Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?

Gestart door Jan22 dinsdag 19 mei 2015, 20:50:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
De merknaam Microscale en het product Kristal Klear is menigmaal te vinden in dit forum, en bij de buren.
Toevallig las ik vandaag
http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/ramen-maken-met-kristal-klear.html

En wat staat daaronder als reactie?
# Markey 2010-11-13 15:17
CiteerOmdat ik geen kristal klear bij de hand had heb ik het geprobeerd met witte houtlijm.
Het werkt precies het zelfde maar is goedkoper. volgens mij is het ook het zelfde spul.

Dus zit ik me nu af te vragen: huh? werkt dat ook, en zo ja, over welke witte, transparant opdrogende houtlijm hebben we het hier dan?

Iemand een idee?

Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
normale houtlijm droogt helder op alleen hecht het niet op kunststof het blijft zitten meer niet! kristal klear lijkt te zijn gemaakt voor het streep en vlek loos vast zetten van cockpit ramen! dus het lijkt mij een contact lijm te zijn kan het even niet vinden op de site van de maker! www.microscale.com

groeten mark.
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
http://www.microscale.com/epubs/MSICatalog/index.html#?page=11
MI-9 is niet apart op hun site te vinden, uitsluitend in hun e-catalog.
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Met Cristal Clear kun je raampjes maken. Dat lukt met houtlijm niet. Althans, mij lukt dat niet... ;)
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Eens met Wim.

Krital Klear is misschien gebasseerd op 'houtlijm', echter niet precies hetzelfde. Voor raampjes, lensjes etc geef ik echt de voorkeur aan Kristal Klear. En zoon potje gaat jaren mee, voor die paar ???...
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Krijg je dan precies dezelfde ruitjes, wat doorkijk betreft, als de bestaande ruitjes? Ik lees hier op het forum nogal eens dat de ruitjes van de posttreinen kapot zijn en hier niet meer aan te komen is, dan kun je ze hiermee toch zelf maken? En wat is dan de dikte van zo'n ruitje?

Gr, Ad
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Microscale Kristal Klear is Witte houtlijm?
Zo helder als een echt ruitje worden ze niet. Dikte hangt er vanaf hoe dik je het 'insmeert' of meerdere lagen. Bij meerdere lagen wordt het raampje wel minder helder.