Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.

Gestart door märklinamateur dinsdag 16 juni 2015, 18:56:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Ik weet als er teveel treinen op mijn baan tegelijk rijden dit voor overbelasting zorgt. Maar dat 1 locomotief op zichzelf voor overbelasting zorgt???
Heb het getest door alle resterende locomotieven en wagons met verlichting het spoort af te halen en de BR 86 alleen te laten rijden en nog kreeg ik overbelasting.
Iemand van jullie dat dit al heeft voorgehad of weet hoe oplossen want de locomotief lijkt mij compleet inorde vanbuiten en vanbinnen.

Groeten steve
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Hoi Steve,

Als je problemen hebt en een vraag stelt, moet je je bedenken dat forumleden geen enkele kennis hebben van jou baan.
Dus stel ik de volgende vragen:
Rijd je analoog of digitaal?
Welke trafo of centrale gebruik je?
Heb je nog andere stroom verbruikers aan staan, zoals lampjes (van wissels, seinen, huisjes) etc?
Wat gebeurt er als je de Br 86 van het spoor haalt en er een eender ander welke loc op de baan plaatst?
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Hi Steve, dat klinkt als kortsluiting, er zit misschien een draadje klem of een koolborstel in stukken in het motortje. Nader onderzoek en meer info is wel nodig om dit op te gaan lossen.
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
ik rij digitaal met märklin mobile station 2 er gebeurt niks abnormaals als ik de locomotief van het spoor af haal en mijn wissels zijn op een aparte kring dus al staan ze aan is er geen link met de kring waarop de locomotief rijd.
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Steve,
Is de BR 86 origineel digitaal of zelf omgebouwd?
Is er onlangs een sleper gewisseld en niet correct gemonteerd?
Cees
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Reinigen van het complete loopwerk wil ook wel eens helpen.
Als de boel zwaar loopt terkt het ook een grotere stroom.

grt Piet.
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Heb de locomotief is compleer uitgekuist aan het drijfwerk de motor ook en de tandwielen hebben druppeltje olie gekregen omdat ze droog begonnen lopen maar heb het probleem nog altijd.
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
De locomotief is 100% origineel.
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: BR 86 märklin zorgt voor overbelasting.
De telexkoppeling waarschijnlijk?