook zien dat er nog wat gericht moet worden, maar het eind verdwijnt wel mooi in de verte ja...........

Het aantal meters op tekening is 146 meter. De resterende meters zullen die rails zijn, welke gekoppeld zijn aan het station. Die komen er pas als ik weet hoe de scenery ingedeeld wordt. Dit beeld is me nog onduidelijk. Komt wel.......

Nogmaals bedankt.

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo

Update 27-06-2015

Nu schaduwstation 1 in principe wat de bouw en rails betreft af is en ik kon starten met schaduwstation 2, vond ik het tijd om eens na te denken over waar en hoe ik de PC met rand artikelen wou inrichtingen. Tevens de locatie bepalen. In eerste instantie was het de bedoeling om de monitoren op te hangen, echter ben ik hier op terug gekomen. Vond het toch niet praktisch en zijn de monitoren er eigenlijk wat te klein voor. Dan wordt het meer turen dan het goed kunnen zien. Aangezien ik nog een voorraadje resthout had liggen, ben ik maar begonnen aan een soort van console. Foto 01 is wat het uiteindelijk geworden is. Foto 02 is de behandelde versie. Door het gebeitst te hebben met teak beits, vond ik de vele naden (tja rest hout) wat minder opvallen. Op zich goed gelukt, dacht ik zelf. Ik moet nog een muis installeren zonder kabeltje en achteraf bleek het gewicht toch wat te zwaar voor de geplaatste wieltjes en heeft 1 het begeven. Dat wordt dus andere wielen aanschaffen en plaatsen. Shit happens.

De resterende foto's zijn van de huidige status. Tijdens de opbouw van schaduwstation 2, worden ook de rails van schaduwstation 1 gefixeerd. Net zoals het bij de klimspiraal is gebeurd. Het kurk is nagenoeg op en nieuwe rol is onderweg. Verder wacht ik nog op de TAMS EASY Control, werken de sein decoders dus nog steeds niet.

Zover deze update.................

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel

Weer een mooie update, en die console ziet er zeer goed uit, mooi foto verslag. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Marcel,

Goed idee om een console te bouwen op wieltjes, dat idee sla ik even op mijn harde schijf  :)


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Peter
Heb jij ook een harde schijf? :offtopic: >:-D >:-D >:-D
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel,

Dat gaat ook mooi worden bij jou, leuk je bediening op wieltjes kan je makkelijk ergens aan moest er iets gebeuren.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel,

Een mooi console, veel plezier er mee :thumbup:.

Gr.
Piwie
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Knap werk, Marcel  :thumbup:

Lijkt wel een orgel, zo van de zijkant gezien  :P
Kun je je baan bespelen !

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Heren

Bedankt voor jullie leuke reacties.

En Tony, ik hou het op gitaar spelen.....Is al lastig genoeg. Maar snap de verbeelding.

Peter, als er ruimte voor is dan is het een goede oplossing. Alles zit er in, Monitoren, PC, printer en uiteraard de geluidset. Gaat niks boven muziek terwijl u bouwt. Er is ook nog ruimte voor wat voorradige spulletjes. De TAMS krijgt een andere locatie en daar de verbindingskabel naar de PC lang genoeg is, komt dat ook goed.

De wieltjes maken de locatie van het console flexibel en zeker handig als ik onder de baan moet.

Allen super bedankt,

Marcel




Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Marcel.
Dat heb je mooi snel voor elkaar gekregen! :thumbup:
Console ziet er prachtig uit en ook de aanpassingen aan de baan zien er ruim en prachtig uit.

Ondanks je andere bezigheden weer een prachtige update.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo Marcel,

Je baan vordert gestaagd leuk om dat te zien en omdat je zo lekker gaat wordt hij iedere keer mooier en imposanter.  :thumbup:



Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Albertjan en Michel

Bedankt voor de reacties.

De console was inderdaad vrij vlot klaar. Ondanks dat het een puzzelstuk was uit reststukken. Verder neem ik de tijd. Dat overgehaast gedoe bracht me niet echt een gewenst resultaat. En ach, soms betrap ik me er nog wel op. Je wilt het weer zien rijden, he!!!

Groeten

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Update 17-07-2015

Hallo

Even een update rondom de werkzaamheden en ontwikkeling van de Marage.

Inmiddels nadert schaduwstation het einde van de bouw. Nog een stukje naar de klimspiraal en hij is gelegd. Na 505 rails poetsen (93 mtr), leggen, terugmelders en voedingen verder te zijn is het een aardige klus. En ben tevreden over het resultaat. Foto 01 en 02 zijn van hoe het er nu bij ligt.

Tevens 3 foto?s van mijn nieuwe aanwinst. De Marklin 3071 TEE RAm. Bij de set zat ook tussen rijtuig 4071. Deze stond al een tijd op de verlanglijst en heb het weten te bemachtigen. De lok in eerste instantie analoog laten rijden en dit ging niet helemaal lekker. Dus motorisch volledig uit elkaar gehaald en schoongemaakt, Hier en daar wat olie en het reed goed. Ook op lage spanning kon ik het aardig laten kruipen. Dit schepte hoop en ben toen volledig gaan strippen. Ombouwset 60944 was al besteld en ook al binnen. Volgende week gaat de ombouw verder.

Vandaag het heugelijke nieuws ontvangen dat de Tams Easy Control in handen van Post.NL is en een keer afgeleverd gaat worden. (Afhankelijk van de stakingen). Jammer genoeg kan ik het maandag pas bewonderen vanwege het feit dat er ook gewerkt moet worden. Maargoed, wat is een paar dagen op weken wachten.

Dus volgende week worden de IEK decoders ook onder handen genomen en ben benieuwd wat het resultaat zal zijn. 

Wat de baan betreft wordt schaduwstation 2 volledig afgebouwd en kunnen de staanders gemonteerd worden ten behoeve van de boven gedeelte van de baan.

Tot zover de update?.weer genoeg gedaan en nog genoeg te doen..Het gaat lekker zo??..

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Wat een mooie update Marcel. :thumbup:
Foto 1 is heel mooi en laat mooi de lange lengtes zien.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst de 3071 TEE RAm.
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan

Das een hele mooie aanwinst, Marcel  :thumbup:

Ziet er naar uit , dat je een erg gave gevonden hebt !
Veel genietplezier ermee  :P

Grtz Tony
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
 :) Dat is een hele mooie RAm TEE.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Suc6 met de ombouw.

Dirk-Jan
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Heren, bedankt voor de reacties.

Wanneer ik het een en ander lees over de mogelijke staat van de TEE RAm, dan heb ik zeer zeker een goed uitziende exemplaar. Het kromtrekken van de kappen is een behoorlijk vervelende uitdaging. Ik denk doordat de mijne ergens erg langdurig is opgeborgen en geen lampjes heeft als binnen verlichting, de staat nog goed gebleven is. Het werk dat ik er van had, was even schoonmaken en wat smeren.

De lange trajecten zijn zeker mooi om te zien, vooral als ze ooit ook nog eens gevuld zullen zijn. Dat is nu alleen nog maar in mijn hoofd realiteit. (Of juist fantasie????).......

Morgen waarschijnlijk wat met de TAMS rommelen!!!! Hier ben ik heel nieuwsgierig naar!!!

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo

Hier het vervolg rondom de werking/programmeren van de IEK decoders. Dit was tot nu toe niet gelukt en vandaag hier het vervolg op.

Vandaag had ik dan toch eindelijk de Tams Easy Control in huis. Dus vanavond alles uitgepakt, booster op aangesloten en uiteindelijk de seindecoder via de voeding van de booster.

Spanning er op via GO spanning vanaf de booster op de seindecoders was een feit. Alle rode leds gingen aan en zover was ik al. Nu 5 ingegeven en F1. Warempel, rode led fade out en gele led fade in. Dit werkt. Vervolgens de rest van de outputs getest en werkte ook. Nu de laatste stap, het programmeren. De sein adressen zullen starten bij 30 en na het programmeerknopje te hebben ingedrukt, ging de eerste output knipperen. 30 ingegeven en F1(schakelopdracht) ingedrukt. Output 1 brande even en output 2 ging knipperen. Enz enz. Na 34 klaar te hebben ging de decoder in de operationele status. De adressen nog even getest en het werkt prima.

Een conclusie kan ik er niet aan verbinden, maar feit is dat het met de Ma6021 niet gelukt is en met de Tams geen probleem.

De instelling was overigens MM.

Later de andere 3 nog en weer wat achter de rug.

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo Marcel,

Mooi dat het gelukt is. Succes met de andere 3 nog te programmeren decoders.


Mvg,
Peter
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hoi Peter.

Dankje. Ook al had ik altijd het geloof dat gewoon moet werken, is het uiteindelijk toch wel een opluchting.

De resterende 3 zal nu met alle vertrouwen gedaan worden.

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo,
Even een update van de vorderingen.

Inmiddels is schaduwstation 2 gekoppeld aan de spiraal (Foto01) en zo kon er verder gewerkt worden aan de onderbouw van de paradebaan richting het station en schaduwstation 3. Het station ligt ongeveer 6 cm hoger dan de paradebaan. Dit is nodig omdat de andere zijde van het station (ten westen) ook een stijging nodig heeft om over het spoor van het spiraal te kunnen. Voor deze oplossing is gekozen om zo min mogelijk stijging te hebben middels de paradebaan. Dit is voor het grootste gedeelte gerealiseerd. De stijging  ten oosten van het station start wel op de paradebaan, maar pas op het eind. Dit begint met 1%, in de bocht naar 2,5% en het laatste gedeelte weer 1% om niet een knik te krijgen naar het vlakke gedeelte. Dit is goed gelukt. (Foto02 en 03).

Foto 04 is even wat uitpluizen met betrekking tot de wisselstraat naar het station. Hier is goed te zien dat er ruimte genoeg is tussen het station en de paradebaan om vrij te kunnen bewegen en dus werkzaamheden uit te voeren. Dit heb ik even laten varen om eerst het gedeelte van schaduwstation 3 af te maken.

Foto05  is hoe de TEE RAm er nu bij staat. De motor is ingebouwd,verlichting ingebouwd, koppelprint is geplaatst en de decoder er in geprikt. Hij rijdt supermooi en de verlichting functioneert zoals het gewenst is. Ik heb het treinstel nu even in de doos gedaan om verder de baan af te bouwen. (Ijken en zo, zit er nu toch niet in) Doelstelling is om voor de herfst al het houtwerk af te krijgen en dan verder te gaan met de werkzaamheden waar ik de buitenlucht niet nodig heb.

Zover deze update.

Groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Wat een prachtige update weer Marcel.
Je baan wordt steeds indrukwekkender geweldig mooi een genot om naar te kijken. :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel

Je baan begint stilaan gigantische afmetingen te krijgen, dat gaat wat worden eens het klaar is, denk ik, doe zo verder,  :thumbup: :thumbup:
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Michel en Jørg

Bedankt weer voor de lovende woorden en het wordt inderdaad een aardig geheel. Er moet ook nog een gedeelte.

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hey Marcel,

Dat ziet er allemaal strak uit  :thumbup:
Je ombouw van de TEE Ram lijkt wel uit de fabriek te komen, dit is een van de mooiste treinen die er ooit rond gereden hebben als je het mij vraagt  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hai Peter

Dank je. Het vergt veel geduld om het een beetje zo te krijgen. Heb toch de neiging, te snel te willen.

De TEE RAm behoeft nog wat fatsoenering, maar ben happy met de ombouw van de motorwagen. Het is ook naar mijn mening, zeker een van de mooiste treinstellen die er rond gereden hebben. Door zijn uitvoering een op zich zelf staand model. En er zijn al zoveel mooie treinen gemaakt. Ook op zich zelf staand, maar dit is zeker een die er uitspringt.

groeten,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Hallo
Update 22-08-2015
Vandaag een update van de werkzaamheden, die de afgelopen dagen hebben plaatsgevonden.
Het concentreerde zich voornamelijk op de te plaatsen dwarsbalkjes voor het dragen van het stationsgedeelte (FOTO02 en FOTO03) . 

Ook is de valbescherming aan het spiraal geplaatst welke aan de noordzijde nog ontbraken. (FOTO01).

Na het plaatsen van de platen, alvast de rails voor het station/rangeer gedeelte uitgelegd (FOTO04 en FOTO05).  Aan de westzijde van het station moet de bocht nog gemaakt worden naar de keerlus welke zal aansluiten op de rails langs de langste muur.. Zover is de status nu.

Wanneer de laatste onderbouw gekoppeld is, zal er begonnen worden met kurken. Daarna, worden de schaduwstation en gedeelte klimspiraal al beplaat. Dan wordt de onderste gedeelte van de baan (uit zicht) al een geheel.

Groetjes,

Marcel
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
Marcel

Weerom mijn opperste waardering voor je geleverde werk, ziet er allemaal heel strak uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zeker de moeite om te blijven volgen.